HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Det smög sig på mig med..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vole
Member

515 Posts

Posted - 2007/08/01 :  00:22:14  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Jag gör helt enkelt så att jag börjar från start

Satt ett bra tag med prylar som hade ett x antal nollor på slutet då jag bestämde mig för att nu fick det vara nog, detta eftersom jag hade fått den lilla "djävul" i mig som många kallar " ständig uppgradering".
Jag bestämde mig för att helt enkelt börja om på nytt och försöka ge mig till tåls till det jag fann vad jag ville leva med (dock inte sagt att det kommer att uppgraderas, men tanken är i så fall ex. det som "snörar" ihop ett system)
Jag har nu under en mycket lång tid funnit var min stig ska bära hän och nu är det bara frågan om tid, tillfälle etc. innan de första stapplande stegen tas.

Här om dagen så hade jag en konversation med min mycket trevliga bekant (även han hängiven hifi entusiast), då han frågade mig om det var så att jag hade tagit mina fösta steg på "stigen" än, dvs. kört de dryga 70 mil det är för att skaffa grunden till mitt slut mål. Jag har inte funnit den tid till det under sommarens gång, utan det kommer att bli först i september när semester träder in.

Summa kardemumma av vårat samtal resulterade till att jag nu sitter med ett par AKG K1000 ..

Jag har aldrig varit "den där" hängivna hörlurslyssnaren. Visst, här har funnits ett par hd600 lurar med lur stärkare som lyssnats på, sporadiskt (när sambon har velat ha lugn och ro )och inget mer.

Jag har nu suttit under ett par dagar och VERKLIGEN lyssnat med dess k1000 och jag måste säga att det var något i "hästväg" vad jag upplevt. Jag har dock ingen super stärkare och cd till detta, men jag håller på att tappa hakan varje gång jag lyssnar.

Dessa K1000 har verkligen fått mig att förstå er värld, dvs. ni som sitter på detta forum och lägger en smärre summa pengar på era lurar och system.
De har även gett mig en betydligt större nyfikenhet och motivation för att ge mig i kast med att även skapa ett separat system för just denna typ av lyssning (detta kommer verkligen inte användas sporadiskt denna gång )....

Slutsatsen är den;
Hade jag inte tagit det lite lugnt på min nyfunna stig så hade jag gått miste om denna värld, dvs. det hade med stor sannolikhet inte funnits ett par K1000 i mitt hem..

En som skakade på huvudet åt er, skakar nu på huvudet med er..



All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


vole
Member

515 Posts

Posted - 2007/08/03 :  01:11:58  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Om någon av er sitter på K1000, har ni bytat eller testat någon annan kabel än orginal kabeln ?


All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/08/03 :  11:21:58  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Härligt! Har själv varit intresserad av K1000 förut, men fick känslan att de var nog så unika och opraktiska för min smak och mina behov.

Känns som vi har liknande erfarenheter. Jag har i ett antal år suttit med ett par HD600 som jag köpte från en kille här på HiFiForum, utan någon förstärkare eller egen CD spelare. Har knogat att använda brorsans Ear90 som han köpte för ett tag sedan. Nu i sommar fick jag nog och började seriöst titta på att uppgradera mitt system. Slutade med att jag lagt ut över 35 000kr på ett dedikerat hörlurssystem. Givetvis, CD spelaren (Linn Ikemi) funkar ju underbart med högtalare också, men i grund och botten köpte jag allt för lurlyssnadets skull.

För mig finns det inget mer givande än lurlyssnande. Givetvis, det är ju annorlunda om man jämför med ett högtalarsystem, men du får samma ljudkvalité och upplevelse (tycker jag) för en bråkdel av pengarna, även om det nu kan bli rätt dyrt.

Hur mycket betalade du för lurarna, eller kanske man skulle säga öron-högtalarna, för de är ju inte direkt lurar.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/08/03 :  15:14:26  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
nu är du fast!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2007/08/04 :  19:14:22  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Mindless, jag får nog säga att jag inte kommer att ge upp "stereo uppsättningen" mycket pga. att jag har en sambo som själv uppskattar väl ljud och som gärna dricker ett glas vin framför prylarna med mig. Jag kommer dock att lägga en hel del krut på att skaffa mig en sep. cd och förstärkare i en bättre klass för just mina "öron-högtalare"..

Gällande vad jag gav för dem så kan jag inget annat än säga att det var så pass bra att jag inte kunde säga nej

Klenker, jo, jag har redan märkt det

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000