HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Basbygge av saker som blivit över...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hannes
Member

112 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:06:03  Show Profile Send Hannes a Private Message  Reply
Mina gammla trevägare fick gå i pension efter att jag skaffat mig ett par nya högtalare. Så, vad göra av de gammla elementen? Jo, självklart en subbas!

Slakten börjar:



Några sträck ritas...



Fram med cirkelsågen



Lite behändigare storlek...



?



Jag skulle tro att alla vet vad som är på gång... Mitt första isobarik-bygge!



Locket på



Den drivs av min gammla Sherwoodstärkare som även den pensionerats i dagarna efter att jag skaffade mig en XTZ Class-A100DII. Delningen består av 2 hyfsat stora spolar som bör dela någonstans runt 120Hz.



Hur låter den då? Jo, riktigt skapligt! Det finns en hel del djupbas. Golvarna behöver egentligen ingen hjälp av en sub, så det blir lite kaka på kaka, men jag ska testa den med mina monitorer senare, där borde den göra mer nytta. Om det låter lagom bra får jag väl ta och bygga en ordentlig låda.

Närbild:



Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:23:33  Show Profile Send Peg a Private Message  Reply
Ser coolt ut !

Men !

Du mördade ju högtalaren !!!

Go to Top of Page

Hannes
Member

112 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:28:35  Show Profile Send Hannes a Private Message  Reply
Det tog emot. Men jag hade inte så mycket till val... Hade helt enkelt inte plats för dem. På det här sättet får de leva vidare, om än i ny kropp (nån form av reinkarnation).
Go to Top of Page

marran
Member

540 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:33:43  Show Profile Send marran a Private Message  Reply
Härligt med risajkling!
Står teven på en gammal marshall-låda eller ser jag helt tokigt?

Do never underestimate the power of a large number of morons!
Go to Top of Page

Hannes
Member

112 Posts

Posted - 2007/06/18 :  16:37:24  Show Profile Send Hannes a Private Message  Reply
Inte helt tokigt... Det är en Sound-Side låda, byggd i Sverige på 70talet. Samma mått som en marshall och av tidigare ägare försedd med "rätt" fronttyg. Tyvärr finns bara 2 av 4 orginal celestion greenbacks kvar
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000