Author |
Topic |
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2008/01/29 : 11:07:49
|
Är det någon som satt tänderna i nämnda skivspelare? http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=66412
Riktigt stilig spelare men låter det något bra då?
Vilket riia skulle matchas med denna spelare?
|
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
bluemindboy
Member
380 Posts |
Posted - 2008/01/29 : 12:06:20
|
Var precis och köpte nya Hifi&Musik där denna spelaren testas.
Har inte läst testet än, men den vita skapelsen är synnerligen en fröjd för ögat
|
|
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2008/01/29 : 18:36:34
|
Tack för tipset blåbäret!
Köpte tidningen efter jobbet och har nu lusat vinylsidorna!
Verkar kunna vara en bra lite rackare det där! |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
|
Fluffy
Member
166 Posts |
Posted - 2008/01/29 : 21:50:50
|
Visst är den läcker, men det ser inte ut som dom har bytt ut sin förskräckliga motvikt än. Har iofs inget vidare förtroende för deras armar över lag(personlig åsikt), men motvikten är riktigt kass (personlig fakta). |
--- |
|
|
Sondek
Member
378 Posts |
Posted - 2008/01/30 : 13:04:18
|
Undrar om inte Xpression 3:ans kolfiberarm är betydligt bättre? Ingen här som har en sådan eller lyssnat på den? |
Bättre och bättre dag för dag :-) |
|
|
Fluffy
Member
166 Posts |
Posted - 2008/01/31 : 23:20:55
|
Glöm pickuper av Rega och andra med samma låga höjd bara. Armens jordsruv skrapar i. Men som sagt är motvikten boven, den är hemsk och lika hemskt oexakt och känslig. |
--- |
|
|
Adagio
Harry-vinnare 2004
2757 Posts |
Posted - 2008/02/01 : 08:12:38
|
Vad ka man begära för pengarna, ärligt? Jag håller med om att projects armar inte håller måttet, men det beror ju på vad man jämför med. Detta gäller iofs deras billigare dito, hursomhelst är motvikten ett stort irritationsmoment även på de dyrare modellerna, snacka om att "höfta" in motvikten ditsatt med en önskan om "good luck sucker", sitter snett åt alla håll, känns svampig och ger inget förtroende what so ever, men det är klart vad kan man begära för pengarna? När man bekantat sig med lite dyrare armar inser man skilnaden, innan lever man ju i nöjd okunskap. |
Driver http://www.sonusconcordia.se/ "by human hands for human ears" |
|
|
Adagio
Harry-vinnare 2004
2757 Posts |
Posted - 2008/02/01 : 08:15:03
|
Bara för ordningen: Jag gillar verkligen Project spelare och rekomenderar helt klart den med begränsad budget eller en osäker vinylrookie att köpa en Project i den nivå budgeten tillåter. |
Driver http://www.sonusconcordia.se/ "by human hands for human ears" |
|
|
Io
Member
473 Posts |
Posted - 2008/02/01 : 15:50:10
|
Jag håller med dig. Det borde finnas en marknad för mer precisa motvikter till Pro-Jects spelare. Så det kommer kanske?
|
- Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2
- Pioneer 668, PC, Chord Qutest
- Bladelius Saga MkII
- Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode
- Tannoy Arden
- Supra Sword & LoRad
|
|
|
bluemindboy
Member
380 Posts |
Posted - 2008/02/23 : 01:18:19
|
Min käre lillebror har köpt ovanstående spelare precis. Var och lyssnade en sväng på den idag, och jag kan bara säga att första intrycket är mycket gott. Den ser på håll ut att vara mycket "dyrare" än de tre tusenlapparna den kostar. Handhavandet av spelaren känns överlag lite plastig, då i synnerhet armen som känns lite som en leksak. Ljudet där emot var i mina öron överraskande bra. Hann inte höra så många plattor, men förutom att ljudbilden var en aning platt, presenterade spelaren ett trevligt okonstlat sound.
Spelaren passar iaf min lillebror som handen i handsken då den både ser riktigt lovely ut, och spelar fint för den lilla pengen. Han funderar till och med på att radera sina mp3'or på datorn för att det känns så mycket roligare att lyssna på musik lite "ol'school".. bara en sådan sak. |
|
|
Hannes
Member
112 Posts |
Posted - 2008/03/01 : 15:43:19
|
Jag köpte en sån för några månader sedan. Bytte pickupen till en Denon DL-160 och är skitnöjd! Kanon finish och absolut ingenting att klaga på vad det gäller ljudet! Men som sagt så är kanske inte armen det vassaste på marknaden, "fästet" till armen är av plast och det drar ner lite grann på helhetsintrycket. Går det att byta armen hyfsat enkelt? |
|
|
|
Topic |
|