HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmömässan - Ljudupplevelser
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/02 :  16:59:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ljudupplevelser - Perreaux / Amphion
Malmö HiFi- Hembiomässa 2007





Tråden är självklart öppen för alla att posta sina intryck och bilder

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/03 :  13:43:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Mässans överraskning hittade man här inne, inte bara att genomtrevliga Olle ställde ut utan att han har lyckats få argenturen för Perreaux
Och deras nya maskiner kan man ju till och med ha stående så dom syns


Dom har även släppt en liten miniserie som är riktigt gullig

Perreaux Silhouette heter serien och den innehåller cd, försteg, integrerad och monoblock
Högtalarna på bild är ett par Amphion Ion L

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/11/03 13:44:46
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:33:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det är banne mig lite fräckt att dom har både försteg/slutsteg i mini serien.



men allt kan inte vara smått eller hur ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/04 :  12:15:26  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kan inte svara för er andra men Perreaux har verkligen gjort flera riktiga klavértramp över åren när det kommer till design.

Grejerna som spelade var deras Prisma serie, tycker ni att slutsteget ser stort ut så kan det bero på att det petar ut 350 friska.




Men dessa grejerna är ju riktigt minimalistiska, för att vara Perreaux dvs

Kablarna var från JPS, trodde dom skulle spela Acoustic Zen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/11/04 12:17:12
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/04 :  12:20:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ser det ite ut som där ligger en Acoustic Zen till vänster i bild ?
Antagligen en nätkabel. Den sitter antagligen i Isotek burken för det är väl en Isotek ? ()

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/11/04 :  12:39:26  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
Är det fler än jag som tänker på Rogue Audio när man ser den designen

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2007/11/04 :  12:52:22  Show Profile Send Apinator a Private Message  Reply
Det som jag tycker är lite kul med de små slutstegen är att dom faktiskt arbetar i klass A/B och inte klass D som många trodde. Och Isoteken hette Qube och är en utgången modell. Nätkablarna var Acoustic Zen, minns tyvärr inte vad dom hette.

MVH

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/04 :  12:55:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Är det fler än jag som tänker på Rogue Audio när man ser den designen


Det kan du räkna med


quote:
Det som jag tycker är lite kul med de små slutstegen är att dom faktiskt arbetar i klass A/B och inte klass D som många trodde


Jag skulle ha skrivit om läckerbitarna men det försvann bland alla trådar, my Bad

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/04 :  21:10:00  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply


Jag har nog aldrig hört Amphion låta illa på mässa och det här är inget undantag. Bra botten o mycket följsamt ljudåtergivning bjöds det på. Det är även jättekul att Perreaux åter har hittat hit och tror att vi kommer att få se mer av dom allt vad det lider
......................

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/11/04 :  21:21:25  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Togs de stora Amphion bort från sortimentet? Krypton tror jag de hette....dessutom utan ersättare!? eller har jag fel?

Artphotography
Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2007/11/04 :  22:11:09  Show Profile Send Apinator a Private Message  Reply
Dom finns ej kvar längre p.g.a man hade kvalitetsproblem med dom. Men det ligger nog en större modell i pipeline i framtiden som jag har förstått det.

MVH

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/04 :  22:13:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Krypton var ingen liten talara men jäklar vad den kunde spela

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7355 Posts

Posted - 2007/11/15 :  22:34:13  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Sjukt snygga Perreaux grejer

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000