HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Att trolla in högtalare i sin heminredning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hallon
Member

74 Posts

Posted - 2008/05/02 :  11:51:24  Show Profile Send Hallon a Private Message  Reply
Igår fick jag hem mina Dynaudio Audience 42 (svarta). Jag valde att inte köpa till några stativ. Min tanke är att jag skall bygga ett par egna.

Jag efterfrågar därför inspirationskällor (både i bild och skrift) för hur man på ett snyggt sätt kan möblera ett par stativare i ett vardagsrum. Min önskan är att dom skall falla in så naturligt som möjligt i en vardagsrumsmiljö - ej se "ditställda" ut.

Jag blev lite inspirerad av den här bilden

nahoj
Member

1542 Posts

Posted - 2008/05/02 :  11:56:36  Show Profile Send nahoj a Private Message  Reply
Blir enklare om du vill visa en bild på rummet de skall stå i :-)

Min hemsida/Blogg
http://johanstephan.com/
Go to Top of Page

Hallon
Member

74 Posts

Posted - 2008/05/02 :  12:46:44  Show Profile Send Hallon a Private Message  Reply
Jo, det är helt rätt :)

Men jag tänkte att det kan vara kul och inspirerande att se andra lösningar också. Även om rummen/inrednigen inte är identisk med min egen så kan man få bra idéer.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/05/02 :  13:16:10  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Jo visst, stativare är en sak. Stiligt på bilden, men det var en
väldigt stor kal vägg...Försök få in det här i ett vanligt
vardagsrum. Det är en utmaning



Foto: Circlomanen
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2008/05/02 :  13:30:12  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Ja inte speciellt roligt att ens försöka placera monster i sitt lyssningsrum, det kräver väl ett rum enbart för hifi. Men större är ju för det mesta bättre enligt mångas åsikt (jag är inte lika säker). Lycka till.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/05/02 :  21:41:47  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
quote:
Men större är ju för det mesta bättre enligt mångas åsikt


Inte om man inte har plats, hur många har ett klassrum att lyssna i?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2008/05/02 :  21:46:51  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message  Reply
Som nahoj skriver så blir det så mycket enklare om du postar en bild på ditt rum.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000