HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hej, det var längesedan....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2011/04/09 :  18:58:00  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Oj, där ser man. Jag som trodde dina okunniga ickehifi-vänner pratade om dina QRS, så har du Jamo 909...

EDIT: Är bänken speciallackerad i samma kulör?

Edited by - huzze on 2011/04/09 18:58:49
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2011/04/09 :  19:04:37  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Jag har haft 909:orna läääänge Känns som jag är ensam i hela världen att ha en Burmester/Jamo kombination

Bänken...det är äggformade bordsskivor (ämnade för barnbord) från IKEA som var rödlackade från början!

Artphotography
Go to Top of Page

lindome
Member

1054 Posts

Posted - 2011/04/09 :  19:56:57  Show Profile Send lindome a Private Message  Reply
Läckert Dan!
Kul att träffas igår - jag anar att de röda skönheterna ev får ny adress

Inga klagomål på högtalarkabeln så synligt?
Go to Top of Page

optimus
Member

398 Posts

Posted - 2011/04/09 :  20:08:32  Show Profile Send optimus a Private Message  Reply
Enormt läckra högtalare!
Tyvärr aldrig lyssnat på dem men av vad jag läst ska de vara riktigt trevliga.
Vad kan det vara på ingång istället?
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2011/04/09 :  20:42:21  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Riktigt läckert det där!
Och väldigt snygg bänk

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2011/04/10 :  20:42:49  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Oj, där ser man. Jag som trodde dina okunniga ickehifi-vänner pratade om dina QRS, så har du Jamo 909...

Samma här Bra och läckra högtalare är det!

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2011/04/11 :  06:48:38  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
TAck-tack Nej, det är ju inte så konstigt att de flesta tror jag pratar om Supernova eftersom jag inte skrivit ett enda inlägg här på 2 år och 3 månader

909:orna har stått där länge och jag har varit nöjd i stort. Det finns pondus och de lägre registren spelar i mitt tycke på en väldigt hög kvalitetsnivå. Mellanregister och diskant är däremot väldigt standardbetonad och saknar upplösning. Visserligen behaglig att lyssna länge på men samtidigt kan jag sakna det explosiva Skaaning elementet i Supernovorna. Det var markant bättre.

Byta högtalare. Visst jag har nämt det och jag har funderat. Men jag står inför ett riktigt klurigt dilemma. Hur jag än vrider på det så känns det som jag kommer att backa ett steg i de lägre registren till förmån för de övre. I teorin är jag nog killen som gillar en referens stativare till karaktären med dubbla subbar. Dock så vet jag också att detta är mycket mycket svårt att integrera på ett bra sätt, dessutom gillar jag inte extra lådor och en massa extra kablar. Vill gärna gå en minimalistisk väg också...

Och, ska jag ha en fullregisterhögtalare som både har monitoregenskaper samtidigt som den matchar min nuvarande bas, så blir det så dyrt att jag står chanslös....

Klurigt helt enkelt

Artphotography
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2011/04/11 :  07:11:44  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Lindome, glömde frågan om kabeln på golvet... Den ligger öppet bara för bildens skull. Tillvardags så är de två stora dörrarna öppna och då har jag en matta över. Jag har även sågat två trälister som är snäppet högre än kabeln som ligger på varsin sida om kabeln under mattan. Då funkar det utmärkt att trampa rakt över utan att man skadar kabeln.

Artphotography
Go to Top of Page

shifts
Member

375 Posts

Posted - 2011/04/11 :  12:29:18  Show Profile Send shifts a Private Message  Reply
En av de snyggaste uppställningar jag sett på år och dar, passar hur
perfekt som helst i det rummet! Har inte hört Jamosarna, men hört gott
om dem.
Go to Top of Page

bbking
Member

168 Posts

Posted - 2011/06/09 :  20:47:45  Show Profile Send bbking a Private Message  Reply
Burmäster, törs man kapa tråden och fråga lite om digital bild lagring?

bbking - System & tankar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81532
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000