HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos AMP VII
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/04/26 :  19:26:38  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Respekt!! Hela lgh andas hifi och bio =)
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/06/02 :  10:10:04  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Nu har du ju haft dom några veckor, tycker du att det blivit några förändringar efter inspelning?

Och vad tror du om matchning till dom?

Audionet har jag lyssnat en del på (en kompis hade audionetslutsteg med dyra bladeliusspelaren som försteg) och det är ju grejor i världsklass! Jag upplevde deras ideal som lite åt det detaljerade, kontrollerade hållet (på ett enbart positivt sätt), där ljudidealet drog lite åt det analytiska och kanske kanske en liten gnutta åt det kallare hållet (snarare än varma, mörka, mustiga etc).

Jag kan ju ha uppfattat dom annorlunda än du och vet inte riktigt vilken roll bladelius cd:n spelade i totalupplevelsen. Hur som, är du hemma med AN eller tänker du att något annat hade kunnat fungera bättre? Jag har aldrig hört pioneerhögtalarna själv, men är mycket nyfiken på dom.

/JPT

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/06/15 :  00:17:42  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Nu har nätverket kopplat ner mig 2ggr i rad när jag skrivit ett långt inlägg som svar här
Grrrr!!
Sitter på ett trådlöst närverk här i mexiko som är allt annat än stabilt.....

Försöker igen!

Audionets grejer är ju väldigt högupplösta, kalla vill jag inte kalla dem. Ett väldigt naturligt ljud ingen färgning i något led.
Ändå tycker jag de är mjuka inte mjuka som i murriga utan man blir inte trött på att lyssna på dem. Inga vassa hårda ljud.

Pioneer är väldigt lika på dessa parameterna med.
Lite varma tillbakalutade fast de är snabba o hörupplösta som få?
Hoppas ni förstår mig.
Samma sak här, man blir inte trött i huvudet av att lyssna på dem oavsett musik.
Det går att spela vansinnigt högt utan att det låter illa eller vasst.
Det går att spela mkt lågt med bibehållen dynamik och upplösning.

Jag har efter hand flyttat isär dem mer o mer o vinklat in dem mer och mer och det har bara förbättrat ljudbilden ytterligare.
Mer 3d känsla och live känsla.

Pioneer rekomenderar ca 2,6m mellan högtalarna och helst inte mer är 3,5m avstånd fram till dem för att få bästa ljudbilden.

Jag har väl idag ca 2,5m o lite lite över 3,5m avstånd så nästan optimalt. Kan tyvärr inte flytta isar dem mer o för att rummet inte bara ska användas av mig får soffan stå där den står(min sambo får ju vara med på ett hörn hon med)Fast hon är väldigt förstående med allt sånt här!

Jag är våldigt väldigt imponerad av vad dessa burkar presterar och de kommer stanna i min ägo lång tid framöver

Är och har alltid varit ett rör fan så vi får se vad som kommer i den biten?
Ett par riktigt kompetenta rör monoblock skulle nog sitta fint tillsammans med de här burkarna

Men först är det faktiskt den analoga sidan som ska uppgraderas,
Nu lp-snurra.
Oops, jag köpte ju faktiskt nu puppa några veckor innan jag åkte hit
Benz Micro L2, bara den gjorde ett fantastiskt lyft.
Ska lägga in bild på den nu med bara för det.

Och jag beställde ny proj med???
Men till den lite senare.

Spelare är jag lite kluven på, I mitt huvud har det snurrat VPI eller Nottingham.
Pratade med Göran på Göranshifi i Växjö o han rekomenderar Linn Sondek LP12. Kalle på ljudprodukter rekomenderar både VPI o Nottingham o KUZMA.
Måste försöka lyssna på lite olika spelare..
Har även tängt på Opus3 spelare o deras arm.....

Kom gärna med förslag!

Det ska vara topgrejer till mänskliga priser om man säger så???

Till proj då?

Har funderat på Sony vw-50 ett bar tag nu, men tycker fortfarande den är lite dyr. Lampan på min gamla ska bytas inom snar framtid så där går ju 4500 har en Infocus 5700. Och jag vill ha en proj med minst 720 upplösning, pga PS3 o lite såna orsaker.
Hittade Sony HS-60 hos Hembiobutiken för 9985:- tror jag det var.
Har sett den uppe i Ultimates butik o blev grymt imponerad.
Beställde den förra veckan på nätet.
Men fick som svar att den utgått och de rekomenderade de nya modellerna VW-10 och 15.
Efter att läst specarna o hittat en del info på nätet så blev det en osedd VW-15

Hoppas bara den infriar förväntningarna, HB-butiken skrev som så att de inte sett den ännu men Sony har än idag inte släppt en modell som varit sämre än de gamla.....
Otålig som jag är kunde jag ju inte vänta heller, vill ha dem till jag kommer hem.....

Och så blev det äntligen duk igen(sålde den gamla för några månader sen)Euroscreens nya velcro duk ramspännd 90"
Har kört direkt på väggen ett tag nu med gott men absolut inte optimalt resultat.

Så nu ska det spelas PS3 högupplöst äntligen, sonyn scalar ner bilden från 1080p till 720 så det ska nog bli bra.

Så är någon sugen på en billig Infocus proj för en bra bit under 10 lapp hör gärna av er!
Fortfarande idag en grym proj bildmässigt!
Kostade ända till den utgick runt 25 lax.

Och bor ni i närheten av Malmö kom och se själv, och givet lyssna!!

Är jag bara inom Sveriges gränser står dörren alltid öppen för hifi galningar

AMP VII
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/06/15 :  01:28:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Och bor ni i närheten av Malmö kom och se själv, och givet lyssna!!

Jag köper det direkt !!
Pm när du kan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/06/15 :  02:02:54  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Kommer det kommer!!

Som sagt var jag kommer hem till midsommar o skall väl förhoppningsvis vara hemma sen till min semester. Men det vet man aldrig!

Så det ska vi absolut lösa!

KUL!

AMP VII
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/06/15 :  06:11:59  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Min nya Puppa!

Fin fin och väldigt väljudande
Lite dammig på bilden bara

AMP VII
Go to Top of Page

sejonssonmn
Starting Member

31 Posts

Posted - 2007/06/15 :  06:42:13  Show Profile Send sejonssonmn a Private Message  Reply
Och nya projen

Bästa bilde jag kunde hitta...

Info:
De nya projektorerna från Sony går under Bravia vilket talar för lika god kvalitet som Sony's LCD TV som går under samma serie.

Med en upplösning på 1280 x 720 är den givetvis HD-ready. Den kan även ta emot 1080/24p som sedan skalas ned till 720p vilket gör det enklare vid användning tillsammans med de nya HD-formaten eller tex Playstation 3. Standard inom filmindustrin är 24 bilder per sekund och det har Sony tagit hänsyn till i sina nya projektorer så att man kan njuta av filmen så som den är tänkt.

Projektorn har 1,6x zoom och på bara 2.3 meters avstånd kan man få en bild på 80 tum vilket gör att den lämpar sig även i små rum.

Fläktljudet har man lyckats få ner till 20 dB (eco mode) vilket gör att det inte stör även vid de tystaste scenerna i filmen. Man har även satt i en lampa med hela 1300 ANSI-Lumen vilket gör att man kan få en bra bild i vardagsrummet trots ströljus.

Det sitter en bättre lins i denna modellen än lillebror AW10 och med hjälp av Advanced Iris 2 Teknik får man en ökad kontrast på upp till 12000:1 i "auto iris" läget. AW15 har även lens shift både vertikalt och horisontalt vilket innebär att man kan flytta bilden en kvarts bildbredd i alla riktningar, detta görs med Sony's All Rance Crisp Focus (ARC-F) lins.

Självklart finns även en HDMI-ingång för bättre kompabilitet med nyare spelare och receivers.

SPEC:
Tillverkare: Sony

Modell: VPL-AW15

Typ: LCD

Bildformat: 16:9 (Widescreen)

Upplösning: 1280 x 720

Bildingångar: HDMI, VGA, komponent, s-video, komposit

Ljusstyrka: 1300 ANSI-lumen

Fläktljud: 31 db, 20 dB (eco)

Kontrast: 12.000:1

Takmontering: Ja

Mått: 370 x 119 x 320

Vikt: 6.0 Kg

Garanti: 2 år

Inkom i sortimentet: 2007-05-10

Tja, jag få snart veta hur bra den är?

AMP VII
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000