Author |
Topic |
coraltomte
Member
83 Posts |
Posted - 2008/02/21 : 22:31:00
|
Målat och klart (nästan). Det saknas lister och ytbehandling och... och ... och... ett slutsteg. Jag provade så klart med ena kanalen från min nuvarande anläggning och det lät zebrurka, vilket inte är så konstigt med tanke på att delningen fn ligger på 800 Hz passivt. Fast det lät vanvettigt mycket! Nu har jag lovat frun att ligga lågt ett tag med byggandet. Men snart återkommer jag med nästa horn som ska in i samlingen. Fast det är en helt annan historia...
|
Coraltomte - gla å go |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2008/02/22 : 18:03:55
|
Kan rekommendera LennArts filter även om han inte är med oss längre, det fungerade perfekt ! Har provat andra med mindre lycket resultat. Slutsteget kan du ta ett äldre transistorsteg, jag her tex två Studersteg och Bernt har en HK Citation, det digitala verkar inte ge samma tyngd enligt flera rapporter. Får väl passa på att gratulera, du kommer att klappa det innan du går och lägger dig på kvällarna... |
Lämnat forumet |
|
|
coraltomte
Member
83 Posts |
Posted - 2008/02/23 : 08:28:13
|
Tack för rekommendationerna, Time. Jag ser fram emot att klappa hornet på kvällarna...
Var det någon som hade ett bra förslag på vem som kan kona om mina 15-tummare här i södra Sverige? |
Coraltomte - gla å go |
|
|
matsj
Member
937 Posts |
Posted - 2008/02/23 : 09:43:40
|
Ln högtalarservice i Gbg är duktiga.
Är mycket avundsjuk på imperialen, skulle också vilja ha sådana.
mats |
1W=115db. |
|
|
PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben
5803 Posts |
Posted - 2008/03/24 : 13:40:50
|
Vad har hänt här senaste månaden...? |
|
|
coraltomte
Member
83 Posts |
Posted - 2008/03/25 : 11:46:09
|
Min intention var att fortsätta byggandet med fler horn och att skaffa elektronik. Nu ser det dock ut som om alla projekt hamnar i skafferiet på obestämd tid. Vi har nämligen köpt hus... |
Coraltomte - gla å go |
|
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare
3623 Posts |
Posted - 2008/03/25 : 22:41:37
|
coraltomte:
Om du köpt hus kommer ordet "projekt" att få en annan dimension! Huset i sig är ett projekt. När de bestyren lagt sig så kommer det att bli både roligare och enklare med högtalarprojekt. Gör bara inte samma misstag som jag, låna ut garaget som förråd till någon som bara måste låna plats. Det gick fort att baxa in skräpet men tog en evighet att förmå dem att få ut skiten. Sedan i höstas är jag fri från utlånat förrådsutrymme. Nu börjar projekten ta form inför sommaren, kan det bli bättre?
|
|
|
coraltomte
Member
83 Posts |
Posted - 2008/03/26 : 07:21:51
|
Linnar:
Tack för tipsen! Jag har redan en del intressenter för förvaring, bl a min far som vill ha en hörna för en liten snickarverkstad i ladan. Men det vore ju rätt praktiskt Alla andra avfärdar jag kategoriskt. |
Coraltomte - gla å go |
|
|
Topic |
|