HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nya 6.5.2 Slimserver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/05/28 :  17:21:38  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Är lite lat idag och installerat den nya Slimservern. Så jag frågar er: vad är det för skillnad egentligen? Vad är nytt?

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/05/29 :  10:32:41  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
En sak har jag upptäckt! Nu går det att "snabbspola" samtliga filformat, förut var det bara FLAC som det gick med, om jag inte minns fel. Det var ju bra!
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2007/05/29 :  15:56:13  Show Profile Send Bosco a Private Message  Reply
Det har alltid gått att snabbspola alla format som inte transcodas på servern. Såvida man inte använder .cue-filer, då går det inte ändå (eftersom det transcodas på så sätt att man plockar ut spår ur en enda stor fil). Men det kanske är ändrat?
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/05/29 :  16:06:29  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Hoppsan! Det kanske bara var nåt jag hade fått för mig....

Alltså, det verkar inte föreligga några större skillnader?
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/05/29 :  16:48:02  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Här har du listan:
http://www.slimdevices.com/Changelog6.html

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/05/30 :  20:29:44  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
Nu har jag uppdaterat, även boxen blev uppdaterad med senaste programvaran, har inte märkt några större skillnader än...
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/05/30 :  22:27:51  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Med 6.5.2 ska den funka som bakmaskin också!
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/08/08 :  19:25:39  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
6.5.3 är nu installerad på min server...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000