HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Nytt 230 V-interface till förstärkaren
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:03:58  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Mindre än två veckor kvar till julafton och jag har fått paket.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:05:08  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Det här paketet ska inte ligga orört till julafton utan öppnas omgående.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:06:28  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
När pappret börjar försvinna dyker det här upp.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:08:09  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Inuti paketet låg en sådan här fin sak.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:10:11  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Det här är en mycket välbyggd och i mina ögon snygg kabel med rejäla kontakter. Som synes är kontakterna fasmärkta.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:13:09  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Då jag sedan tidigare har likadana kablar till min strömrenare och cd-spelare var det nu förstärkarens tur att få en ny kompis.

Jag kan försäkra er om att förstärkaren blev glad när han fick en ny kompis. Se så den ler.




"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/14 :  09:15:59  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Som elingenjör vill jag inte tro det, men hur som helst så spelar min förstärkare mycket bättre sedan matningen sker via Agile-kabeln.

Varför det blir så övergår mitt förstånd och jag tänker inte gräva ner mig i varför heller. Jag nöjer mig med att konstatera att det låter så mycket bättre nu.


Mer luft, fler detaljer, basen djupare och mer utmejslad, mer "svärta". Helt enkelt allt blir bättre.


Om ni är skeptiska till att en 230 V-kabel kan få det att låta bättre så förstår jag er. Jag var mycket skeptisk tidigare, men jag våga testa och resultatet blev över all förväntan.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/12/17 :  23:28:14  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Se så den ler


Agile har väl fasmarkering även på honproppen, vilket inte är att vara övertydlig tycker jag.

Agile har ju även en silverkabel. Skulle vara intressant att höra om den om någon har testat.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/18 :  07:43:16  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Agile har väl fasmarkering även på honproppen, vilket inte är att vara övertydlig tycker jag.



Visst finns det fasmärkning även på honproppen också.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/12/18 :  14:38:57  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Calle jr .... jag har testat ....!

:-) W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/12/18 :  15:03:06  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
En del har tur och får paket före jul...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/19 :  08:33:33  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Calle jr .... jag har testat ....!

:-) W


Wolfgang, menar du att det finns bättre nätkablar?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2007/12/20 :  17:32:01  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Erik, OM ! Men inte i den prisklassen.

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/12/20 :  18:25:26  Show Profile Send Jazz a Private Message  Reply
Vox
Vad kostar en sådan snok?
Har testat en del kablar och hittat en Transparent jag gillar men den var inte direkt gratis...

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/12/21 :  08:07:16  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jazz
Priserna hittar du på www.creative-audio.se under Agile om jag inte misstar mig. Annars skickar du ett PM till "Creative Audio" här på forumet.

Lycka till.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000