HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Det handlar om utveckling !
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  16:11:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det här är en eoJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  16:32:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Förord




Förra gången vi hade mässa nere i Malmö var 2005, just den mässan var det hemskaste jag har varit med om. Torsdagen innan mässan så valde
vi att stänga av den livsupphållande apparaturen som höll min Mors kropp vid liv.
Under hela mässan gick jag som i en dimma och på Söndagen klappade jag ihop helt
Och vad 17 har nu det här med ett bildreportage att göra ?
Jo, på Lördagen när jag gled in i HiFi arts rum för att andas ut en stund så satt det en snubbe bredvid som jag lade nada notis om.
Helt plötsligt så frågar han - Är det inte du som är Johan Björklund ?
Jo det är jag men vem f-n är du höll jag på att säga. Ur det här minst sagt udda mötet växte en vänskap fram som jag håller väldig kär.
Det här blir 3 gången vi åker på besök

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/11/01 16:52:47
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/11/01 :  17:38:32  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Sorglit och spännande

Hoppas på att du inte kör i Pac-speed


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  17:45:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Det kanske verkar konstigt att nämna en sådan sak, men mycket av grunden i våran vänskap kommer från min Mors bortgång.


quote:
Hoppas på att du inte kör i Pac-speed

Kan inte lova något

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  19:22:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så, vad var det som gjorde att jag åkte på besök senare under hösten för att plåta ?
Det visade sig på mässan att vi hade flera saker gemensamt bla annat förkärleken till Cabasse och Accuphase



En sådan vänskap måste man ju vårda ömt

Dessa bilder togs vid mitt första besök.





>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/11/01 19:22:19
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/11/01 :  19:25:30  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
iroise!?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  19:30:57  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
För dom som inte har förstått så är vi hemma hos Iroise
Efter knappt ett år eller så då flyttade Iroise in till en ny lägenhet och anläggningen växte.
Bla annat införskaffades en sprillans Thorens.



Så här såg det ut på apparathyllan

Det är nu tråden tar sin början för det har skett ett och annat hemma hos iroise, minst sagt !




>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/11/01 19:31:57
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:23:41  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Den mannen ska besökas..............

Iroise är en musikkännare ut av rang....... det är inte bara apparater som gäller när man pratar med Stefan, det är musik, OCH skivor...

Vänta dig ett besök som sagt.......

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:32:06  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Oj oj here we go! Tackar direkt vännen och fotoekvilibristen Johan. Jag är fullkommligt usel på foto, lägga upp bilder på forumet och en hel del andra saker men de tar vi en annan gång. Johan har alltså hjälpt mig med dessa bilder. En del som kommer har jag själv plåtat hur de blir vet jag inte, antagligen kan Johan fixa till dem lite grann. Johan ja, förutom honom finns där en synnerligen trevlig fru samt ett antal ungar, jag menar barn, som är mycket lätt att ha att göra med.
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:33:21  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Jo jag har bytt lägenhet och fått mera plats iaf 35kvm i vardagsrummet.
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:36:44  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
ok..

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:38:52  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
quote:
Är det inte du som är Johan Björklund ?
Jag skulle förr gissat på John Mayall.


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:48:12  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
quote:
Jag skulle förr gissat på John Mayall.


Stackars påg, han liknar Johan .

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  20:53:06  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Va F-n !?
Jag har inte haft långt hår på över 10 år
Men kisstofs på hakan har jag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2007/11/01 :  21:08:35  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Men kisstofs på hakan har jag


Oj, jag trodde att det var dregel .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/01 :  23:46:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Alltid lika vänliga

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/02 :  01:40:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
så, vad har nu hänt hemma hos Iroise egentligen ?!


Stefan gick o funderade ett längre tag på att byta högtalare. han bollade idén med mig flera ggr och efter ett tag så slog han till.
Alltså han sålde sina Cabasse, hur kunde du
Fast jag är medskyldig så det visslar om det ()

Det som inköptes är rejält baskapabla grejer så det blev till att ändra om lite fram o tillbaka. Till det fick han hjälp av Audionet.

bakom kameran står eliot


Efter lite trixande fram o tillbaka så blev det så här

tack för lånet eliot !


Men nu är det hög tid att ändra om rejält ! Den fräcka eldstaden till vänster i bild har retat gallfeber på Stefan från o till. Så vad gör man ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/11/02 01:41:25
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/02 :  01:50:05  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jo man slänger in en handgranat eller två sen är man kvitt problemet

Bild iroise


Jo det blev ju..........snyggt Stefan

Bild iroise

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/11/02 :  06:34:38  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Vad göra nu fixa ny fiskbensparkett!? För jobbigt, nej här får nog bli en annan lösning!? Agående spisen/rummet så är det så att Vägg nr.1 har fönster, vägg nr 2 har mycket stor skjutdörr in till nästa rum, vägg 3 har då en oduglig spis och vägg4 har ingång från hallen, dvs rummet är svårmöblerat trots den relativt stora ytan. Ja ja Kom igen Johan eller sover du!?
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/11/02 :  06:36:19  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Glömde säga att både Audionet, Johan o assimov har varit behjälplig här hemma flera gånger. Tror faktiskt assimov har haft det värst!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/11/02 :  06:55:05  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Även två andra har varit här och gjort insatser för hifi:n/mig, dels mannen med det briljanta intellektet, eliot dels mannen som alltid tänker två gånger innan han fäller sina väl avvägda omdömen, Calle J:r.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/11/02 :  07:44:24  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Jo man slänger in en handgranat eller två sen är man kvitt problemet


Vad har ni/du gjort? Detta är ett helgerån. Förstöra en öppen spis som är en del av husets historia. Fy på er.

Jag bor själv i ett hus där den öppna spisen togs bort någon gång under sextiotalet då förra ägaren satte in oljepanna och det inte ansågs fint att behöva elda för värmen. Jag har långt framskridna planer på att sätta dit en ny värmekälla av något slag.


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/11/02 :  08:08:29  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Jag håller med dig Vox. Jag har försökt att stoppa honom. Thorens TD850 har aldrig spelat så lugnt och bestämt som när den stod på ugnen.

Men jag insåg till slut att Iroise gör rätt. Hifimässigt är ugnen i vägen.


Det är alltid ett nöje att botanisera hos Iroise. Man får se allehanda rariteter, och ibland dyker det upp så'nt här:


It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/11/02 :  08:21:59  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Just det fantastiskt ljud i denna singel för att vara en flexiskiva!

>Vox, de som bestämmer i huset ville inte besiktiga samt åtgärda spisen/skorstenen och till slut tröttnade jag på att ha en prydnadsspis på 130X130cm mitt i vardagsrummet. Flera har föreslagit värmeljus och andra attiraljer för att skapa mys men i min värld så går hifi före. Jo jag är särbo så handlingsfriheten är stor!:-)
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/11/02 :  08:53:47  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply

Gillade dina cabasse mycket, men gillar de nya mycket med.

Skall bli kul att se hur det blev så bra som det blav.

Du har talat om att röja ut spisen redan innan när du hade dina cabasse och i efterhand så var det helt klart rätt sätt att göra det på.

Skall bli kul att följa.


.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2007/11/02 :  09:40:04  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Till det fick han hjälp av Audionet.


Ahhaa nu vet vi varför Audionet alltid klagar över att han har problem med ryggen .

Det blev bra när spisen försvann men hur löste ni det med golvet.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000