Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 16:41:10
|
Asså den börjar bli rent en trist att scrolla förbi .. Går verkligen inte sidangivelserna att korta ner. Eller tråden stängas alt få en egen hörna att växa ut på..
Den ihop med alla stickys är ju rent larviga att ha där INNAN of topicdelarna går att titta på. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2007/06/29 16:42:24 |
|
Jazz
Member
930 Posts |
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 16:50:13
|
egen hörna verkar som bäst lösning. absolut inte stängas. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 16:51:27
|
Förstår i vanlig ordning inte varför formen är så viktig?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 17:24:24
|
Varför skulle tråden stängas ? För att du inte gillar längden på tråden, eller sidangivelserna att det blir ca 15 rader med sidangivelser?
Förstår inte överhuvud taget hur man kan få en sån bagatell till att bli ett problem. Att scrolla för bli Världelöst vetande kan ju knappast ta mer än 1 sek.
Kan upplysa om att det finns en funktion som kallas "Active topics" http://www.hififorum.nu/forum/active.asp Då slipper man "Stickyn".
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 17:25:01
|
Håller inte med, det är ju bara att scrolla förbi. Det är bra som det är. |
Edited by - arcam on 2007/06/30 12:52:55 |
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 18:50:07
|
Ja, "active topics" rekommenderas! Jag använder inget annat, då ser man bara trådar där något hänt sen sist man var inne. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 22:51:41
|
Så ni "kan inte se" att detta kanske kunde fixas med lite vilja?? Samt att det är lite dumt att inklusive stickys det växt ut som det gjort..?
Jag gnäller sällan på utformningar hit o dit. Men även ni borde själva se att detta är totalt utväxt nu OM ni tittar.... "det är ju bara scrolla förbi" som sagt.Eller ta andra vägar.. Men varför inte försöka ordna detta? För det ÄR verkligen som ett par skor som blivit för små..
och zalve.. Du läser bara det du vill som vanligt.. "Stänga" var ETT förslag av flera..Dessutom zalve så väntade jag mig inte att DU skulle någonsin säja typ följande..
"Ja fasiken mayro. Det har du rätt i om jag tittar. Här kunde det ju gå att fixa bla bla bla"
jag blir bara trött på att du inte någonsin kan säga jag sagt nåt rätt någonsin..Aldrig.. Stäng bara topicen.. jag skall aldrig någonsin igen föreslå något som kan förbättra eller göra saker mindra arbetsamma.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
dwain
Member
1240 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 23:25:51
|
Ne värdelöst vetande kan man inte plocka bort eller flytta. Vad ska jag då skriva alla mina onödiga inlägg |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 23:42:38
|
Ja,kanske en onödig tråd, men för de som gillar den är den kul
Har nog inte varit inne och kollat , dax för ett besök kanske...... |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/06/29 : 23:47:20
|
Jag gav även förslaget att försöka ta ner sidangivelserna så inte varenda ett syns. Då blir tråden ju bara som en vanlig..
Så ta bort ÄR inte det ändå förslaget jag gav om du tittar du med.. Sedan kan ju andra konstruktivt kunna ge egna förslag hur man gör tråden fysiskt mindre..
men men. Saken är passe.. tråden skall fortsätta växa och den kommer ju inte bli mer och mer ett störande problem inte.. För sidorna blir ju inte 30 rader och 30 och 40 osv osv..Till sist blir det en sida och man kan ju hoppa direkt till sidan två i stället..
jaja.. Jag skippar det i varje fall nu.. dumt nog så ansåg jag att jag var konstruktiv enbart.. men vi får se hur man hanterar tråden senare som sagt då den växt än mer.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2007/06/30 : 00:02:05
|
Alla problem går att fixa bara det finns anledning och tid. I det här fallet skulle jag gissa att det skulle ta ganska mycket tid (en hel del rotande i forumkoden) för att få till det du är ute efter, mayro. Då kanske det kan kännas bättre att lägga den tiden på något annat. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/06/30 : 00:14:48
|
Jag är inte "ute efter något" Ayn.. jag bara "trodde" jag såg ett problem som kommer bli än större över tid..Speciellt med stikyna som tronar där uppepå denna mastodont
Inget annat..
Detta delar inte "andra" min syn om. Så då är och kommer det inte bli ett problem heller framöver.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/06/30 : 01:15:01
|
Mayro, eftersom du klagar över stickys också... Känner du till "Active topics"-funktionen som Zalve nämnde och länkade till? Jag visste själv ärligt talat inte ens att stickyna fanns där för jag ser dom aldrig eftersom jag bara har aktiva ämnen uppe när jag är inne på forumet.
I helgen har vi möte med alla artikelskribenter. DET är viktigast för forumet, så det prioriterar vi just nu. Att en tråd under off-topic är (alltför?) populär ser i varje fall inte jag som ett stort bekymmer, men tack ändå för synpunkten.
Stickys tycker jag man ska överväga att släppa ner när det inte blir inlägg under en längre tid, jag gjorde t.ex så med tråden om Proac-kloner under DIY. Släppte därför också just ner Ebay-tråden, inga poster på två månader... |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/06/30 : 01:23:34
|
Ser nu att vi diskuterat det här problemet med hänvisning till många sidor i mars, men då kom det inget ut av det. Vi kanske borde ta upp det igen, men Brewitz måste ju ha tid att fixa det. Vi får se. |
MVH Bernt Mitt system
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/06/30 : 09:51:50
|
quote:
och zalve.. Du läser bara det du vill som vanligt.. "Stänga" var ETT förslag av flera..Dessutom zalve så väntade jag mig inte att DU skulle någonsin säja typ följande..
"Ja fasiken mayro. Det har du rätt i om jag tittar. Här kunde det ju gå att fixa bla bla bla"
jag blir bara trött på att du inte någonsin kan säga jag sagt nåt rätt någonsin..Aldrig.. Stäng bara topicen.. jag skall aldrig någonsin igen föreslå något som kan förbättra eller göra saker mindra arbetsamma..
Jag kan ju inte säga att jag tycker det var en bra idé, om det inte är så. Hade jag uppleft att det VAR ett problem, du hade jag sagt att det var en bra ide du hade kommit med.
Genom att använda "Active topics" så slipper du Stickyena, som jag skrev innan,,, Om det tar min 1 sek extra att skrolla förbi en tråd jag inte vill läsa, så tycker jag inte att detta är något problem.
Jag vill bara veta hur du kan ge ett exempel på att stänga en populär tråd bara för att DU tycker att den tar för lång tid att skrolla förbi. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/06/30 : 12:25:16
|
Zalve. Det är din ton mot mig jag reagerar STARKT emot.. Lägg av med att behandla mig som skit vilket du tar dig friheten att göra ofta. Alldeles för ofta !...Och det är inte mycket begärt att du skall betee dig ok mot enskild medlem ÄVEN om du inte gillar personen..För att du har personligt agg mot mig behöver då ingen gissa direkt ..Inte jag i alla fall. jag vet detta alltförväl sedan länge..
Dessutom har det tydligen redan innan jag påvisar detta problem som dessutom ÄR växande talat om det om jag inte feltolkar ovan i mars på nåt sätt.....Vilket borde renderat enbart i så fall en komentar typ
"Mayro, Du har aldeles rätt. Vi tittar på detta och det kommer åtgärdas då det hinns med.."
Och sedan ev en förklaring typ eftersom jag inte är direkt datafreak och hajar hur svårt eller lätt olika saker är.
"Att åtrgärda är ett programeringsjobb vilket just nu tyvärr inte hinns med, bilservern är för tillfället hetaste att greja "
Ser du zalve.. trevligt och informativt artigt. Samt så DU i din roll BÖR behandla medlemmar ÄVEN om deras nick är mayro.
Men jag skall som sagt nogsammt avhålla mig från att ge en tanke om forumet även om det som här var av välmening till 100%..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 14:35:08
|
Såg denna tråden flyttats samt att även åtgärd gjordes angående topic här.. Så varför inte resolut ta bort denna tråden Den fyller ju inte ens en funktion historisk sett ändå med det onödiga som blev..
det finns ändå så mycket bråk just nu på forumet tyvärr så en till sådan tråd liggande ens läsbar behövs inte i mitt tycke.. Så helst ta bort. men annars låsning i alla fall.
Mvh Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 14:49:44
|
Bra och vältalig motivering Tobbe, men nej det kommer inte på fråga.
Vi har tidigare fått så infernaliskt mycket med skit för låsningar och flyttningar så en borttagning eller låsning är det inte tal om.
Flyttningen kom till enbart för att tråden postats på fel forum.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 15:15:22
|
quote: Zalve. Det är din ton mot mig jag reagerar STARKT emot.. Lägg av med att behandla mig som skit vilket du tar dig friheten att göra ofta. Alldeles för ofta !...Och det är inte mycket begärt att du skall betee dig ok mot enskild medlem ÄVEN om du inte gillar personen..För att du har personligt agg mot mig behöver då ingen gissa direkt ..Inte jag i alla fall. jag vet detta alltförväl sedan länge..
Dessutom har det tydligen redan innan jag påvisar detta problem som dessutom ÄR växande talat om det om jag inte feltolkar ovan i mars på nåt sätt.....Vilket borde renderat enbart i så fall en komentar typ
"Mayro, Du har aldeles rätt. Vi tittar på detta och det kommer åtgärdas då det hinns med.."
Och sedan ev en förklaring typ eftersom jag inte är direkt datafreak och hajar hur svårt eller lätt olika saker är.
"Att åtrgärda är ett programeringsjobb vilket just nu tyvärr inte hinns med, bilservern är för tillfället hetaste att greja "
Ser du zalve.. trevligt och informativt artigt. Samt så DU i din roll BÖR behandla medlemmar ÄVEN om deras nick är mayro.
Men jag skall som sagt nogsammt avhålla mig från att ge en tanke om forumet även om det som här var av välmening till 100%..
Mayro, du har helt rätt i att HiFiForum skall vara ett forum med respekt mellan oss alla och högt i tak. När jag läser det som Zalve skrev så ser jag att man kan läsa det på två sett. Ett ganska torrt och ett syniskt. Jag känner Zalve och vet att han menar det torra sättet och inte så som jag misstänker att du tolkat det.
Det är synd att ett missförstånd kan få så stor plats och att det skapar irritation istället för förbrödring och vänskap.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 17:44:12
|
ja nu var det väl min topic jag BER om ta bort eller låsa igen. Detta då ändå syftet med tråden/topicen redan är åtgärdad ..Så där fattar jag inte varför inte detta nu kunde få bara försvinna eller sjunka bort..
Och angående zalves ton så är detta otvetydigt som jag sagt...Jag förstår du vill försvara honom. Men du får inte fridlysa dåligt uppträdande ifrån zalves sida Pac via gå i försvar var gång han går på mig.
Denna gången så är det han gjorde absolut inte ok. Långt ifrån faktiskt hur man än läser..Att bli rent till åtlöje i upptuktande ton är INTE ok han använder bara för jag har ett nick han inte gillar..
Hoppas detta nu kan få vara här för jag kommer aldrig i livet be om ursäkt eller krusa zalve oavsett vad denna gången. Hans tonfall mot mig ÄR inte OK pac. Så enkelt är det.. Jag skall INTE behöva svälja vad som helst för att FÅ vara med här utan att åka ut.
Jag VILL verkligen inte fortsätta detta ämne mera ..så hoppas du kan respektera detta Pac. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 19:26:44
|
Nej, jag vill inte försvara zalve. Zalve är en vuxen människa som jag känner väl. Han är fullt kapabel att försvara sig själv om han finner det nödvändigt. För min del är det inte "Zalve VS Mayro". Det är hos dig som det är så, jag bara läser det med mindre negativa ögon än vad du gör.
Du skriver att du gärna själv skulle vilja ha ett bättre bemötande av Zalve. Bra bemötanden vill vi alla ha. Det kanske är en idé om du börjar praktisera din egen lära "här och nu!" emot Zalve? Det kanske kunde vara början på en positiv spiral. Ja, vem vet vart det kan leda?
quote: ja nu var det väl min topic jag BER om ta bort eller låsa igen. Detta då ändå syftet med tråden/topicen redan är åtgärdad ..Så där fattar jag inte varför inte detta nu kunde få bara försvinna eller sjunka bort..
Kolla in Copyright "Comments are property of their posters". Tråden ägs inte av dig. Det är topic du äger. Rent juridiskt "ägs" trådens innehåll av alla som postat i den. De andra skulle säkert bli förvånade om den försvinner, jag skulle få en massa skit och spekulationerna skulle börja flyga; "Pac ger Mayro specialbehandling...", "Pac är köpt av Mayro!!!", "Pac och Mayro planerar att..." Nej, samma regler för alla. Inga undantag. Vi flyttar/låser trådar som inte är enligt reglerna. Inget annat.
För övrigt är det bra för historieberättandet och ryktesspridningen om vi har ett arkiv som inte är redigerat och tillrättalagt som jag förövrigt också blivit beskylld för.
quote: Jag skall INTE behöva svälja vad som helst för att FÅ vara med här utan att åka ut.
Återigen, det är samma regler för alla. Synd att du känner det som om ett hot hänger över dig. Det är inte det reglerna är till för. De är till för att tillse att vi behåller respekten mellan oss.
|
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 20:16:27
|
quote: Du skriver att du gärna själv skulle vilja ha ett bättre bemötande av Zalve. Bra bemötanden vill vi alla ha. Det kanske är en idé om du börjar praktisera din egen lära "här och nu!" emot Zalve? Det kanske kunde vara början på en positiv spiral. Ja, vem vet vart det kan leda?
men va sjutton Pac.. Jag har inte gjort karl ett enda jäkla skit. Så varför skulle jag försöka ändra något. Sluta försök vrida runt detta är du snäll till att vara MITT fel samt ansvar att zalve sitter och topprider mig
Du snackar om "zalve vs mayro" .. JAG har endast sagt jag inte vill bli bemött som zalve bemöter mig.. Där finns inget vs hit eller dit..
jag vill du samt minns tex bara ett tillfälle som exempel då man gick på xtz.. att jag FAST zalve jobbar där försvarade dom öppet.. Samt nyligen talade om att besöka hans firma och lyssna om jag fick osv osv..och OM jag hade haft agendor och dålig stil mot zalve hade jag inte gjort så någonsin .garanterat !!!. jag har försökt allt jag kan att hålla flaggan i topp . exakt som jag försvarat detta forum masssor med ggr.. ge inte mig skit för sådant igen att jag inte försökt föregå med gott exempel..men ÄVEN för mig går det för långt då jag snudd förlöjligas som en snorvalp som skall näppsas av.. Där är det stopp pac om det så är du eller zalve.. Mycket tar jag men inte det.. RESPEKT ger jag. men LITE sådan vill jag även ha tillbaks..
och om du skall diskutera mera nu om detta så får du tala om vad du vill uppnå här i klarspråk. jag anser detta gå igen för långt .. och denna gången är du den som söker konflikter med mig totalt i onödan.. såvida du inte har ett mål med detta..
Ett sådant "mål" har jag sett redan i ditt inlägg.. det är att du vill vrida detta att bli MITT fel samt ansvar. detta kommer jag aldrig någonsin godta... Jag säger igen. JAG har inget gjort för att förtjäna zalves ton mot mig. Och det ÄR faktiskt detta du bör tala om och inte då jag säger ifrån om saken.. Jag måste ju få göra det antar jag. Annars godtar jag ju näpsningen med förlöjligandet i tonfallet..
Asså pac. Igen ber jag dig visa mig respekten att avsluta detta nu. För igen säger jag detta. JAG kommer ALDRIG någonsin att krypa för jag sagt ifrån till den förlöjligande tonen zalve näppsade mig med..Zalve bär sig illa åt och jag ber honom sluta.. Enkelt anser jag. Så gör INTE om detta till att nu likna nåt helt annat..
edit Detta var vad jag skrev från start där jag sedan blev snudd förlöjligad o tonen vid avnäppsningen så du VET vad du talar om.
quote: Asså den börjar bli rent en trist att scrolla förbi .. Går verkligen inte sidangivelserna att korta ner. Eller tråden stängas alt få en egen hörna att växa ut på..
Den ihop med alla stickys är ju rent larviga att ha där INNAN of topicdelarna går att titta på.
Sedan visar det sig att ämnet ju VARIT uppe PGA det ansetts som ett problem som växer.. och ändå .. ja tänk lite nu ock sök inte enbart bråk med mig..jag hade inte sagt ett enda ord dumt eller illa ment.. |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2007/07/02 20:28:46 |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 20:18:18
|
Jösses. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 20:36:58
|
Jag tycker du eldar upp dig själv här Tobbe. Zalves första inlägg är lite spetsigt det håller jag med om men när han skrivers itt andra o sista inlägg så är tonen helt ok tycker jag. Där är till o med ett förtydligande från hans sida. |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/07/02 : 20:49:05
|
Jaha. Så anser du. men så utläser inte jag saken.. och jag har fortfarande bara sagt ifrån att jag inte vill ha hans första eller andra tonfall oavsett vad..
Dessutom ser du tydligt att igen zalve tar upp detta om att ta bort tråden fast jag innan redan markerat jag hade andra förslag också..Han försökte inte ens annat än ägna sig åt söka näppsa mig.. Dessutom så VAR detta ämne uppe redan i diskutioner och ÄDÅ sitter han och nergör mig för jag säger samma sak som redan admin noterat..
Ja är inte det otrevligt tonfall och sätt så vetekatten vad som är det..
men alvarligt. jag tänker inte sitta här och dividera detta mera med ordklyveri om vem som sa vad och var. Jag protesterar mot zalves tonfall och inget annat.. Sedan att det blir mer ord ju mer man vänder på dyngan gör det som ett dåligt bråk mellan makar där ORDEN är bråket ock inte skälet..
Jag håller mig till skälen. Där får det stanna. och mina skäl är solklara om så tusen personer nu skall gå in med polarstöd och bortsee helt från vad faktiskt zalve skriver samt värst HUR han framför sig mot mig.. Det är hela saken. Allt annat är onödigt efterspel som jag BAD om få slippa..För jag visste detta var det som väntade..Som alltid..
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2007/07/02 20:51:17 |
|
|
Topic |
|