HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 I tankarna att köpa STAX!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2008/05/27 :  16:52:21  Show Profile Send no_85 a Private Message  Reply
Hey guys,

Jag skrev precis ihop ett stort inlägg som jag lyckades klåpa bort. Here we go again!

Jag är sugen på att köpa 007mk2/007tII alt. 007mk2/727II från staterna. Någon som kan beskriva ljudskillnader mellan dessa kombinationer?

Jag har haft Grado SR80, Alessandro MSx, Sennheiser HD600 och lyssnat till Beyer 990, Grado SR325, m.fl. och jag har inte hittat någon lur som får mig att mjukna såsom HD650 gör. Så jag antar att laidback/silkeslent är min melodi.
Grado GS1000 har även imponerat på mig trots annan karaktär. Tyvärr har jag inte fått tillfälle att lyssna på RS1/RS2.

Hur har ni som importerat löst problemet med 110V? Kan man switcha på förstärkaren till 220V? Är STAX-system från TSS anpassade för 220V? Kan man lämna in stärkaren någonstans i Sverige för moddning? Modda själv?

Har ni någon site att rekommendera i staterna?
Hur hittar jag fler återförsäljare som säljer på nätet?

Denna har jag hittat men inte mycket mer:
http://www.needledoctor.com/Online-Store/Stax-Headphones

Tack på förhand!


Mvh Nicklas.

Henmyr
Starting Member

48 Posts

Posted - 2008/05/27 :  22:35:58  Show Profile Send Henmyr a Private Message  Reply
Måste det vara USA?

www.pricejapan.com verkar vara lite billigare och vad jag förstått så är de respekterade.

Moddat Xfi -> Gamma2 dac -> CK2III / CTH / Leben CS300 -> Grado RS1 / Sennheiser HD600 / AKG K501 / Audio-Technica W5000
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2008/05/28 :  09:56:57  Show Profile Send no_85 a Private Message  Reply
Nej, det måste inte vara USA!
Första tanken var USofA då dollarn är låg sen har jag även lite kontakter där som kanske kan hjälpa till.

Jag testade att söka på www.pricejapan.com förut men kombinationerna jag nämnde ovan ser jag bara att det står "Its lowest price in Japan is listed on: no link". Jag kanske gör fel, hjälp mig gärna att göra rätt isåfall! :)


Mvh Nicklas.
Go to Top of Page

Henmyr
Starting Member

48 Posts

Posted - 2008/05/28 :  10:39:49  Show Profile Send Henmyr a Private Message  Reply
Istället för att titta på "Its lowest price in Japan is listed on: no link" så går du på "Price Quote". Du väljer land och typ av transport så får du en total kostnad.

Om jag inte tittar fel så verkar "STAX Stax SR-007A with SRM-727A" ligga på "Price to Europe EUR 1,963"

och

"STAX Stax SR-007A with SRM-007TA" Price to Europe EUR 2,047".

Moddat Xfi -> Gamma2 dac -> CK2III / CTH / Leben CS300 -> Grado RS1 / Sennheiser HD600 / AKG K501 / Audio-Technica W5000
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2008/05/29 :  10:48:21  Show Profile Send no_85 a Private Message  Reply
Ah, kanon, tack Henmyr!
Det blev ca 2000:- billigare, så det kan det ju vara värt.

Ingen annan som har eller har lyssnat på STAX och kan hjälpa mig med mina andra frågor?


Mvh Nicklas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000