HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Ino Audio
 Ingvar i Stereophile
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2007/05/17 :  17:15:18  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Ja, jag är impad att Peter skulle få 6 månader semester för något som jag inte ser något som helst fel på, men en kille som FBK som till 90% sysslar med flamebaits och bara letar trådar för slänga in kommentarer som retar upp, får vara kvar är en för mig en gåta.

Jäklar vad förvånad man blir över ditt inlägg nin, men jag avstår ytterligare komentarer kring det då du är som du är.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/05/17 :  17:50:29  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Nin och FBK, sluta nu och fjanta er, återgå till trådens ämne, eller låt bli och skriv.

PG

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:01:34  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
FBK är ju bara en flamebait snubbe. Inget nytt från han.personpåhopp praktiserar vi inte på HiFiForum./Pac

Sedan så förstår jag inte varför PAC hoppar på Peter sådär. Han har inte sagt något värre än dom flesta ultra subjektivister på forumet har sagt om andra saker.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:02:39  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Det som är trevligt med själva tråden är att vi kommer snart få se en av Ingvars högtalare testad i Stereophile
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:10:27  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

kan ju inte vara av något värde?

Guldöron och subjektiva tester

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:20:10  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:20:11  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Suck....alla dessa gliringar hit å dit

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/05/17 :  19:23:05  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

Äsch, det var bara på kul. Nin har humor.

mvh
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2007/05/17 :  20:55:02  Show Profile Send nl a Private Message  Reply
Vilken jävla dynga det vart i den här tråden, nu är det upp till bevis för IÖ, tror hans produkt kommer att klara sig bra hos hifipressen, liksom andra svenska hifitillverkare som har valt att gå utanför sverige och klarat sig riktigt bra.

Edited by - nl on 2007/05/17 20:56:27
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2007/05/17 :  21:33:24  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
"Vilken jävla dynga det vart i den här tråden"
Ja verkligen. Nu drar vi ett streck över det och går vidare med lyckönskningarna till Ino-Audio.

"nu är det upp till bevis för IÖ, tror hans produkt kommer att klara sig bra hos hifipressen," Det tror jag med!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/05/17 :  23:23:19  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Äsch, det här är INTE Ingvars produkt/företag!

Han må vara utvecklingsansvarig, men det är ett gäng coola killar med bred kompetens som tillsammans skapar företaget. Just bredden tror jag är viktig då det behövs mer än konstruktionskunskap för att lyckas på en bred marknad.

Nåväl, tror som sagt var att ämnet för tråden skulle varit "Nytt svenskt företag - Guru i Stereophile" och att tråden skulle placerats på nått vettigare ställe än under Ino Audio - som inte är ansvarigt för produkten alls.

Direktlänk till text av grundaren av företaget: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=381214#381214

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/05/18 :  00:57:38  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
De verkar ha blivit mycket uppmärksammade enligt denna tråd på Audio Asylum:
http://www.audioasylum.com/audio/general/messages/480502.html

- Man får önska dom lycka till....

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/05/18 :  14:25:06  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Hifi consult får fortsätta med sina gliringar, som vanligt.
Stereophile är ju bra för det är en av dom få tidningar som har seriösa mätningar också. Men vissa kanske har missat dom rutorna.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/05/18 :  18:10:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Vilka står bakom denna firma "Guru" mer än Iö? Någon som vet?

Skall bli kul att se hur pressen tar emot dom..

Och OM dom slår så vet vi alla att marknaden kommer möta upp med skärpningar i prestanda som alltid då marknaden får konkurans. Detta gäller ju inom alla områden...Konkurerande samt ev till lägre priser och bättre produkter startar andras kretivitet ofta...

Så detta gör då att kanske flera andra tillverkare bygger bättre och vi glada användare får bättre grejor. Samt billigare också.

Så Iö med kompisar/sponsorer... Grattis och lycka till

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/05/18 :  18:16:26  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
mayro, här har du mer info (nilsviktor):

http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17483&start=150

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps

Edited by - ninja on 2007/05/18 18:17:13
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/05/18 :  18:22:00  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Tackar..

Edit
Skrev en liten lycka till där också.. Så nu får man väl semester där borta... Men men.. Det är roligt med framgångar oavsett att man personligen inte alltid drar jämt..Så en ev semester är det värt anser jag att få gratta dom till ev framgångar..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/05/18 18:57:28
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2007/05/19 :  00:11:59  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
quote:
Gratulerar och lycka till i USA, Ingvar
Instämmer! Bra jobbat!

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2007/05/19 :  21:52:02  Show Profile Send nl a Private Message  Reply
Kaffe skrev: Äsch, det här är INTE Ingvars produkt/företag! men är det inte just IÖs kunnande om högtalare som finns i dessa produkter?
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/05/19 :  23:52:00  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Har inte Ingvarkulten en egen sandlåda att leka i.
mvh dd

Onödigt och dumt inlägg!
/Bernt

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2007/05/22 :  09:47:50  Show Profile Send shaft a Private Message  Reply
Hej!
(Allt trist i tråden åt sidan....)
Jag vill i alla fall önska lycka till för Svensk Hifi och sträcka lite på mig när det går bra på mässor, försäljning och dylikt. Jante kan gärna hålla sig borta i en lyckönskningstråd, som den här tråden var när den började.

Extra kul i sammanhanget var att läsa vidare på faktiskt.se att tunga namn som Peter Lyngdorf (Hifi-klubben) uttalar sig oerhört positivt om ljudet på mässan. Bara väldigt kul tycker jag!

/Shaft
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/05/22 :  10:34:22  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Ibland blir man bara så trött på det här forumet...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/05/22 :  12:01:53  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
quote:
Har inte Ingvarkulten en egen sandlåda att leka i.
mvh dd
Så här får man tydligen skriva?

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/05/22 :  12:30:08  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Nej, det får man inte. Jag hade inte sett det, tack KK.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/05/27 :  12:03:56  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Nu är det dags. här kommer den..

Go to Top of Page

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2007/07/01 :  13:25:38  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
quote:
Sedan så förstår jag inte varför PAC hoppar på Peter sådär. Han har inte sagt något värre än dom flesta ultra subjektivister på forumet har sagt om andra saker

Det roliga är att man nästan kunde "höra" moddarna leta efter nått att banna eller "ge semester åt" honom.

EDIT
Sen kan man undra hur många "ultra subjektivister" som blivit bannade historiskt sett
Mest folk som t.ex. Öhman, morello och andra som ifrågasätter hifi-branchen.

Edited by - m_persson79 on 2007/07/01 13:32:43
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000