HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Dags för ny PU, tipps?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Balder
Member

171 Posts

Posted - 2007/12/17 :  20:37:38  Show Profile Send Balder a Private Message  Reply
Hej!

Min Ortofon 540mkII börjar bli sliten, den är väldigt analytisk och detaljerad. Nu söker jag en varmare PU, troligen en högnivå MC.

Jag har dålig koll på marknaden, tipps önskas på en PU för max 2000:-.

Mvh/Thomas

"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/12/17 :  21:35:17  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Det är omöjligt att säga den eller den PU till någon annan tror jag.
Sumiko är väl varma och mjuka på bekostnad av viss dynamikförmåga.
Jag vet inte om det är rätt väg att gå, det beror väl iofs på musikaliska preferenser. Min personliga och begränsade erfarenhet säger BenzMicro, men det är klart det blir lite mer pengar.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/12/17 :  22:31:54  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Sumiko är ett väldigt bra tips, och om du inte är rädd för begagnat funkar det ju med Benz också.
Den här kan vara intressant om det passar med ditt riaa (lågnivå) och din tonarm (den är styv och har ganska hög vikt):
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=23722

Återkom och berätta om ditt val!

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/12/18 :  10:00:28  Show Profile Send Zombie a Private Message  Reply
Folk brukar reka Denons DL160 (högnivå) och DL103 (lågnivå)

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/12/18 :  10:35:23  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Dynavector gör också fina högnivåMC till hyfsat pris!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000