HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SB kopia?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/10/13 :  09:11:05  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Hittade denna i senaste katalogen från Kjell & co:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=91951&path=

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2007/10/13 :  10:09:52  Show Profile Send 80-talet a Private Message  Reply
på minhembio.com har denna varit uppe i flera trådar! sök där för mer info.

eoJeud
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/10/13 :  10:21:55  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Jag är inte intresserad av den...kör trends audio USB digitalutgång till en moddad DAC-AH....men jag reagerade för det såg ut att vara rena ripp-offen.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/10/13 :  11:10:00  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Den har funnits ganska länge parallellt med SB. En förenklad variant.
Den testades i High Fidelity ihop med SB och fick ingen strålande kritik.
Den har även sålts på Hifi-klubben.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/10/14 :  20:37:41  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Har bägge två, SB är bättre på allt utom storleken. Om det sen är värt nästan dubbla pengen.....ja det är ju hur man tänkt använda den förstås. Om jag skall ha en 3:e box t.ex. i sovrummet...så blir det nog en SB3 till.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/10/14 :  20:46:09  Show Profile  Reply
Soundbridge är ju skräp i jämförelse, kolla på programvaran bara, katastrof!!!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/10/15 :  16:32:51  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag hade tänkt köra med nån form av trådlös streamning och då jag ändå kör med extern DAC så tänkte jag köpa soundbridgen. Det kan ju knappast vara SÅ stor skillnad.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/10/15 :  17:05:04  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Det är skillnad...navigeringen i SB är såå mycket bättre. Sedan om det hörs när man kör digitalt ut ?????
Ang. trådlös streaming så är det ett sorgebarn för mig. Ena dagen går det superfint, nästa dag är det helt rökt. Tyvärr kan jag inte säga att SB:n är avsevärt bättre. Den har större buffer, men är tjurigare vid problem, stannar helt så att säga. Soundbridgen återbuffrar "bara" och kör vidare sedan.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/10/15 :  17:43:23  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Soundbridge fick dålig kritik i High Fidelity när det gäller digitalutgången.
Kom inte ihåg exakt hur problemet yttrade sig men jag kan återkomma. Hade något att göra med att omsampling till 48kHz inte var korrekt utförd.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/10/15 :  22:54:14  Show Profile  Reply
Kmj: Det är bara att testa programvara och funktionalitet ... eller så köper du en soundbridge och lovar dig själv att aldrig pröva en squeezenbox... för om du gör det kommer du slita ditt hår att det inte blev en Squeezebox direkt, jag LOVAR!!

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2007/10/23 :  21:30:33  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
....hmmm. Jag kör Soundbridge och har gjort så sedan April 2005. Idag har jag 4st och enda problem jag haft är power supply som gått sönder samt att gaveln på tidigare modeller är lite "fipplig".

Använder en MacMini med Firefly för att streama musiken (Apple Lossless), kör både via kabel och trådlöst.

Tre stycken är kopplade via phono utgången till olika stereo i huset. En är kopplad till "fin stereon" via digital utgången och en separat dac (MF X-24K).

Man kan använda Firefly, iTunes, Slimserver (inte alla versioner) samt MS Media Connect eller Media Player. Jag föredrar helt klart Firefly och gärna med iTunes och The Filter som kompliment. Responsen är mycket snabb och de olika sätten att navigera/söka tycker jag fungerar alldeles utmärkt.

Jag är MYCKET nöjd med Soundbridge. Vid "fin lyssning" på "fin stereon" kan då inte jag höra någon skillnad mellan CD och streamad musik.

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/10/24 :  12:14:40  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Minoman
Hur upplever du kontrollerna då? Jag hade tänkt köpa en soundbridge i vilket fall som helst men det skadar ju inte att samla lite mer info.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/10/26 :  20:37:41  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
En "ripoff" installerad och en nätverksdisk matas med musik. Återkommer under helgen med hur det funkar

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2007/10/27 :  00:58:06  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Kmj,
jag har +20000 låtar. Att bläddra och söka bland dom går i mitt tycke fort. Jag upplever kontrollerna som bra. Ska dock medges att jag oftast bläddrar sorterat efter artist eller album. Att söka tycker jag är lite mer omständigt eftersom remote kontrollen inte har alfabetet som knappar, man måste istället bläddra bland bokstäverna och välja dom en efter en.

Avt race
Avt loqvere mellora silentio
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/10/27 :  09:51:40  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag har märkt det jag med men jag hade ändå tänkt att ladda m3u-filer för varje skiva (likt cd-spelare) och sen ha en med alla låtar.

Detta funkar ypperligt för mig och nu återstår bara att tagga allt på korrekt sätt samt att få ordning på min primära anläggning så man kan uttala sig lite mer om kvalitén.

NAS-disken på 320GB var lättinstallerad och funkade mer eller mindre direkt, det enda som jag behövde göra var att aktivera den som musikserver då den funktionen är avstängs som default. Sen var jag smart nog att kopiera ALL musik från dator till nätverksdisk via... just det... nätverket. Det var ju mindre smart då det tog ett jäkla tag och speciellt som jag kunde koppla min externa disk direkt till nätverksdisken via usb.

Hur som helst. Soundbridgen hittade min disk direkt och nu är det bara att stänga av datorn om jag vill det.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000