HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Hur plattar man till en vinylskiva?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/06/28 :  07:04:24  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Finns det några husmorsknep, typ värmepistol och kylning mellan granit eller glas-skivor eller är risken att man förvärrar situationen ytterligare? Har någon info omclearaudios discflattner eller en dyl apparat?

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2007/06/28 :  08:26:39  Show Profile Send Per a Private Message  Reply
Köp 2 Lenco 75. Tag loss tallrikarna, kasta resten. Placera din buckliga skiva mellan tallrikarna. In i ugnen på låg temp (ca 50grader) i nån timme.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2007/06/28 :  10:27:43  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
50 grader är att ta i även om jag har sagt det själv snarare 35 grader är att föredra tipset jag har fått är två 10mm glasskivor med tunn papp mot skivans yta.

Är skivan väldigt skev, blev den sådan nu i sommarvärmen (nåja), prova med skräpskivor först, man förstör inte två Lenco på det viset (tycker jag).

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2007/06/28 :  10:37:36  Show Profile Send Adagio a Private Message  Reply
Tyvärr är det ett inte ovanligt fenomen bland nyinköpta beg, även en del nya, inte värre än att det går utmärkt att spela, men det ser inte kul ut. Köpte en sk ospelad Pink Floyd -delicate sound of thunder, ena skivan var lite, lite skev den andra kraftigt böjd därav min förfrågan, skivorna är i övrigt i mint och grymt välinspelade, musiken är mycket bättre än studioverisionerna på alla vis. Tackar för de fiffiga förslagen.

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000