HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Viktig tweak för skivspelare med plexilock!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/14 :  16:10:19  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply


Aldrig mer skola den snurrande skivan, stroboskopljuset eller den gungande tonarmen stjäla uppmärksamhet från musiken!

En halv burk sprayfärg är allt som krävs för detta supertweak!



heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/14 :  16:26:01  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
och så slipper eventuell värmestrålning påverka
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/14 :  16:38:29  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Absolut
Damm syns nog mindre mot det vita också.
Spelarn matchar dessutom bänken bättre.
Nån som kan komma på fler fördelar?

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

dmr
Member

222 Posts

Posted - 2008/05/14 :  16:56:09  Show Profile Send dmr a Private Message  Reply
Fler fördelar...

Om locket blir repigt så kan man måla om det!
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/14 :  17:16:32  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Så sant! Det var repigt.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/05/14 :  19:43:37  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply
Du kan ju pröva att spraya plastbaserad dämpmassa på insidan för att dämpa upp buller utifrån. Nu syns det juh inte

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/14 :  20:02:03  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Det är tillräckligt med plast i den här spelaren redan
Nä, men det är kanske en god idé.

Håller just nu på att ta det hela till nästa tweaknivå.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/14 :  20:05:17  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2008/05/14 :  20:45:43  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Måste skaffa ett lock...........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/14 :  20:51:22  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
ROFLMAO... jag dör!!!
Ni är för sköna.

Seriöst, så tror jag ändå att det kan göra skillnad.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/14 :  21:10:57  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Försööök inte stå emot frestelsen, PG!!

Nu går jag ner i min källare där lackerar jag sällare.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/05/14 :  21:10:57  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply
Det finns ju såndäringa noise killer ellr vad det heter nuförtiden, poppis när jag byggde billjud. Funkar kanon! Db AXE kanske det hette,,,, hmm

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2008/05/14 :  21:42:18  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Aldrig mer skola den snurrande skivan, stroboskopljuset eller den gungande tonarmen stjäla uppmärksamhet från musiken!


Det kan ha en hypnotisk inverkan om man är svag i sinnet .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/14 :  22:22:12  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Nä nu! Svag i sinnet?!

Jag hittade förresten videon du hade laddat upp till YouTube, Bubbel:
http://www.youtube.com/watch?v=aRGxLrlOGrk&feature=related

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2008/05/15 :  07:48:44  Show Profile Send Bardis a Private Message  Reply
Varför inte tillverka ett helt nytt lock i tung MDF?

Vill man inte det finns plastlock att köpa hos Svalander. http://www.svalander.se/shoppen/lock.htm

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/15 :  07:57:22  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Äkta hissmusik!!!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2008/05/15 :  19:54:37  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Jag hittade förresten videon du hade laddat upp till YouTube, Bubbel:
http://www.youtube.com/watch?v=aRGxLrlOGrk&feature=related


Visseligen tittar jag på en del videofiler på youtube men laddat upp har jag inte vet knappt hur men gör så jag fråntar mig allt ansvar.

Synd bara att han misshandlar spelaren med sådan gräslig musik men men vi har olika tycke och smak.

Nä jag tycker att ditt lilla tweak är rätt bra om man har svårt för att slappna av pga allt ljussken.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/15 :  20:31:46  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Jag bara jäklas lite
..Fast spelaren som hissmusikplattan snurrar på ser ju helt okej ut.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/15 :  20:32:47  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply


Nu är min spelare ordentligt kamouflerad

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2008/05/15 :  20:40:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Ronnie, förlåt min okunskap men vad har det här med HiFi att göra?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/15 :  20:51:01  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Jomen jag tycker HiFi har att göra med hur realistiskt det känns att det är en verklig ljudlig händelse som inträffar.

Jag vill att Wiens filharmoniker ska uppträda ungefär inuti väggen bakom stereon helt utan några spår av elektrisk eller mekanisk uppmuntran!

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/05/15 :  21:05:57  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Bara nu inte Dina kompisar får för sig att "micra" pizzan
i Din "supertweak!"

En kreativ variant var det i alla fall.

Jag måste nog "dra en lans" för Ronnie.
quote:
Ronnie, förlåt min okunskap men vad har det här med HiFi att göra?



Måla ett lock tillhör kanse inte HiFi-kompetenens kärna.
Men form och färg är ett i mina ögon viktigt moment även
inom HiFi.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2008/05/15 21:14:10
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2008/05/15 :  21:22:46  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Nu är min spelare ordentligt kamouflerad


Snart kamouflerar du väl skivorna också .

quote:
Jag bara jäklas lite
..Fast spelaren som hissmusikplattan snurrar på ser ju helt okej ut.


Jo jag förstod det . Det är en trevlig sak den där spelaren men de är dyra som tusan i den edition.

Det är väl ett bra tweak Pac för den som retar sig på att det alltid lyser från spelaren eller har ett repigt lock Ronnie har numerat visat vägen för alla tveksamma.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2008/05/15 :  21:25:55  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply


Tro det eller ej, Gubben, men medan du skrev ditt inlägg satt jag och grubblade på om en hel pizza verkligen går in i den nya mikrovågsugnen som jag fick idag.

Tror pizzan får plats bättre på skivtallriken.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/05/15 :  22:14:27  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Ofta är det så att när "folk" kommer med retliga, spetsfundiga kommentarer till något man gjort. Ska man tolka det som "tusan att jag inte tänkt på de".
Men det är också ett bra tecken för alla parter. Kreativa team arbetar "brett" och då ska man inte tänka i samma spår.



Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2008/05/15 :  22:19:08  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply
HMM... marantzen smälter inte in.... LACK!!!!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000