HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Fråga gällande Micro Seiki
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2007/05/21 :  22:59:33  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Jag har en Micro DQX-500 med en OM-20 som stått och samlat damm ett par år, men tänkte börja använda den igen så smått.
Fråga ett: Är det nån som vet nånting om spelaren? Är den OK eller total dynga? Och fråga två: Om den är värd att pyssla om lite, vet nån om nya gummifötter går att köpa någonstans? (torkade/spruckna).

MVH/Daniel

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2007/05/21 :  23:29:27  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Absolut skräp du kan skänka mig den så slipper du tänka på den .

Om du vill veta mer se då denna länk http://de.geocities.com/bc1a69/micro_eng.html

Om gummifötterna är utom räddning så får man ersätta med något likvärdigt för nya lär vara svåra att hitta och dyra som f**.

Nä ta du hand om din Micro. De är väldigt välbyggda och någon av toppmodellerna får gärna ingå i min lilla samlig.

Anders


Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/05/22 :  02:00:09  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message  Reply
Om du vill veta mer specifikt om fötterna...
http://my-micro.de/tips-fuss500.htm

Här lite om spelaren:
http://my-micro.de/dqx500.htm

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2007/05/22 :  08:51:11  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Tackar så mycket för länkarna, nu vet man ju lite mer!
Är det nån idé att köpa en Stylus 40 och klämma på OM 20:n tror ni?
Är ljudförbättringen när den sitter på en sån här svarv värt pengarna? Det är för övrigt Seikis originaltonarm (tror den är i kolfiber eller nåt) som sitter på.

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2007/05/24 :  22:54:28  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message  Reply
Jag har andra mjuka apparatfötter i gummi (glömt namnet) under benen till min DDX-1000. Funkar fint! Leta upp såna där dallriga saker i rätt storlek (jag fick göra hål i mitten på mina för att en mutter annars skulle slagit i).

De spelarna går väl ändå för runt en 5000:- på ebay nuförtiden?

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

UBT466
Member

201 Posts

Posted - 2007/05/28 :  09:45:58  Show Profile Send UBT466 a Private Message  Reply
Okej, då får jag börja leta tassar låter det som, så får väl gamlingen hänga med några år till. Tack för tips och hjälp!

/Daniel

"Den som är rädd för våta fötter är en dålig fiskare."
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2007/05/30 :  11:08:48  Show Profile Send Per a Private Message  Reply
Jag tycker nog att din MicroSeiki förtjänar en betydligt bättre pickup än en OM20/40. Verket och armen kommer säkerligen inte vara bromsklossen om man har pickup för under 5kkr.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000