HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 På skärgårdsbesök
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/05/07 :  14:48:08  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Som sagt, en Vincent SV-233 har jag... och den där AA MCD-203 har jag kollat på en längre tid och varit nyfiken på (med moddningsmöjligheten av rören osv...)...

Hur har de funkat för dig Daniel? Har för mig att du har nya grejer på ingång?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2008/05/07 :  14:57:59  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Ska bli kul att se vem som bor granne med mig. Jag bor numera också i Nynäs.

// jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/05/07 :  20:33:14  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
guy: Som Micke Y säger så går ljudet åt det varma o behagliga dock utan att tappa detaljer o luft. Jag kör med Telefunken ECC83:or i min CD och tycker lyftet blev förvånansvärt bra. Första rörbytet var till Sovtek LPS rör och det gjorde mycket i mellanregistret tyckte jag, lättare att skilja röster i körer m.m sen var ju Telefunken rören bättre på allt, enligt mig.

Vincent tycker jag spelar luftigt o fint men med lite för lite kropp och för klena annslag, detta beror på att jag torskat dit på rör o klass A tror jag. Ska köra med Edison 60 och jag tror att jag behöver uppgradera mina högtalare ordentligt innan jag ens behöver tänka på CD:n.

Jonas: Du är välkommen på en kopp Java om du vill, hör bara av dig.

Daniel
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/05/07 :  20:42:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Fråga: Högtalarna, dom är inte så vanliga i Sverige eller ?
På bilden med dämppanelerna så ser dom riktigt gulliga ut

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/05/07 :  21:21:15  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
Opera Audio, Kina du vet

Vet bara av en återförsäljare o de ä DVD-Huset i Nynäshamn. Tröga små rackare 86db

Daniel

Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/05/08 :  14:12:06  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
När Edison 60 annländer så är uppgradering av högtalare next on list. Måste hålla med Micke Y att det är ett behagligt rum att spela musik i efter all reglering av akustik och att mina högtalare är nog inte kapabla att leverera mer välljud änn idag. Har ju lyssnat på Mickes system å det är väl i den riktningen jag är på väg, OB eller nån hornvariant. Nått STORT blir det iaf Vi får väl se om det kommer mer bilder, hoppas det iaf.

Daniel

Edited by - Daniel_S on 2008/05/08 14:12:39
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2008/05/08 :  18:36:28  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
quote:
Vincent tycker jag spelar luftigt o fint men med lite för lite kropp och för klena annslag


Tror att vi delar samma erfarenhet, även om jag inte tycker att det är någon katastrof i dynamiken. Men min teori angående det har varit att min cd är boven som ligger bakom att jag vill ha bättre anslag - tex har jag fått för mig att AA mcd-203 är ganska bra i sammanhangen (prismässigt) på det, moddad och klar...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/05/08 :  18:51:34  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
Absolut, tycker AA sköter sig fint. Har provat med en Droplet i min anläggning och den lyfte inte märkvärdigt mycket mot AA:n, inte i förhållande till priset iaf!

Det är dock med tåren i ögat jag säljer Vincenten för den spelar fint o är vacker att titta på.

Daniel
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/05/10 :  21:57:51  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
Tack Micke för ett trevligt o givande besök med fina bilder.

Daniel
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/09/13 :  00:00:50  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
Som jag tidigare skrev så blev det större grejor. Edison 60 och Silver iris i OB, ska försöka komma med bilder så snart som möjligt.

Måste tacka Joloj för provlyssning av hans Silver Iris då det var droppen för köp

Låter riktigt trevligt, kanske lite väl analytiskt men dom förmedlar verkligen det som finns på skivan.

Hoppas återkomma snarat.

MvH

Daniel
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000