HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Cardsplitter för Canal digital.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/02/02 :  14:39:11  Show Profile Send G.M a Private Message  Reply
Hallå.

Någon som vet om en såkallad "Cardsplitter" är något att satsa på?

http://www.elektronikgruvan.se/htm/product_view_3.asp?ID=1946

Själv har jag 2 canal digital boxar som jag tänkt använda detta till.

Mvh//Matte. :)

dmr
Member

222 Posts

Posted - 2008/02/04 :  19:39:43  Show Profile Send dmr a Private Message  Reply
Huruvida den funkar till CD kan jag inte svara på, men jag kör den
med Boxer och till det är den är klockren!

Enligt nettosat.se där jag handlade ska den klara CD...

http://www.nettosat.se/cardsplitter-smartwi-ver-8-prisgaranti-1.html#imagesdocuments
Go to Top of Page

maal
Member

791 Posts

Posted - 2008/02/04 :  22:22:08  Show Profile Send maal a Private Message  Reply
Är det helt lagligt ? Jag menar, Boxer gör ju en j-a massa stålar på att sälja så kallade Tvillingkort. Dom borde väl protestera.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/02/04 :  23:11:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Är det helt lagligt?
Jag ser nog ingen anledning till varför det inte skulle vara det. Upphovsrätten sätter inga begränsningar så länge det är inom samma hushåll/familj.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/02/05 :  00:02:20  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Det borde snarare vara olagligt att tjäna pengar på flera kort till samma hushåll. Grr. En viss engångskostnad för att göra kortet kan jag gå med på men ingen månadsavgift. Helt befängt. När ska dom lära sig att förakt för kunder biter dom själva i svansen?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

300b
Member

70 Posts

Posted - 2008/02/05 :  10:30:02  Show Profile Send 300b a Private Message  Reply
Svårt att se att det ska kunna vara mer olagligt än mottagare med flera tuners i; flertalet PVR-boxar kan ju numera spela in mer än en kanal medan man ser på en annan.
Så länge som man inte använder parade kort - alltså samkörning av kort/box via deras id-nummer (t.ex. Viasat använder detta i NDS-Videoguard (går att lösa)), så fungerar "Cardsplitters" bra. Vet inte hur de fungerar mot DVB-S2, om det är någon skillnad i korthanteringen i det fallet.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2008/02/05 :  11:06:45  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:
Det borde snarare vara olagligt att tjäna pengar på flera kort till samma hushåll. Grr.


Nej, maal olagligt är det säkert inte med den teknologin. Kodningen finns ju bara där för att skydda det upphovsrättsskyddade materialet. Man får ju dela med sig av upphovsrättsskyddat material till familjen och de närmast anhöriga. Det är spridningen till allmännheten via internet och andra publika kanaler som är det som debatteras.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000