HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mattas grejer
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 11

Jamo
Member

724 Posts

Posted - 2008/10/09 :  00:03:05  Show Profile Send Jamo a Private Message  Reply
Har du några liknande erfarenheter avseende nätkablar?

Hälsningar Jamo
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/10/09 :  19:33:31  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Tack d.ma

Jamo, jag har faktiskt inte testat nätkablar så ingående än men det kommer nog...

Jag vill inte ge mig in i något "kabel-tjafs"... men för mig är det rätt när magen säjer att det är rätt och gåshuden infinner sig allt som oftast, när musiken bara levereras på ett underbart sätt.

Prisvärt eller inte, tycker jag är upp till var och en att avgöra...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

tkr
Member

551 Posts

Posted - 2008/10/10 :  21:37:45  Show Profile Send tkr a Private Message  Reply
Hei,
Har selv hatt Transparent Ultra "rund baut". En meget god kabel, IMHO- Grattis!
mvh

Musica, dona vobis pacem
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2008/10/11 :  15:26:28  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
har själv super men funderar starkt på ultran

Det är ett steg som jag skulle rekommendera, har själv tagit steget och tycker äntligen att jag hittat hem när det gäller allt i stereoåtergivningen. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2008/10/11 :  16:55:35  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
...men som sagt, om du lånar hem en ultra, var beredd på att den stannar kvar

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/01/09 :  20:44:46  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Här har det inte hänt något nytt mer än att grejerna, framför allt Lavardinen , har gett mig många härliga timmar framför mina ProAc. Det är verkligen så att mr lavardin står i en klass för sig hemma hos mig. Det är konstigt hur man är funtad, fast det levereras med "råge" hemma så är man sugen på att testa något annat... vassare cd, stativare eller kanske vinyl... ...eller kanske skall man låta sina surt förvärvade slantar gå till nya skivor, vilket är smartast... ...men som ni känner till go vänner, vi får se vad som händer...

Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/01/11 :  09:40:03  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Jag vet precis va du menar

Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/01/11 :  10:20:14  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Det är ett gift matta

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/01/26 :  12:47:46  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Ser att ProAc åter säljs i Sverige! http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1655&menu=2

Det är ju bara att rusa och lyssna...

Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/03/30 :  09:26:13  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Hade ett besök i helgen, en låda som gav mina proac lite stöd

...fungerade faktiskt bättre än jag trodde.

Velodyne spl-1200 ultra

Med medföljande mick och med rattar och knappar var det ganska smärtfritt att matcha in den med mina ProAc. Sedan kan man väl fixa och trixa för att få det ännu bättre, men jag tycker att jag fick en bild av hur en sub kan te sig med mina prylar och i mitt rum.

Upplevelsen av David Gilmours 'Live in Gdansk' var mycket tillfreds , och subben tillsammans med min...

...funkade kanon.

Min danska vän...

...trivdes också

Sen om det blir en sub eller inte får jag se, en 12:a i mitt rum var lite overkill. Kanske en dd-10:a från samma fabrikat passar bättre...

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2009/03/30 :  11:42:30  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Kul att även du kollar på sub...ska bli intressant och se om du bestämmer dej för en och vilken i så fall.....har själv tittat lite en sub ev. och då är SPL-800 en av alternativen...

Dont look back. Something might be gaining on you...

Edited by - Ledzepp on 2009/03/30 11:43:00
Go to Top of Page

llerk
Member

1014 Posts

Posted - 2009/03/31 :  14:15:42  Show Profile Send llerk a Private Message  Reply
Då blir det riktigt "disko" i stugan . Har läst en del tester om just Velodyne DD 10. En RIKTIGT bra sub (om man tycker om diskodunk)

"don´t care as long it´s krell"
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/03/31 :  14:24:23  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Klart man gillar diskodunk och bompa bompa... ser du väl på min otroligt kraftfulla uppsättning... Lavardin är ju känd för sin effekt och sin strömstyrka

Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/05/23 :  10:31:03  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Jag har lagt ner tanken på sub, i alla fall tillfälligt...

Nu har jag andra tankar och jag har fått förmånen att testa en Continuo

tillsammans med en ortofon 2m blue och en Pro-ject phono box II.

På den sitter en cantus-arm

Den lirar mycket bra tillsammans med mina ProAc och min Lavardin

men misstänker att med en annan riaa finns betydligt mer att hämta.

Men det låter mycket musikaliskt och timmarna framför högtalarna bara tickar på. Sen är det en riktigt go känsla att vända vax och läsa och titta på omslagen, en känsla de små cd-fodralen inte kommer i närheten av.

Det lirar och ser bara för läckert ut!!

Får se om den blir kvar

Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/05/30 :  21:26:59  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Svarven stannar

Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2009/05/31 :  03:00:44  Show Profile Send JonFo a Private Message  Reply
Riktigt trevlig svarv och uppsättning i övrigt!
Hur tycker du ortofonen funkar i cantusarmen?

# Jon
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/06/01 :  10:47:00  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Hur armen funkar med ortofonen... Har ingen erfarenhet om hur det kan och inte kan funka, men tycker det funkar bra. Samtidigt inser/hör jag att med annan pu och annat riaa kan det bli riktigt j***a bra
/Mats

Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/06/08 :  09:18:00  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
...kan bara konstatera att min continuo åker åttor runt min copland...

Satt igår och jämförde cd och vinyl. Pink Floyd, Dire Straits, Susanne Vaga osv... låter bra på cd MEN de låter otroligt bra på grammofonen. Man blir onekligen sugen på annan puppa och riaa.. här finns helt klart mer, mycket mer att hämta.

Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/06/22 :  09:58:50  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Hallå,
nu har min ortofon fått lämna plats för en Benz Ace Low (tack pix) , så nu börjar skivorna ge ifrån sig ännu härligare toner... får se om ett riaa dyker upp snart

Då Ace:n är kartong-ny är det svårt att bedömma ljudet, men jämfört med ortonfon 2m blue är det redan nu stor skillnad. Ace:n är mjukare och har en helt annan topp! Blue:n är lite hård, "grov" och "pang på" så att säja. Tror att med annan riaa blir det riktigt riktigt bra .

Sedan jag kopplade in vinylen har min copland fått vila kan jag säja. Att vända skivor är bra mycket roligare, både själva handhavandet och för örat.... och i mina öron låter det

Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4174 Posts

Posted - 2009/06/22 :  12:17:35  Show Profile Send pix a Private Message  Reply
Lirar riktigt fint kan jag intyga!
Med uppgradering av RIAA... ojojoj
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/07/02 :  22:20:35  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Pix, med annat RIAA var det... oj oj nu händer det grejer!

Fick en låda idag...

... och med ett leende på läpparna öppnades den försiktigt

Pillade fram innehållet...

och där var den!

Mitt nya RIAA

Kopplade genast in den och tillsammans med

!!

Rören i den är helt nya, och pu:n är ny men oj oj här kommer jag att få många härliga timmar med vinyl kan jag säja! Det låter redan nu fantastiskt bra!!

Återkommer med intryck! Nu skall jag lyssna till Eagles Hotel California...

Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2009/07/02 :  22:52:40  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Det verkar vara dags för ett litet besök?

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/07/03 :  10:40:32  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Ja varför inte, får se när det passar framöver

Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2009/07/08 :  20:16:31  Show Profile Send matta a Private Message  Reply
Reflektion:

...har just nu lyssnat igenom Alison Krauss + Union Station - Live! Både på CD och vinyl, och kan bara konstatera att CD:n låter, men vinylen ger både leenden och rejäl gåshud... say no moore...

...tänk att man inte haft vinyl tidigare.

Go to Top of Page

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2009/07/11 :  14:47:35  Show Profile Send Breddan a Private Message  Reply
Hur är det med akustiken?

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page
Page: of 11 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000