HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sitter och klurar på en PS3, kanske är lite sugen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/02/25 :  09:52:25  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
hmm..a tusan. skall kolla närmre på det jmlab.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2008/02/25 :  09:58:24  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
quote:
Dock är den rätt kass på att skala upp DVD.

Från http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22069
quote:
Jag kan nu berätta att Playstation 3, med de senaste tre firmwareuppgraderingarna, spelar uppskalad DVD bättre än Toshiban. Detta är något som jag varit mycket tveksam till innan jag köpte den. Nu kan jag se att det stämmer, med egna ögon, på min 90 tums projektorduk.
Detta påstående verifieras också på AVS-forum, där man tycker att playstation 3, med firmware 2.0- 2.1, spelar DVD lika bra som t.ex. Oppos spelare.
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2008/02/29 :  12:46:56  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
Grymt sugen på PS3:a men jag hört/läst någonstans att den inte kan skicka de nya ljudformaten DTS HD, Dolby Digital HD osv ens via HDMI kabeln. Stämmer det?

De nya ljudformaten kan väl inte skickas via digitalkabeln?

SACD har jag en Marantz som klarar av det och bra uppskalning av vanlig dvd film är det också i den.
Mvh

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/02/29 :  13:17:27  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Enligt dem på Hifiklubben så skulle man kunna skicka dem genom HDMI, har inte testat själv än.
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2008/02/29 :  18:32:51  Show Profile Send Bosco a Private Message  Reply
Det är "DTS-HD MA" som ännu inte stöds. De andra formaten (inklusive HD-specifika format) kan alltid skickas som PCM via HDMI. Bitströmmen packas alltså upp i PS3:an och ljudet skickas sedan okomprimerat, en helt förlustfri operation.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/02/29 :  23:02:06  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
Bitströmmen packas alltså upp i PS3:an och ljudet skickas sedan okomprimerat, en helt förlustfri operation.

En komprimering utan förluster? Som att Zippa en fil?
Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2008/03/01 :  10:18:57  Show Profile Send Pettersson a Private Message  Reply
quote:
Enligt dem på Hifiklubben så skulle man kunna skicka dem genom HDMI, har inte testat själv än.

quote:
Det är "DTS-HD MA" som ännu inte stöds. De andra formaten (inklusive HD-specifika format) kan alltid skickas som PCM via HDMI. Bitströmmen packas alltså upp i PS3:an och ljudet skickas sedan okomprimerat, en helt förlustfri operation.

Skit också, nu föll mitt enda argument mot att köpa en PS3:a (gentemot mig själv)
Sen behöver jag en ny förstärkare/processor för att koda av detta .....

Mvh

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000