HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Meier Audio / Corda nya förstärkare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2007/05/11 :  22:20:04  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Jag har varit ur svängen ett tag nu (bara njutit av utrustningen jag har utan att fundera över nyanskaffningar) men noterar att Meier Audios Corda-förstärkare har undergått en stor förändring. De flesta reglage är borta och PreHead är borta. Nån som vet varför och hur bra de nya är jämfört med de gamla (prehead och ha-2)

Kalle

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/05/18 :  15:19:53  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
jag har Arietta men jag är inte säker på om det är en av dom nya?? men jag är grymt nöjd med! och då är detta ändå deras billigaste modell, så deras Opera förstärkare borde ju vara audio nirvana i en låda.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2007/05/19 :  21:45:35  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Jag har den med, fast under ett annat namn. Jag tror i alla fall att det är samma. Såldes under namnet Head-Five som jubileumserbjudande på Head-Five. Mycket bra. Bättre än MF X-Can v3 och bättre än HD Ear90, if you ask me!

Kalle
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/06/04 :  21:40:21  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Nu har han även bytt ut....Porta Cordan--> Corda Move

......bara köpa, lurstärkare kan man aldrig få för många av!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/06/10 :  01:18:35  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Sneglar just nu på en Opera!
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/06/10 :  17:17:38  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Jag är också på väg att köpa mig en Corda OPERA. Verkar vara en mycket spännande förstärkare. :)
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/06/10 :  19:17:40  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Hade jag inte haft en Prehead MkIISE....fast jag funderar på en ändå. Dacen skall tydligen vara riktigt bra.....bara vänta på SE versionen..fast enligt Meier är ingen sådan planerad.
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/06/11 :  15:07:16  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/07/10 :  21:10:23  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Bör få min Corda Opera imorgon, på torsdag eller fredag. Hoppas dock på imorn. Då kan jag pysa iväg upp till Luleå och köpa en CD spelare.
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2007/08/01 :  10:03:51  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Ett litet utlåtande kanske om Operan?
Go to Top of Page

Mindless
Member

198 Posts

Posted - 2007/08/01 :  22:18:37  Show Profile Send Mindless a Private Message  Reply
Tja... har inte jämfört den så jäkla mycket med brorsans Ear90 men bra är den. Härligt tryck i de nedre registren. Väldigt klar och neutral återgivning av ljudet. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer, är nämligen inte någon som hör stora skillnader mellan olika förstärkare. Överlag är det en väldigt kapabel förstärkare. Den skulle vara värd 9 000kr även om den saknade inbyggda DAC:en, digitala- och preamp-utgångarna.

Mycket beror ju givetvis på källan.

Enda klagomålet jag har är att USB:n är av lite halvdan kvalité. Kabeln glappar lite bak i föstärkaren och ger inte en några direkta kvalitéts-känslor. Synd eftersom förstärkaren i övrigt är superbt byggt och väldigt massiv. USB:n knogar också#168;att spraka lite då och då. Besvärligt då man kör musik via datorn.

Ska återkomma med mer intryck då jag lyssnat in mig lite mer på systemet.

Edited by - Mindless on 2007/08/01 22:19:29
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000