HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 "Clear vinyl"
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/08/30 :  05:23:26  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Vad är detta? Är det ett nytt påfund med genomskinliga skivor eller? Är det tänkt att dessa skiljer sig kvalitetsmässigt mot svarta?

J. Ullberg

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/08/30 :  07:00:58  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message  Reply
Transparentare ljud!

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/08/30 :  10:23:32  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Färgade skivor inklusive genomskinliga har funnits sedan 70-talet om det är bättre eller sämre får vara upp till var och en. Men där finns de som anser att den svarta skivan är mer slitstark pga kolet som är inblandat.

I min skivsamlig finns röd, blå, grå, grön, gul, transparant, neon orange, orange, melerade kolörer, vit vinyler jag har sett rosa, hot pink (neon) som jag gärna skulle vilja ha .

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

pederb
Member

463 Posts

Posted - 2007/08/30 :  18:50:24  Show Profile  Visit pederb's Homepage Send pederb a Private Message  Reply
Färgen har inte mycket att göra med ljudet, det är vinyl blandningen som avgör. Jag har lyssnat på färgade test pressningar som har låtit bra mycket bättre än den vanliga svarta vinylen. Jag föredrar svart vinyl bara för att det är så mycket lättare att se skicket på skivan när man handlar den.

Peder Bäckman
AVM Audio Video Manufaktur


Edited by - pederb on 2007/08/30 18:50:56
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000