HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Little Esther-fan's System
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Little Esther-fan
Member

298 Posts

Posted - 2007/08/29 :  09:09:49  Show Profile Send Little Esther-fan a Private Message  Reply
Mitt system är under ombyggnad.

Edited by - Little Esther-fan on 2011/03/07 23:24:38

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2007/08/29 :  10:56:33  Show Profile Send bliss a Private Message  Reply
Jag har haft kombinationen Mira+Maia och det funkade bra. Jag har också haft kombinationen Cursa+Maia vilket jag tycker funkade ännu bättre. Efter ett tag skaffade jag ett extra Maia och biampade (passivt). Det lät riktigt bra och det extra slutsteget gjorde skillnad, men den var inte så stor att den motiverade priset tycker jag. Om jag vore dig hade jag satsat antingen på Cursa+ 1x Maia eller Cursa+ 2x Exon. Lycka till!

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/08/31 :  22:48:33  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Prova ixos kablar till AE, det har jag iaf och här låter det bra.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2007/08/31 :  22:50:33  Show Profile Send Fyhr a Private Message  Reply
Jag förstår inte riktigt att du väljer bort LS3/5a så fort, visserligen är jag väl något färgad av att det var där mitt hifi-intresse började på riktigt en gång för länge sedan hos en kompis pappa... Leak TL12 tillsammans med LS3/5a, med en Copland cd som källa. Nu har jag visserligen inte lyssnat på AE 109, men jag hade ett par Aegis 3 och de var enligt mig inte i närheten med rätt elektronik. Sen beror det givetvis på vad man har för preferenser, jag lyssnar väldigt mycket på relativt snälla volymer och mycket lågmäld lugn musik som Ane Brun, Kari Bremnes och även en hel del Pink Floyd och Dire Straits.

Det är kanske inte rätt väg att gå om du söker mer krut, men prova gärna någon liten klass A stärkare tillsammans med LS3/5a, du kanske blir positivt överraskad!
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2007/09/01 :  23:44:59  Show Profile Send Fyhr a Private Message  Reply
Tjaa, små klass-A, jag gillar EA's prylar, varför inte en edison triod eller 60 om det går att få fatt i?

Jag har haft en Sugden A21 innan, den var också trevlig, men stod sig inte mot Leak TL12 tillsammans med BBCmonitorerna, de är lite svårdrivna. Kan mycket väl tänka mig att en relativt kraftigt EL34 PP steg kan passa dem bra. Jag har dock inte hört så jättemånga olika steg i den klassen, men det har ju dykt upp en hel del på den fronten.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000