HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Slimserver kan inte hitta musikmappen
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/08/15 :  21:30:23  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Det verkar inträffa när jag har haft den externa hårddisken (där musiken ligger) urkopplad ett tag. När jag väljer "sökvägen" till disken säger den plötsligt att den inte är godkänd! Att döpa om disken är ett sätt att gå runt det, men det funkar ju inte i längden. Ska säga att det är Mac det rör sig om. Kör fortfarande på 6.5.2

Nån mer?

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/08/20 :  19:15:24  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Fan, jag får ingen ordning på det!
Go to Top of Page

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2007/08/25 :  15:53:38  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
Kolla runt lite på forumet på www.slimdevices.com
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/08/25 :  19:03:59  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Nu har jag inte erfarenhet av det problemet du nämner men en variant kan vara att radera allt (starta från 0 mao) och söka igenom all musik på nytt.

För att få bort allt verkar finnas flera vägar har jag förstått.

/Mattias
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/08/26 :  18:05:49  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
quote:
Nu har jag inte erfarenhet av det problemet du nämner men en variant kan vara att radera allt (starta från 0 mao) och söka igenom all musik på nytt.

För att få bort allt verkar finnas flera vägar har jag förstått.
För att kunna göra detta krävs att den hittar mappen/disken.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2007/08/27 :  13:47:42  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message  Reply
Har du samma problem i iTunes eller är det iTunes som inte godkänner sökvägen?
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/08/27 :  16:22:55  Show Profile Send Peg a Private Message  Reply
Är problemet att mäc'en inte stoppar USB disken på samma sökväg varje gång eller hoppar den inte igång efter att ha varit avstängd ?
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/08/27 :  17:32:28  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message  Reply
Är det en Mac? Då tror jag bestämt att du måste högerklicka på musen!

Det är lika roligt varje gång!

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

robni
Starting Member

13 Posts

Posted - 2007/08/29 :  09:43:45  Show Profile Send robni a Private Message  Reply
Jag kör samma sak under Linux och sprang på samma problem. Har inte orkat leta så mycket kring detta utan flyttade helt enkelt hela mp3-arkivet från den externa disken till en intern disk.

// Robert
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/08/29 :  22:00:51  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
quote:
Är problemet att mäc'en inte stoppar USB disken på samma sökväg varje gång eller hoppar den inte igång efter att ha varit avstängd ?
Det är för visso en firewire, men nåt likande, ja. Problemet uppstod första gången efter sommaren när dsiken inte hade varit påmonterad ett bra tag.

quote:
Har du samma problem i iTunes eller är det iTunes som inte godkänner sökvägen?
Nej, jag använder inte iTunes, iaf inte enligt Slimserver.

quote:
Är det en Mac? Då tror jag bestämt att du måste högerklicka på musen!

Det är lika roligt varje gång!
Trodde det bara var Apoteket som använde sig av PC
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000