HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Höstträff med HKS
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/10/20 :  22:25:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Höstträff med HKS

Bildtrådar kan startas på två sätt, trevande och sakta eller pang-på. Låt mig ge er en ledtråd:

PANG!


Lavazza, Anna Lotta Larsson, bra läsning och blanka maskiner...



Skall sanningen fram är väl denna låten bäst med bilder och faktiskt så är Fergie inte helt osexig...



Ibland stämmer färgerna så väl att man knapt ser musiken...En "Arkenfavorit"!



Fokus på namnet...


Häng med på en lyssningstur i ny miljö med gammal design och moderna inslag...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2007/10/20 22:27:55

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/10/20 :  22:41:52  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
drkim?


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:12:36  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Rätt på första försöket, ninja!

Men för att komma till vår käre drkim så fick vi ta en rätt härlig tur rakt ut i en höstig stor skog!



Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:30:06  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
DrKim's bildtråd på hus-ombygget är intet annat än imponerande! Det har gått mindre än ett år sedan DrKim fick nyckeln till huset och omvandlingen är makalös!


En Sony 555ES som klarar CD såväl som SACD. Grete Metass lät ruggigt bra i SACD men lite fadd som cd.



Denna var ett av ämnena för diskussion under kvällen!



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2007/10/21 10:34:48
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:44:49  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Ja men hallå!!!

Åt vilket håll ska ja




Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:49:34  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Det har gått mindre än ett år sedan DrKim fick nyckeln till huset och omvandlingen är makalös!



Så "skynda långsamt" gäller varken husrenoveringen eller trådhastigheten?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/21 :  10:52:20  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Va då trådhastighet, jag har ju inte kommit fram ännu...

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/21 :  11:28:36  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
quote:
Va då trådhastighet, jag har ju inte kommit fram ännu...

Så det var endast Engelholms trådstart som var snabb och du kommer att hålla oss på halstret lång tid framöver?

Blir till att leta på ett bildreportage på ett annat forum så länge kanske....

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/21 :  13:05:03  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Vox: Nej håll dig här på forumet!

Det var ju typ lite invigning (för oss HKS:are i alla fall) i det nyrenoverade Hi-Fi huset, och då ska man ju ha en inflyttnings pesent med sig.
De hade vi.


Men vad är det han har fått

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/21 :  13:59:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Whiskyglas ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/10/21 :  14:05:04  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Hehe - kunde man ju tro, men nä detta var något jag aldrig sett tidigare - kul och uppskattat

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2007/10/21 :  14:12:21  Show Profile Send Njord a Private Message  Reply
En liten triangel att spela på?
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/21 :  21:11:26  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Fel, fel, fel!!!

Varken glas eller trianglar, (de har han nog, tror jag) utan en sådan här!



Visst är den söt?
Det är en "Bad taste bear", det utkommer en ny varje månad sammtidigt som en försvinner.
Om det är någon som har samma typ av humor/smak som jag kan denna länk vara passande:
https://www.silverkatten.com/index.htm
Klicka vidare till Bad taste bear.

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/10/21 :  22:04:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En sådan Pinheadbjörn måste man ju ha

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2007/10/22 :  09:30:30  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Tycker den påminner om den gamla filmen Hellraiser.. :-D
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/22 :  10:52:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Nu vill vi se lite mer..!!!!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/10/22 :  12:21:16  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Tja - vi kan kan väl köra lite bilder då då

Vi har ju en ganska trevlig tradition på våra träffar - vi brukar blanda vårat musik och teknikintresse med mat och dryck - om jag inte minns fel så har Pär lite bilder på den färdiga maten strax innan vi hugger in - jag kan ju visa lite bilder på själva tillagningsprocessen....

Vitlöksbröd som skall stekas i stekpanna - smeten består av: Smör, olivolja, vitlök, svartpeppar, torkad basilika och oregano samt havssalt:


Chilli Con Carne - som står och småputtrar lite, hemligheten är att låta det puttra ihop länge (8 timmar) och använda bra råvaror:






Äppel och bananpaj, serverades med en krämig vaniljsås och en god espresso:




Det är bl.a. detta som gör våra träffar så trevliga tror jag, hoppas att övriga deltagare tycker detsamma?

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2007/10/22 15:13:45
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/10/22 :  12:44:16  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Tar ett par bilder till innan jag sticker ut på jobb - reflexer är ju roligt, vin likaså - vad ser man i glaset?



Ja vi får väl titta lite närmare - det får plats mkt prylar på ett litet bord



Nu får vi hoppas att Anders och Pär fyller på med lite intryck och bilder

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/22 :  14:16:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Den där Chilin hade jag gärna smakat. Attans att det var så nära, fast ändå så lång borta
Vitlöksbröden så "nyttiga ut"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2007/10/22 :  14:39:51  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Ja det var synd att du inte kunde komma loss Zalve, men jag är helt säker på att det blir fler chanser

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/22 :  15:07:47  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det tror jag oxå.

Får nog invänta kvällen, för med kommentarer,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/22 :  18:38:52  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Jag kan inget annat än att hålla med drkim, det blir lätt väldigt trevligt på våra träffar!
Och när vår värd plockade fram denna blev det väll inte tråkigare.


Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Double A
Member

2090 Posts

Posted - 2007/10/22 :  21:25:17  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Vad kan det vara för väl-ljud Pär lyssnar på nu då? Eller har han sommnat!

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/10/23 :  07:48:37  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Hoppas inte träffen var lika seg som tempot i tråden.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/23 :  08:18:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Då han själv sa nåt om hur man ser ut när man blundar och lyssnar, så antar jag att han sover...
För mycket rötjut och wirre gissar jag på, eller så har fransyskorna hypnotiserat honom.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/10/23 :  18:11:37  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
MAT var det ja... Detta var klart topp 3 bland vitlöksbröden i mitt liv. Krispiga, saftiga och med rätt sting!

Vitlöksbröd...


Tillbax till anläggning så finns även en vettig hörlursmöjlighet.

Rörsteg och möjlighet till OTL-koppling. Jag tyckte mig se HD650...


Drkim har en egen och god smak som genomsyrar hela huset. Allt är "smakligt".

Stämning i rummet - stämning i musiken!



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000