Author |
Topic |
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/11/25 : 22:33:58
|
Ett 3 vägs aktivt system kräver en del kopplande men det var inga problem för grabbarna. här är det OlaH och Magils som är i farten
Sedan måste man ju diskutera resultatet
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Jolojl
Member
835 Posts |
Posted - 2007/11/25 : 22:59:19
|
En riktigt trevlig helg för en turist som jag: mycket lärorikt. Och numera har man en lödkolv (som redan använts ...).
Avslappnad och uppsluppen stämning, imponerande apparater, och så trevliga och kunniga människor, och servicetjejer med minst 100 db i lungorna ...
Idag horn, horn och öppen baffel, å så Lowther. Igår nålar, Lowther och Facetter, och så Luxor ... Rakt igenom rör, rör, rör, och så lite tripath till basarna ...
Bra lokal: tack Blomman för att du fixade!
En sådan här träff borde man ju ha minst en gång i månaden ...
Johan
|
|
|
Lovan
Member
3166 Posts |
Posted - 2007/11/25 : 23:58:52
|
quote: En sådan här träff borde man ju ha minst en gång i månaden ...
Ja ja!
Verkligen trist att missa det här. Men förhoppningsvis har jag lite saker att visa upp för nästa träff
Jolojl: Vad fick du löda för något?
Vems var det här och vad är det för nåt? Ser ut som en bipolär följare? (Bild lånad av magils)
Och vems var det här? Ser ut som ett linjesteg? Snyggt chassi(Magils bild denna också) Skulle gärna se en bild framifrån på det
Tack för att vi får se alla trevliga bilder
|
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 09:41:21
|
Lovan: Det är en Hiraga Le monstre på 20W om jag minns rätt. Försteget är med 417 rör o LL1674 trafos ägare Hoktuna (tror jag)
|
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
|
|
Erik Andersson
Member
1950 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 10:56:14
|
Jag vill tacka alla medverkande för dessa trevliga dagar. Enda limitering var jag själv, man blev lite seg på sena eftermiddagarna, det är åldern som tar ut sin rätt mittänker jag. Speciellt kul för mig var att se alla rörförstärkare där ingen var lik den andre, och bra spelade de också. Det är roligt att denna hobby vuxit till vad det är idag, i början på åttiotalet när jag startade "på riktigt" var det knappt någon som visste vad ett rör var för något! |
Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet erikasson@telia.com
|
|
|
BddB
Medlem i AÖ
231 Posts |
|
Guru
Member
2776 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 13:55:29
|
nog måste det funnits mer prylar än på bilderna ?
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 14:24:54
|
vi har massor med bilder som kommer publiceras under veckan - återkom snart
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 14:59:25
|
Jag instämmer med övriga det här var en mycket trevlig tillställning. Tyvärr föll det sig så att jag endast var med på söndagen, men man kan inte få allt.
Här kan ni få att fundera på ett tag, även om jag själv knappt vet vad det är. Det ser kul ut i alla fall så då måste det ju vara bra till något.
Vi jobbar på julstämningen redan! |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6796 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 16:24:13
|
Det verkar som att ni hade väldigt trevligt där uppe. Det är en väldigt bra inspirationkick att vara på en diyträff.
Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
Erik Andersson
Member
1950 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 16:48:01
|
Enda problemet var att det var alldeles för mycket att spela med på för kort tid. Jag tänker speciellt på mannen som släpade dit en gammal mysig Thorensskivspelare och inte fick tid att spela på den. Själv hade jag för avsikt att demonstrera ljudskillnaden mellan olika 2A3 rör men det kan kanske anstå till nästa möte. |
Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet erikasson@telia.com
|
|
|
hoktuna
Jultomte
2786 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 17:39:06
|
Tackar dom som fixat denna träff,det var attans trevligt.
|
Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se |
|
|
Jolojl
Member
835 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 17:45:35
|
quote: Här kan ni få att fundera på ett tag, även om jag själv knappt vet vad det är
Ett pepparkakshus med låtsasrök??
Johan |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 17:51:26
|
Verkar ha varit en trevlig träff.
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
scorpion
Member
608 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 18:15:08
|
Jag instämmer med de andra i tack-kören. Det är alltid några som får jobba extra mycket för vi alla ska få ha kul. Trevligt att se ansikten på Forum-signaturerna !
/Erling |
OB ... cd |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 18:28:26
|
Det tar lite tid att fixa till nivåer för alla register men med hjälp av örat och Benns mätutrustning så gick det bra. Ni har ju redan sett Mickstativet
Jag upplevde att det här systemet spelade mycket välupplöst och rent även på löjligt höga nivåer som vi testade ibland. Vi körde Cantate Domino och det var riktigt fint ljud trots en massa grus i signalvägen. Rösterna i kören höll ihop hela vägen upp i transienterna . Mäktigt.
Micke |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 18:46:03
|
Dax för lite fler bilder.
En gång i tiden var detta säkert ett välljudade rör. Men efter det att Blomman fick tag på det så... Ja vad ska man säga...
Så här vill vi ju se dem o inte utan glaset
Men åter till själva lyssnadet. Magils jobbar på att få till delningsfrekvenserna
Närstudie på ett par högtalarterminaler, förlåt tre par menar jag ju...
Mästerfotograf Micke i den optimala fotoställningen
O så är blev bilden
En Tube utan rök denna gången
Avslutar med en djupt koncentrerad Micke
Men vem är det som gömmer sig bakom stolen
|
|
|
pix
200.000-klubben
4175 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 19:05:22
|
quote: Här kan ni få att fundera på ett tag, även om jag själv knappt vet vad det är. Det ser kul ut i alla fall så då måste det ju vara bra till något
= John Karlsons K-tube Mvh Pix |
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition. |
|
|
matsj
Member
937 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 19:19:14
|
De e classe .
mats |
1W=115db. |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 19:31:27
|
Visst är det Classe |
|
|
dahlfalk
Member
500 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 19:35:49
|
Måste också passa på att tacka alla för en trevlig tillställning! Jag kunde tyvärr bara närvara på söndagen. Men det var väldigt roligt att få träffa alla och lyssna på många intressanta och välljudade saker! Får väl även passa på att ge ett stort tack till arrangörerna! |
|
|
classe
Member
1625 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 19:56:14
|
hur visste du de mats kopplade aktiva filtret vill passa på att tacka för en trevlig dag. |
18 ska de va.
|
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 20:00:01
|
Alltså, det där med Kaffe blev lite spartanskt med Forum mått mätt för Tobbe fick inte plats med hans nätta 50 kg maskin eftersom 2xWilly+2x nålar+2x akustikplatta skulle får plats. Han får köpa en en lastbil nästa gång
Micke |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 20:04:18
|
När Mickstativet inte dög längre så fick man ta in en stol som stand in. Det såg ut så här:
Micke |
|
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ
9028 Posts |
Posted - 2007/11/26 : 20:06:20
|
Normal arbetsfördelning
Två jobbar o två tittarpå |
|
|