HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hajfi:s anläggning, nu med bättre bilder på sid 2
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/03/19 :  22:09:07  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Hej pak!
Jag är mycket nöjd med hur dcs kombon presterar. När jag sålde Audio Aeron så skaffade jag först Delius Da:n. Först tyckte jag enbart att det lät tråkigt och kontrollerat med den nya Da:n men jag märkte några fördelar. Basen var mycket fastare och med mer pondus samt att dynamiken verkade bättre än med AA:n. Dock lät det mycket mer hopkrympt och livlöst jämfört med AA. Jag investerade sedan i en Purcell uppsamplare och då kom det stora ljudpanoramat tillbaka. Dock inte på samma sätt som AA. Dcs kombon spelar med mera kontroll med ljudbilden längre bak och med en mer naturlig presentation. Jag flyttade bak högtalarna till en position som tidigare ej hade fungerat med AA. Det tog tid att vänja sig med den nya ljudbilden som dcs ger jämfört med AA men idag tycker jag att det låter bättre än det gjorde innan. AA lade ett litet extra skimmer över ljudet som var mycket tilltalande. Den verkade också framhäva mikrodetaljer i ljudbilden. Med dcs finns dessa detaljer men det känns som de har mera rätt proportioner nu. Jag upplever en större skillnad mellan olika inspelningar nu.
Du är välkommen att komma och lyssna när du har möjlighet, det vore jätteintressant att höra hur du upplever det.

Stereotypen
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/03/30 :  12:08:02  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Har nu skaffat en beggad Primare Cd31 som agerar Cd-transport via Xlr-utgången.
Det verkar funka bra

Stereotypen
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2012/04/18 :  22:25:55  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Dcs har alltid för mig varit ett spännande märke. Vet ju att du noggrant väljer dina byten så det låter säkert väldigt bra.
Go to Top of Page

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2012/04/19 :  00:00:58  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message  Reply
Snygga steg. Har själv dp. Men har du provat att låta ena kanalen på stegen driva mellan + diskant och den andra kanalen bara basen?

Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/04/21 :  13:28:54  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Tack Jaejin!
Ja det spelar på bra nu tycker jag!
Vore kul om du hade vägarna förbi nån gång.

Stereotypen
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/04/21 :  13:34:42  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
"Snygga steg. Har själv dp. Men har du provat att låta ena kanalen på stegen driva mellan + diskant och den andra kanalen bara basen?"

Nej jag har inte testat detta än. Vad har du för dp-steg?

Stereotypen
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2012/05/26 :  09:21:58  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Läckert, mycket läckert. Beethoven är också mina drömhögtalare. Jag hoppas verkligen att du skickar ett pm om det vankas förändring ;)

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/05/26 :  10:14:45  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Tack s.m.f.!
Jag kan tipsa om att det finns ett par Beethoven på Hifimagasinet till ett mycket bra pris!
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2012/05/26 :  10:21:08  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Studio stans?
De är sålda, tyvärr

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2012/05/26 :  10:28:14  Show Profile Send Hajfi a Private Message  Reply
Ok!
Vet du vem som köpte dem?

Stereotypen
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2012/05/26 :  11:36:29  Show Profile Send s.m.f a Private Message  Reply
Tyvärr ingen aning :(

s.m.f forever
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000