HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Project Jbl K2 / Array bio
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2007/09/01 :  22:57:51  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

tror de är från 49 elelr 59

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/09/01 :  23:04:19  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
1959 skulle jag tro för jag har ett minne av att jag var där någon gång i början av 60-talet. På den tiden var det ängar och skog runt Spånga kyrka.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/09/11 :  13:21:04  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
*ping pong*

:)
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/11/13 :  10:46:33  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Sen då ?
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/11/13 :  20:25:19  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Det kommer tian o alla andra. Jobbar 6 dar i veckan så det är tight med tiden. Jag har precis kommit hem från sågeriet, tyvärr tog Mdfen slut innan vi fick sågat alla bitarna slarvigt av mig att räkna fel.

På torsdag skall resten sågas. Sen skall ihopsättningen påbörjas nästa vecka om det går som det är tänkt.

2 av 9 drivers har kommit . (köpte 2 extra till)

Valnöts faner har inhandlats o jag har pratat med en gubbe som har fanerat i 40 år + han har lovat hjälpa mig mot lite ersättning.

Jag glömde kameran idag igen men på torsdag skall den med. Snart kastas väl tråden ur Bildreportage. Men jag lovar mycket bilder kommer.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/11/14 :  07:06:46  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
den där känslan av "dan innan julafton" innfinner sig :)

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/11/14 :  07:17:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Säg bar till när Mats

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/11/14 :  11:51:21  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Kämpa på Mats.

Den där riktiga segersötman infinner sig bara om man haft några uppförsbackar som man jobbat sig över. Det skall bli riktigt roligt att titta på dina bilder när de kommer.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/11/14 :  13:53:40  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Tack för uppmuntran, det känns bara så tungt när det inte går som man tänkt sig. + All väntetid på delarna.
Killen i usa som skall fixa aquaplasen i mina drivers kan inte säga nej till folk så han har fruktansvärt mycket att göra + nybliven farsa.
I somras beställde jag kondensatorer o motstånd till kompenserings filterna av en elfirma som jag skulle få inköpspris av men.... har de kommit ??? NÄÄÄÄ det var inte helt enkelt tydligen säger gubben efter 3000 påtryckningar .
Då det är ganska många komponenter så blir det skitdyrt att gå till Elfa o handla det över disk.

Så nu skiter jag i honom o får leta efter någon annan som man kan handla genom ( tips ? ).

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/11/19 :  06:53:44  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Ikväll skall högtalarna ihop efter mycket jobb i helgen. Lite bilder från helgen.

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showpost.php?p=191801&postcount=20

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showpost.php?p=191802&postcount=21

Mer i kväll.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/11/19 :  10:02:12  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Försöker du bräcka Kyrkan här i stan ?

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2007/11/19 :  16:05:12  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
Då det är ganska många komponenter så blir det skitdyrt att gå till Elfa o handla det över disk.

Så nu skiter jag i honom o får leta efter någon annan som man kan handla genom ( tips ? ).

http://www.audioprojekte.de/ kan jag hänvisa till.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Lassel
Member

90 Posts

Posted - 2007/11/19 :  16:56:11  Show Profile Send Lassel a Private Message  Reply
Ujuj det där blir nog lika snyggt om inte snyggare än fabrikstillverkade saker!

Förresten ser jag att de inte är maskiner man har hemma i källarn som används. Har alltid och kommer nog alltid att vara intresserad av maskiner tror jag...

Snyggt jobbat hittils fortsätt så här så blir det fint!

Lasse
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/11/20 :  00:08:47  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Det har blivit lite idag också:

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showpost.php?p=191903&postcount=31

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showpost.php?p=191904&postcount=32

Och på det lilla jag hört nu spelar de GRYMT bra.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/11/20 :  00:23:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag lovar att inte ringa o störa mer
Kör så det ryker Mats

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/11/20 :  06:55:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Somliga har STÖRRE maskiner än andra att tillgå....
Detta känns som det kommer att bli ruggigt!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/11/20 :  08:26:36  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Man känner sig som Flugviktare bredvid en Supertungviktare när man jämför med sina egna små alster. Maffigt är rätta ordet. Många skulle nog nöja sig med ett par såna där...men nu...ett helt gäng, huga!

edit:

quote:

Rolph på www.audiocomponents.nl handlar gärna från Intertechnik.de men med rabatt på 30% ( sedan nl. moms igen) så skall man ha mycket så blir frakten från Holland inte så farlig. Värt att kolla.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225

Edited by - Magils on 2007/11/20 08:31:18
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2007/11/20 :  09:22:54  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Det är lugnt Johan, jag målade lådorna på insidan när du ringde.
Det är fräckt med stora maskiner . Det är inta bara positivt med stora lådor, de är mycket klumpigare att hantera.

Skall kolla med dem bubbel o magils.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2007/11/20 :  18:48:43  Show Profile Send christopher a Private Message  Reply
Hej Matsj,

Satan vilken projekt, nu förstår jag varför du blev av med Martin Logan kitet.
Lycka till med byggandet.

/CHristopher

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/11/23 :  01:04:14  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Skall man satsa, skall man satsa rejält, och det har du ju gjort, matsj. Kommer att följa tråden med stort intresse.

J. Ullberg
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/11/25 :  10:59:16  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Jäklar matsj ! klart imponernade !

Tack för lånet förresten, det löste sig jättebra och du får säga till om du behöver låna mätmicken igen.

Kör hårt nu, och håll oss uppdaternade om du hiner.

Mvh // Anders

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2008/02/17 :  11:35:10  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message  Reply
Hur går det Mats..nya bilder....?
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2008/02/17 :  18:42:48  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Det kommer, har alldeles för mycket att göra. Lådorna skall "bara" faneras o målas. Skall försöka börja på det nästa helg. Tog hem 4 st 18" sub lådor igår som jag gjort nyligen.
Idag har jag målat dem o skall lyfta upp dem till min ovanvåning där elementen skall monteras.

Håller på med ett par Jbl 4345 kopier också så det är minst sagt fullt upp.

mats

1W=115db.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/02/17 :  20:22:22  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
4345 liknar ju den som Paradigm har och jag har själv funderat på att bygga ett par 4350 eller 4355. Men jag vet inte om jag skulle vinna något på det mer än en massa jobb. Det är kanske är möjligt att man skulle kunna ha något behov av 4350/55 i ettmycket större rum men jag är tveksam. Det handlar ju om att få största möjliga och raka frekvensomfång och det har jag ju redan. Spela starkt och svagt med hyfsad lyssningskurva måste man ju också kunna. Men man behöver ju inte nödvändigtvis kunna spela så starkt att öronen krullar sig. Det ska bli spännande att få komma över till dig matsj för lyssna när du blir helt färdig med ditt projekt.
Go to Top of Page

matsj
Member

937 Posts

Posted - 2008/03/15 :  00:13:16  Show Profile Send matsj a Private Message  Reply
Bygget har gått framåt, tyvärr så kom firman/personen som skulle se över mina drivers o jag milt sagt på kollisions kurs då jag inte fått mina drivers efter 14 månader.
Killen var oförstående över att jag var skitförbannad för att jag inte hade fått dem efter 14 månader.

Det affären handlar om är att mina drivers tvättas, berylium membranen "aquaplasas" (coatas med ett dämpande material), ny olja och mäts in och blir precis som K2 drivern.

Bilder:
http://www.audioheritage.org/vbulletin/showpost.php?p=203724&postcount=45

http://www.audioheritage.org/vbulletin/showpost.php?p=203725&postcount=46

För att matcha bion behövdes fler subbar : Så 4 st 18" subbar byggdes med 2242 och 2243 element.
http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=20038

mats

1W=115db.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000