HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Beyerdynamic DT250
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/06/14 :  11:42:10  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Nån som lyssnat på denna lur?
Tänkte skaffa nya lurar då mina trotjänare Koss Sporta Pro lagt av efter alltför mycket barntuggande. Ska mest ha dem till datorn och det är ingen nackdel att de är slutna - nästan tvärtom då TVn står ganska nära och övriga familjen sitter och väsnas där.
De här AKG-lurarna K26 och 27 eller vad de heter är också intressanta men nu om man ändå ska ha lurarna lite mer stationärt kan man ju lika gärna ha ett par rejälare.
De här DT250 kostar 995:- vilket för ändamålet är absolut maxsumma. Har även funderat på GRADO SR60, Sennheiser 497....

Edited by - Roq on 2007/06/14 11:42:43

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/06/14 :  13:34:44  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Grado SR60 gillar jag skarpt men den är öppen och barnprat(skrik) går rakt igenom, dessutom är den väl ännu dyrare än DT250?
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2007/06/14 :  14:44:30  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message  Reply
Alessandro MS1 kan vara ett intressant val, även om de som brewitz påpekar läcker in en del ljud, men även läcker ut en hel del. De är dock väldigt prisvärda då jag tror att Alessandro fortfarande erbjuder fraktfritt vilket gör att de landar någonstans kring 800kr. Inte fel för en lur som motsvarar Grado SR125 (tror jag) där denna är betydligt dyrare här i europa. Stormförtjust i mina MS2 i alla fall, det är ett som är säkert.

http://www.alessandro-products.com/headphones.html

Lycka till!
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/06/14 :  23:38:50  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Alessandro var nytt för mig. I princip Grado-lurar verkar det som.
Hmmm, jag som nästan hade ändrat mig och tänkte köpa en billig konverterar-plugg (tjock till smal) så kunde jag använda mina Sennheiser HD600 vid datorn också. Nu blev det ju frestande att köpa lurar igen.

brewitz: Hittade SR60 för 890:- Jo, det är det där med ljud runtomkring. Vet inte hur jag ska göra med det - det är inte heller "finlyssning" vid datorn men man kan upptäcka en hel del bra musik där i alla fall.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000