HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Vinyl i Köpenhamn
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/05/17 :  16:58:45  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Jag skall till Köpenhamn i helgen.
Finns det någon bra vinylbutik där?

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2007/05/17 :  17:47:34  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

Den bästa (om man räknar in prissättning), är Skivesset på Nobelvägen i Malmö. Danskarna kommer dit och handlar (ja, såvida det inte är inflyttade danskar, låter det vara osagt). De har öppet 10-18 i morgon, 10-15 på lördag och 12-16 på söndag.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:01:57  Show Profile Send boombox a Private Message  Reply
Vet inte men www.lydbutikken.dk skall ha vinyl och på www.audioconsult.dk har jag sett hyllor med vinyl, troligtvis till salu.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:41:54  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
När det gäller vinyl så skulle jag rekommendera skivaaffären Accord på Vestergade 37, alldeles intill Rådhusplatsen, och de har ett mycket stort utbud av begagnad vinyl
- Annars så skulle jag rekommendera min tråd HiFi Affärer i København på Euphonia från i somras ...

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/05/17 :  21:43:32  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Tack så mycket för tipsen.
Nu skall jag klara mig.
Mvh Lars
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2007/05/22 :  19:34:26  Show Profile Send lars a Private Message  Reply
Fredag lunch på Kanal-Kafeen. Mums.
Lördag lunch på Restaurant Domhuskaelderen. Mums.
Danskt smörrebröd och en kall pilsner är inte dumt.

Var inne på Accord. Bra ordning.
Var inne hos grannen som också sålde beg vinyl. Mycket vinyl i en salig röra.

Ingen av dom går upp mot skivhugget i Göteborg. Det är inte alltid gräset är grönare på andra sidan. Bara luncherna.


Go to Top of Page

Nightpuma
Starting Member

15 Posts

Posted - 2007/05/22 :  21:24:15  Show Profile Send Nightpuma a Private Message  Reply
Hei

Nå er jeg dessverre litt sent ute, men Soundstation i Gammel Kongevej er den beste vinylbutikk jeg har vært i. Og jeg har vært i de som finnes i KBH. De har et meget stort utvalg av nytt og brukt i av høy kvalitet. Du får sjekke den ut neste gang. Godt du fikk deg en nogle gode danske luncher :-)

Asbjørn
Go to Top of Page

Nightpuma
Starting Member

15 Posts

Posted - 2007/05/22 :  21:25:25  Show Profile Send Nightpuma a Private Message  Reply
Hei

Nå er jeg dessverre litt sent ute, men Soundstation i Gammel Kongevej er den beste vinylbutikk jeg har vært i. Og jeg har vært i de som finnes i KBH. De har et meget stort utvalg av nytt og brukt i av høy kvalitet. Du får sjekke den ut neste gang. Godt du fikk deg en nogle gode danske luncher :-)

Asbjørn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000