Author |
Topic |
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/12/18 : 20:35:54
|
Någon som vet några alternativ till http://www.RecordStack.com Det är en söksajt som består av en massa olika skivaffärer. Det är ju vinyl jag vill ha. Det var magert med bl.a. progg på vinyl. Metall var bättre representerat av vad jag lyssnar på.
Edit: Glömde bort att nämna att det som är berömvärt med RecordStack är att man kan söka på typ av media, vilket gör att man slipper alla CD-träffar. |
J. Ullberg |
Edited by - Buggsson on 2007/12/18 21:36:35 |
|
Digger
Member
304 Posts |
Posted - 2007/12/18 : 21:52:07
|
Jag gillar denna: www.discogs.com Där kan du i princip söka på allt från artister till bolag. |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2007/12/18 : 21:53:49
|
Buggsson, du menar www.musicstack.com va? Gemm.com finns ju (http://www.gemm.com/). Och Discogs.com har tydligen en marketplace, men den vet jag inte hur väl den fungerar. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
Edited by - Hatoil on 2007/12/18 21:54:38 |
|
|
Digger
Member
304 Posts |
Posted - 2007/12/18 : 22:09:27
|
Jag har handlat ett flertal gånger på Discogs och tycker att den funkar fint. Det mesta som säljs är dock begagnat och från privatpersoner, men jag har inte blivit besviken ännu. Ska väl tillägga att jag har mest handlat CD, men även en och annan vinyl. |
|
|
bluemindboy
Member
380 Posts |
Posted - 2007/12/19 : 00:43:16
|
Tycker också Discogs är bra. Använder den mest när jag ska kolla upp elektronisk musik, helt ofattbart mycket av den genren..
Annars tycker jag ebay är överlägset bäst, kanske inte så mycket progg... |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/12/22 : 05:36:06
|
Hatoil, du har så rätt, det var MusicStack som jag menade. Nu har jag ju fått ett par tips till, så nu skall jag leta mer efter det jag inte kunnat hitta. |
J. Ullberg |
|
|
Buggsson
Medlem i AÖ
1657 Posts |
Posted - 2007/12/22 : 22:13:59
|
Kan väl tillägga att jag under natten som var använde mig av Gemm för första gången och handlade av en handlare jag var sett tidigare när jag använt musicstack, "Silverdisc". Man hör ibland att det skall vara så dyrt att privatimportera pga porto, men jag åkte på 7 USD för 1a LPn och 3 USD för resterande, jag tycker det är humant. Speciellt då utgångspriserna är hyffsat låga. Det finns fler handlare med liknande portopriser. Helst skulle jag handla över disk men det är lite magert med utbudet för det jag oftast handlar nuförtiden, så det blir bara lite då och då man får bläddra i backarna, det är något visst med det.............. och något jag saknar. |
J. Ullberg |
|
|
|
Topic |
|