HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vem lagar eletroniken i en Thorens TD 125?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2007/08/11 :  21:52:02  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply
Hej!

Min Thorens TD125 har slutat fungera!

Motorns vridmoment blev svagare och svagare. Till sist la den av helt.
På VE tror dom att det bara är kondingarna som torkat.

Men vet Ni någon som har erfarenhet av Thorens elektronik?

Vänligen
Gubben i Kalmar

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/08/11 :  22:29:20  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Fråga på Veteran hifi. Hos honom kan du säkert få något svar. http://www.veteranhifi.se/VHIFI/veteran_kontakt.htm
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2007/08/12 :  08:51:48  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Ta kontakt med Ear här på forumet han har renoverat delar av sin TD 125 han kanske vet.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2007/08/12 :  09:52:36  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

Tack "gcs" och "Bubbel"!

Stockholms adressen får bli ett "sista halmstrå". Jag bor i Kalmar och vill gärna att "verkstaden" ska ligga på pendlingsbart avstånd, max ca 30 mil. Men vist, det kan leda vidare till något positivt.

Ear ska jag kontakta så fort jag får lite "lugn o ro".
Det fanns en kille som skrev under rubriken; "Lagermeck". Mycket inressant tråd. Det kanske var Ear.

Tusen tack"!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2007/08/12 :  16:21:46  Show Profile Send freann a Private Message  Reply
Jag har hittat kopplingsschemat på nätet (återkommer). Har en MkII som behöver sättas ihop och skrämmas liv i...
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2007/08/12 :  21:45:38  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message  Reply

www.vinylengine.com finns ett "libary" med all dokumentation på 125:an.
En del är på engelska "en" och en del på tyska "de". Men strunt i det för Thorens manualer och serviceinstruktioner är flerspråkiga.

Det gäller att titta någon med erfarenhet av Thorens-elektronik som kan se över den. Skulle t ex. någon "okunnig" person förstöra motorn så finns det inga reservdelar. Och spelaren är "gone by west" som dom sa på västfronten.

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2008/01/08 :  20:25:15  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Hmmm - jag vet inte hur det har gått för dig Gubben i Kalmar. Inte heller har jag någon erfarenhet av att få fart Thorens-skivspelare. En avlägsen släkting fick i alla fall hjälp med en Thorens hos Göran HiFi i Växjö (http://www.goranshifi.org/). Jag har ingen om vad det var för fel men det skadar väl inte att slå en signal? Växjö ligger ju inte heller allt för långt från Kalmar.

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000