HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SR:s radiokanaler "flyttade". Vad göra? (SB3)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2007/12/23 :  10:58:00  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Som rubriken säger...
Jag försökte sätta på P3 imorse på min SB3 som vanligt när en röst säger att SR:s kanaler är flyttade. Nån som vet hur man ska bära sig åt? Räcker det med att uppdatera Slimserver? Jag kör nu med version 6.5.3

MVH Jonas

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/12/23 :  11:13:14  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Jag kör radio via favoriter, så då är det bara att lägga upp nya adresser i slimservern. De som ligger i Squeezenetwork borde väl uppdateras "av sig själva"?

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2007/12/23 :  11:19:48  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Hmmm. Det var ett snabbt svar, tackar för det!
Var i Slimservern lägger du upp adresserna till radiostationerna då? Jag prövade att lägga in adressen till P3 under "Tune In URL" men inget händer...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/12/23 :  14:05:03  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
f'låt det är nog i Squeezenetwork du kan göra det....tänkte fel!

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/12/24 :  10:52:54  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
Här finns alla nya urlar: http://sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2321&Artikel=787720

Jag uppdaterade inte dom befintliga utan skapade mig en playlist som jag kallade för SR, det fungerar utmärkt!

Edited by - konraqu on 2007/12/24 11:18:19
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2007/12/25 :  12:09:59  Show Profile Send Jonas a Private Message  Reply
Hur gjorde du den playlisten då konragu? Trots att jag haft SB:n i över ett år så är jag fortfarande nybörjare. Jag har mer eller mindre nöjt mig med bläddrafunktionen hittills, men har tänkt gå lite djupare in för att bättre utnyttja alla möjligheter...

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/12/25 :  12:18:36  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
Via web-gränsnittet, på första sidan på slimservers webgränssnitt: tune in url, sedan kopierar man in urlen från SR:s sida. När den är in-tunad kan man lägga till den till en spellista (det alternativet dyker up på höger sida). Nu kan du lägga till alla kanaler du vill, men välj media-player-high (eller vad de nu hette). Den spellistan dyker sedan upp ifrån menyn Playlists i boxen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000