Author |
Topic |
|
JayBee
Member
201 Posts |
Posted - 2008/01/03 : 20:03:23
|
Hej
Någon som känner till något om denna tyska tillverkare av skivspelare?
Läste i senaste numret av Hifi+ att de tillverkar en modell Diamond (finns i rosa akryl!!) som riktar sig till kvinnor. Kanske skulle skaffa en sådan som present till frun? Tycker själv att den ser häftigare ut i svart akryl. Säljs tillsammans med Rega-arm och Benz-pickup. Skulle själv kunna tänka mig denna kombinationen, va smidigt att bara packat upp, några mindre justeringar och sedan kunna spela direkt. Finns det någon som säljer detta märke i Sverige? Om inte, hur gör man för att komma över en sådan på smidigaste sätt? |
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2008/01/06 : 17:47:13
|
Läste själv om den idag, och lade deras URL på minnet, men det hade varit lätt att Googla till http://www.scheu-analog.de/en/vertrieb.htm Där ser man snabbt att de inte har representation i Sverige, men i Norge och Finland. Då ska du inte ta några omvägar utan maila ulla@scheu-analog.de om du är seriöst intresserad. Edit: missade att få med deras alternativa URL http://www.ladylikescheu.com/ |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
Edited by - lennartj on 2008/01/06 17:50:08 |
|
|
Ampalang
fd. drbob
1136 Posts |
|
Sondek
Member
378 Posts |
|
lennartj
Member
1273 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 09:25:52
|
Ambitiöst av den finska agenturen för Scheu att översätta i stort sett all Scheus information. Det underlättar väl för alla som har problem med tyskan. Däremot ser jag bara nackdelar med att handla från en agentur i ett annat land när tillverkaren erbjuder direkt kontakt. |
/lennartj "Friskt kopplat, hälften brunnet" |
|
|
bluemindboy
Member
380 Posts |
Posted - 2008/01/11 : 14:32:34
|
Råkade av en händelse trilla över någon som hade en Scheuspelare på minhembio.com strax efter jag läste tråden här. Han skriver i en av bildtexterna att han beställt en skivvikt av Scheu direkt och framhäver bra service och trevligt bemötande från dem. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=159375 |
|
|
JayBee
Member
201 Posts |
Posted - 2008/01/14 : 10:49:43
|
Tack för tipsen.
Jag har varit inne på Scheus hemsida och kollat in den tyska prislistan. Ett Diamond-paket kostar 1990 euro och instegsmodellen Cello med RB-250 kostar 890 euro. Sverige saknas i distributionslista så det går att köpa direkt från fabriken har jag förstått.
Någon som vet vad det skulle bli för kostnader att köpa t ex en Diamond som väger ca 20 kg och kostar ca 2000 euro.
Måste man betala svensk moms? Någon som handlat inom Eu som har koll på detta? |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2008/01/14 : 11:14:37
|
quote: Måste man betala svensk moms? Någon som handlat inom Eu som har koll på detta?
Handlar du inom Eu så betalar du moms i landet där prylen köps, så är priserna på sidan med moms så är det fixat. Köp inom Eu är inte belagt med Tull. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
Sondek
Member
378 Posts |
Posted - 2008/01/14 : 16:06:40
|
quote: Råkade av en händelse trilla över någon som hade en Scheuspelare på minhembio.com strax efter jag läste tråden här. Han skriver i en av bildtexterna att han beställt en skivvikt av Scheu direkt och framhäver bra service och trevligt bemötande från dem. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=159375
Instegsmodellen ser ju riktigt trevlig ut och vilken ovanligt sytråds smal rem!
|
Bättre och bättre dag för dag :-) |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 01:16:25
|
quote: Handlar du inom Eu så betalar du moms i landet där prylen köps
Detta är tyvärr en sanning med modifikation. Självklart skall det vara svårt att göra sig en hacka. Säljer företaget för mer än en specifik summa varje år till ex. Sverige (tror det är 300 eller 500 tusen) så måste köparen erlägga momssatsen som gäller i destinationslandet. Jag köpte precis före jul ett elgitarrpaket från Thomann i Tyskland, det var 25% moms och inget annat, tyvärr som sagt. |
J. Ullberg |
|
|
Hakan
Member
56 Posts |
Posted - 2008/01/15 : 10:52:22
|
Jag tror knappast att scheu säljer för så mycket så att man behöver betala svensk moms. Jag skickade ett mail för några år sedan angående deras frakt och den var i inte så dyr. /H |
|
|
|
Topic |
|