HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 "Step-down" trafo, finns/funkar det?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/10/15 :  18:35:32  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Har blivit erbjuden ett försteg med MC-riaa. Vill dock ha möjlighet att köra MM också. Kan man koppla in en trafo som försvagar signalen mellan MM-PU och MC-riaa? Finns det? Skulle det funka? Kan man köra signalen baklänges genom en step-up? Eller är det bara korkat att försvaga signalen och sedan förstärka den igen?

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2007/10/15 :  18:44:47  Show Profile Send MatsT a Private Message  Reply
Det brukar alltid finnas någon omkopplingsmöjlighet för MM. Gör det inte det på steget du blivit erbjuden så får du nog finna dig i att köra MC.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/10/29 :  18:32:13  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Inte alltid. Oftast.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/10/29 :  19:50:13  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Intressant fråga.

Själv skulle jag inte välja att försvaga signalen och sen förstärka den.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att hellre äga både ett MC- och ett MM-steg än ett två-i-ett.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000