Jag läste på några andra siter, eller Yahoo-groups om Hi-Fi, där en del av dessa länkar lagts ut till medlemmarna.
Rick Stout som har "Stereomanuals" på nätet är ju allt annat än glad just nu då han har som inkomst att sälja många av dessa manualer via nätet.
På en del forums har diskussionen varit på gränsen till het.
Å ena sidan vill ju många av oss som samlar på vintage prylar kunna fixa en del själva med den lilla budgeten vi har, å andra sidan så forlorar ju Rick en del av sin inkomst.
För egen del så är jag inte beredd att betala 16,95 USD för ett PDF-dokument när jag kan tanka hem det gratis.
Men går man tillbaka i tiden så fick man ju med både service manual & kopplings schema då man köpte en ny förstärkare.
Men bara för kanske 6-7år sedan så la tillverkarna för elektronikgrejerna ut kopplings scheman & service manualerna för gratis nerladdning på nätet.
Jag tycker själv att äger man apparaten i fråga så borde man ju ha rätt att få ta del av all den informationen som finns utan att betala 16,95 Usd för ett litet dokument som lätt försvinner vid en datorkrasch.
Ytterligare en källa: http://www.sharefx.com Kostar en del om man ska komma åt hela databasen, men det går att "önska sig" och har man tur, kan man få gratis svar!
Varför inte göra det nu, sen vet man aldrig vad som händer och fötter.