HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Coraltomte ger sig i kast med Imperial Jensen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

coraltomte
Member

83 Posts

Posted - 2008/02/21 :  22:31:00  Show Profile Send coraltomte a Private Message  Reply

Målat och klart (nästan). Det saknas lister och ytbehandling och... och ... och... ett slutsteg. Jag provade så klart med ena kanalen från min nuvarande anläggning och det lät zebrurka, vilket inte är så konstigt med tanke på att delningen fn ligger på 800 Hz passivt. Fast det lät vanvettigt mycket! Nu har jag lovat frun att ligga lågt ett tag med byggandet. Men snart återkommer jag med nästa horn som ska in i samlingen. Fast det är en helt annan historia...

Coraltomte - gla å go
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2008/02/22 :  18:03:55  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Kan rekommendera LennArts filter även om han inte är med oss längre, det fungerade perfekt ! Har provat andra med mindre lycket resultat.
Slutsteget kan du ta ett äldre transistorsteg, jag her tex två Studersteg och Bernt har en HK Citation, det digitala verkar inte ge samma tyngd enligt flera rapporter.
Får väl passa på att gratulera, du kommer att klappa det innan du går och lägger dig på kvällarna...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

coraltomte
Member

83 Posts

Posted - 2008/02/23 :  08:28:13  Show Profile Send coraltomte a Private Message  Reply
Tack för rekommendationerna, Time. Jag ser fram emot att klappa hornet på kvällarna...

Var det någon som hade ett bra förslag på vem som kan kona om mina 15-tummare här i södra Sverige?

Coraltomte - gla å go
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2008/02/23 :  09:43:40  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Ln högtalarservice i Gbg är duktiga.

Är mycket avundsjuk på imperialen, skulle också vilja ha sådana.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2008/03/24 :  13:40:50  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Vad har hänt här senaste månaden...?
Go to Top of Page

coraltomte
Member

83 Posts

Posted - 2008/03/25 :  11:46:09  Show Profile Send coraltomte a Private Message  Reply
Min intention var att fortsätta byggandet med fler horn och att skaffa elektronik. Nu ser det dock ut som om alla projekt hamnar i skafferiet på obestämd tid. Vi har nämligen köpt hus...

Coraltomte - gla å go
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2008/03/25 :  22:41:37  Show Profile Send linnar a Private Message  Reply
coraltomte:

Om du köpt hus kommer ordet "projekt" att få en annan dimension!
Huset i sig är ett projekt. När de bestyren lagt sig så kommer
det att bli både roligare och enklare med högtalarprojekt.
Gör bara inte samma misstag som jag, låna ut garaget som förråd
till någon som bara måste låna plats. Det gick fort att baxa in
skräpet men tog en evighet att förmå dem att få ut skiten.
Sedan i höstas är jag fri från utlånat förrådsutrymme. Nu börjar
projekten ta form inför sommaren, kan det bli bättre?

Go to Top of Page

coraltomte
Member

83 Posts

Posted - 2008/03/26 :  07:21:51  Show Profile Send coraltomte a Private Message  Reply
Linnar:

Tack för tipsen! Jag har redan en del intressenter för förvaring, bl a min far som vill ha en hörna för en liten snickarverkstad i ladan. Men det vore ju rätt praktiskt Alla andra avfärdar jag kategoriskt.

Coraltomte - gla å go
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000