HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 PS3 eller Xbox360
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/12/15 :  20:24:43  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Har ps3 och tycker att den är grym!
60GB och skulle inte vilja byta till 40GB för ca. 1000:- i mellanskillnad.

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2007/12/15 20:26:53
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2007/12/17 :  13:25:31  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Nja, tyvärr så blir 40gb tom. dyrare Det betalade jag gladeligen då den är tystare.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/12/18 :  00:00:55  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Min låter nästan ingenting!!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2008/01/05 :  23:57:36  Show Profile Send manlix a Private Message  Reply
http://forums.appleinsider.com/showthread.php?s=&threadid=82811

Detta kanske gör valet enklare om man funderar på Bluray eller HD-DVD
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2008/01/06 :  00:36:41  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Jo men en spelkonsoll köper man ju för att spela spel på, film är en bisyssla i dessa samanhang.
PS3:an har fortfarande bara "skitspel" i min mening.

Har både PS2/3/Xbox/Xbox360 inom familjen så någon fanboy är jag inte

Citerar Jonas Mäki på gamereactor.se
quote:
Fråga:Kommer spelen till den tekniskt överlägsna Playstation 3 se snyggare ut än de till Xbox 360 spel om ett par år? Läste någonstans att Playstation 3 inte hade nog med grafikminne så spelen aldrig skulle bli snyggare till Playstation 3 än Xbox 360, stämmer det?

Svar:Om du ser Playstation 3 som tekniskt överlägsen och därmed förväntar dig tekniskt överlägsna spel så lär du bli besviken. De flesta utvecklare vi talar med säger att de är ganska jämnbördiga.

Men Playstation 3 är i teorin en värre burk och visst kan man hoppas att utvecklarna lär sig få ur all prestanda. Dess största problem är mycket riktigt minneshanteringen, vilket paradoxalt nog varit den enskilt största Akilleshälen till samtliga Sonys tre konsoler.

______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D

Edited by - ryst on 2008/01/06 00:47:50
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2008/01/06 :  11:57:05  Show Profile Send manlix a Private Message  Reply
http://forums.gametrailers.com/showthread.php?t=254577

Just detta med hårdvaran diskuteras en del i denna tråden. Vet inte om de kommer fram till så mycket mer än att de är rätt lika men designade på helt olika sätt och därmed bra på olika saker.
Go to Top of Page

tobiasl
Member

95 Posts

Posted - 2008/01/06 :  17:58:28  Show Profile Send tobiasl a Private Message  Reply
Det kanske har nämnts men inne på On/Off sa de att 60 GB kommer att ersättas med en 80 GB. Pris ca 6-7 kkr.

Tobiasl
Mitt system:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=34036
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2008/01/17 :  15:27:21  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Jag använder mitt Ps3 primärt till film, den piskar min gamla Pioneer DVD rejält. Jag har beställt blueray filmer och har ganska höga förhoppningar på dem, vi får se.

Ryst: Nja, Grand turismo och CS är de enda spelen jag behöver. Grand turismo kommer inte till Xbox... CS hoppas jag kommer till Ps3

Man kan kanske ha både Xbox och Ps3?
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2008/01/22 :  15:02:32  Show Profile Send jos a Private Message  Reply
Köpte nyligen en Xbox Arcade och faaan vad den låter.. Helt otroligt hur de lyckats få den att surra så högt! Men vilken grafik... ojoj. Assassins Creed är ju helt fantastiskt.

Hittade ett gammalt spel när jag flyttade nyligen, Stellar Wars. På ett kassettband. Till en Commodore 64. Tekniken har gått frammåt... ;)
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2008/01/28 :  13:02:30  Show Profile Send niklass a Private Message  Reply
Jag har haft en 360 och har nu en ps3 eftersom 360:n RROD:ade på mig och jag hade inte någon garanti kvar så att säga.

Min uppfattning om läget är såhär.
ps3 - bättre hårdvara, sämre mjukvara. Saknar achievements när man spelar. Ska man ha den till att kolla film eller lyssna på musik med så är det solklart ps3 man vill ha eftersom den inte hörs när den är igång.
360 - mer features i OS:et saker och ting finns lite mer där man förväntar sig. Betydligt bättre handkontroller med rumble i från början. Dock så är den totalt oduglig att kolla film eller lyssna på musik med p g a fläktljud o liknande.


ps. jag har tidigare blivit kallad xboxfläktpojke av mina gamerkompisar. ds.

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000