Author |
Topic |
|
dmr
Member
222 Posts |
Posted - 2007/09/15 : 10:13:55
|
Hej på er, tänkte höra om någon har erfarenhet av piano i lyssningsrum. Att det kanske inte är optimalt kan jag räkna ut själv, men hur illa är det? Rummet är ca 35kvm med diverse öppningar till angränsande rum, bland annat trappan till övre plan. Reglat trägolv på betongplatta och väggar av lättbetong, taket är betong klätt med gips. Gissar att det kommer behövas en eller två basabsorbenter
Mv. Överlycklig nybliven husägare |
Edited by - U1 on 2008/02/18 08:21:03 |
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2007/09/15 : 11:30:40
|
Vet inte riktigt vad du menar men jag lyssnade pa ett piano har i USA i ett inte alltfor stort lyssningsrum. Har (Arizona) ar modet kalt, inga gardiner, krukvaxter eller onodiga mattor. Det lat darefter, men sa lange pianisten inte spelade for starkt sa var det helt ok. Det fanns nagra bord, en soffa, en lovesack (jattesaccosack) i rummet sa jag tror med vanlig svensk inredningsstil, gardiner, nagon matta osv att det kan bli ratt sa bra. |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2007/09/15 : 13:33:37
|
Hej är utbildad pianist och jag tror inte du får några problem med 35kvdm. Se till att det är väl möblerat, matta på golvet osv. Lycka till! |
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/09/15 : 19:30:51
|
Jag har också ett gammaldags pioano i lyssningrummet som är 4x7 m ca. Inga problem med att piaonot svänger med el dyl om det är det du undrar över... Pianot fungerar mer som en "vanlig möbel"; d v s av godo som diffusor (eller ev t o m absorbent?). I alla fall rubbas ju rummets symmetriska lådform av olika möbler (av olika mtrl)... |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
dmr
Member
222 Posts |
Posted - 2007/09/15 : 19:40:56
|
Tack för alla svar! Skönt att slippa bubba upp pianot på övervåningen
/David |
|
|
|