HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Akustikforum
 Video på hur man gör en enkel basfälla för hörn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/03/29 :  14:15:52  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
http://video.google.com/videoplay?docid=3067566258802658704

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2008/03/29 :  14:39:48  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Juste mask och arbetsställning.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2008/03/29 :  17:08:06  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Haha... har han stulit skivorna eller? ser ju ut som en bandit

För er som inte har en såndär exklusiv kapmekanism kan jag rekomendera en helt vanlig brödkniv...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Daniel_S
Semester på egen begäran

308 Posts

Posted - 2008/03/30 :  19:13:47  Show Profile Send Daniel_S a Private Message  Reply
Hur djup ner absorberear en sånhänne i frekvens månne??
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2008/03/31 :  09:05:07  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
"do not try this without the proper safety gear"

Jo tjeena!!

Nåja, men inte kan väl den konstruktionen svälja bas eller????? Den är ju som jag förstår helt kompakt!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/31 :  14:02:49  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Kan man dammsuga bort dammet utan att förstöra dammsugaren?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

RobertH
Member

400 Posts

Posted - 2008/04/17 :  01:07:43  Show Profile Send RobertH a Private Message  Reply
quote:
Nåja, men inte kan väl den konstruktionen svälja bas eller????? Den är ju som jag förstår helt kompakt!

Ju "tjockare" ju lägre frekvenser tar den. lämnar du en luftspalt bakom så hade den tagit lika låga frekvenser, men däremot hade den inte absorberat dem lika bra som den gör nu.
gulfiber och liknande är ju inte vidare kompakt faktiskt, de flesta som bygger absorbenter använder ju stenull/markplattor som är mycket kompaktare.

Wilson Benesch ACT Two | Pass B1-Buffer | Pass Labs X250 | Opera Reference 2.2 MkIII CD | Clearaudio Evolution Magnum | Lyra Kleos/Sumiko Palo Santos Presentation | Tom Evans Microgroove Plus X RIAA
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/04/17 :  07:41:02  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
He, he - har faktiskt funderat på just en sådan konstruktion...

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000