HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hej, det var längesedan....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:30:45  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En fråga
Var ska frugan sova dom närmsta veckorna ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:34:29  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
time will tell...

Artphotography
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/05/25 :  23:18:26  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Då måste du ha den finaste anläggningen i Sverige som bara går att titta på...

Bara att spara till matchande slutsteg?
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/26 :  08:54:00  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Brukar man inte prata om "svart bakgrund" ? Absolut ingen slår mig på den parametern nu.....

Jag ska givetvis spara till ett glänsande tyskt slutsteg, men eftersom det är massor med månadslöner så tar det ett tag. under tiden kommer jag att låna ett steg även om det inte kommer vara på matchande nivå! Det gör dock inget när man vet vad som komma skall!

Läs denna artikel om Burmester 011. I'm impressed

http://stereophile.com/solidpreamps/705burmester/

Artphotography
Go to Top of Page

p-pan
Member

155 Posts

Posted - 2007/05/26 :  12:11:35  Show Profile Send p-pan a Private Message  Reply
Dan:

blir till att byta rubrik på tråden snart kanske ...nog nöjd

Tro inte att jag är avundsjuk (vill bara ha lite grand).

....tänk om man skulle ta och kroma det
där gamla Thule steget...
Go to Top of Page

peterbrorsson
Member

228 Posts

Posted - 2007/05/27 :  19:09:57  Show Profile Send peterbrorsson a Private Message  Reply
Hmmm, jag gillar "squeeze boxen" i soffan!!!!!!!! Men det andra oxa
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/28 :  08:29:12  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
p-pan: på sätt och vis är jag väldigt nöjd redan. Jag har hamnat på en nivå som jag inte trodde var möjlig faktiskt. Med Burmester 001 samt 011 så är målet och fokuseringen på ett Burmester slutsteg också. Sen behöver jag INTE fundera på elektroniken överhuvudtaget.
Därmed inte heller sagt att letandet efter ännu bättre ljud måste upphöra, hobbyn kan fortleva med experiment med uppställning, prova mer än ett rum, ordna renare ström kanske även kablage, slutligen behöver inte heller vinyl vara uteslutet. M a o även om jag nu hittat elektronik som jag mycket troligt kommer att sitta på i 20år så finns det så mycket annat att labba med!

Så, när ett Burmester slutsteg står här, DÅ ändrar jag till "Dan är hemma"

peterbrorsson: vem gör inte det? Massor med kanaler att välja mellan och minimalistiskt väldesignad

Artphotography
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2007/05/28 :  11:06:47  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message  Reply
Grattis Dan, det här kommer att bli kanonbra.

Resan tar aldrig slut, det finns alltid plats för lite finetuning. Jag tror att du går helt rätt väg, när du väl tagit första steget och är nöjd då är det bara att fortsätta.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/29 :  09:03:08  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tack Audionet ja, jag känner att det är helt rätt väg att gå. Inte minst för att steget till vinyl blir enkelt då Riaa't i 011 ska vara bland det bästa som finns Men givetvis ska CD låta bra först innan nästa inriktning.

Precis som du säger så slutar nog aldrig resan oavsätt vad man har för prylar, men samtidigt kan man känna "trygghet" i några hörnstenar i anläggningen och låta dessa hörnstenar bestämma nästa utbyggnad/uppgradering.

Jag tror också väldigt mycket på synergi i produkter som är utvecklade med/för varandra. Må det vara apparater eller kablar.

Artphotography
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/29 :  09:28:44  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
quote:
Dan är snart nöjd...

Dan borde vara nöjd

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/05/30 :  22:19:16  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Jag är sotis på ditt försteg.....

Men jag skall åter senare i livet....

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/05/31 :  09:57:05  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply

Det smarta valet hade varit att ordna slutsteget först och driva det direkt via 001:an. Men nu blev det såhär eftersom tillfälle gavs och med lite eftertanke så kan man faktiskt tycka att det var smart på ett sätt! Nu är jag piskad att målmedvetet spara ihop till slutsteget medans annars hade det varit en ännu längre väg till att komplettera med ett försteg av denna dignitet.

Jajo, lite krystat kanske, men jag måste ju motivera mig att det verkligen var rätt beslut

Artphotography
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/06/16 :  16:42:45  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Snart nöjd.....

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/16 :  16:46:32  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
quote:
Snart nöjd.....

Ja...allvarligt - allt annat är ju själv-luren-drejeri! Vad skall man göra när man är klar?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/06/16 :  19:30:25  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Hehehehe

Smilet växer för varje sekund. Burmester vart man än vänder sig

Allt är på plats efter midsommar och då kommer både lyssningsintryck och givetvis lite snygga bilder.....

Ni får hålla er till tåls liiite till

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/06/16 :  20:37:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
givetvis lite snygga bilder.....

Nähä ??!

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2007/06/16 :  21:15:18  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
eoJeud förväntar sig mer än proffsbilder, vi kollar gärna med egna ögon...

Det här är nog den mest kvalificierade highenden i klubbstugan....

Nog en hel del som kan tänka sig ett studiebesök

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/06/16 :  21:44:56  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Kunde inte vänta med en liten "teaser" på nya älsklingen

Kvällsbild i racket tagen för 8 minuter sedan....

PG: Tack

Det är GIVET att det blir träff och lyssning när det passar. Om drygt en vecka kommer även försteget "hem". Först då ska jag sätta upp allt, tweaka lite, fotografera anläggningen i sin helhet och förmedla lyssningsintryck.

Men visst är det spännande med hel rigg från Burmester! 001 + 011 + 956 mk2

Artphotography
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/06/16 :  21:50:02  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Såg ni? Topic är ändrad

Artphotography
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2007/06/16 :  22:16:54  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

Dan tror han är nöjd....
.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/06/16 :  22:43:11  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Om någon så borde ju du veta....

Jag tror, och hoppas, att jag är i hamn med elektroniken. Visst, jag kan ju köpa ytterligare en 956:a men i förlängningen lägger jag nog hellre de pengarna på en uppgradering av högtalarna istället.
Kablaget kanske inte är i nivå med övrigt heller, men meningen är väl egentligen inte att nånsin bli helt färdig!? Vad sk avi då göra? Bara sitta och lyssna på musik eller?

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2007/06/16 :  23:52:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Visst, jag kan ju köpa ytterligare en 956:a men i förlängningen lägger jag nog hellre de pengarna på en uppgradering av högtalarna istället.

Rummet Dan, glöm inte det

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/06/17 :  11:03:57  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Sant Johan! Finns säkert en hel del där också...m a o vägen är fortfarande lång....men jag har har stor njutningsfaktor redan

Artphotography
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2007/06/21 :  15:00:39  Show Profile Send MasterChief a Private Message  Reply
Herrejesus vad snyggt. Jag är faktiskt kär i ditt rum. På allvar.
Go to Top of Page

kris69
Member

538 Posts

Posted - 2007/06/21 :  19:48:23  Show Profile Send kris69 a Private Message  Reply
Grattis till ett fint slutsteg. Förra året på arkenmässan var 956 II det bästa ljudet jag hörde den helgen, men det var förvisso utanför mässan. Lycka till.

" Vi borde prata mera om våra öron"

Edited by - kris69 on 2007/06/22 09:52:41
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000