HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Om HiFiForum
 HiFiForum.nu - Nyheter och information
 Domänen knaak.dk är död
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/22 :  13:06:24  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
knaak.dk har slutat att fungera och kommer inte att komma tillbaka. Alla bilder finns kvar, det är bara domänen som kolat, inte maskinen.
Meyer har fixat http://bildarkiv.hififorum.nu som kan användas precis om hififorum.knaak.nu, med både HTTP och FTP.
Detta innebär att ALLA länkar i databasen måste uppdateras, jag ska försöka fixa det under kvällen men kan inte garantera något eftersom jag måste vara lite försiktig med uppdateringarna.

Ledsen om det blev kort men jobbet kallar.

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/22 :  19:19:46  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Nu har jag uppdaterat alla länkar förutom de i arkivet som jag gör imorgon.

Lycka till med nya bildarkiv.hififorum.nu
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/03/22 :  19:37:07  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
vågar man fråga varför knaak dog?
Tack för du fixade en snabb fix till endra domänen.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/22 :  20:35:01  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Kommer inte in i min mapp?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/22 :  20:35:44  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Indexsidan är inga problem, men där kan man ju inte lägga upp bilder.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/22 :  20:57:11  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Problemet var att knaak.dk inte var under HFs kontroll, vi hade egentligen ingenting med den att göra.

Meyer styrde upp det hela och petade in bildarkiv.hififorum.nu i någon DNS någonstans (jag kan inte speciellt mycket om nätverkeri, routingtabeller och liknande), all heder till honom, han reageade ruskigt snabbt. Fas två var att uppdatera länkarna i inläggen i databasen, detta är gjort till hälften, se ovan. Sista delen blir att hjälpa dem som eventuellt får problem med namnbytet pga inställningar i FTP-program och annat. Den som stöter på patrull kan skicka mig ett PM så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till.
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:00:41  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message  Reply
Jag kommer inte in i min mapp!!!!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:06:17  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Reeltoreel, jag vet att du inte kommer in. Jag har ett par PM att beta av innan jag kommer till dig. Under tiden du väntar kan du ju skicka mig ett PM och beskriva problemet lite mer i detalj.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:08:16  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
gäller knakks lösenord och sådant på den nya domänen?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2007/03/22 21:08:34
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:11:00  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Alla konton och lösenord är precis som förut. Det enda som har ändrats är namnet.
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2007/03/23 :  11:13:32  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
det är fortfarande samma server. Bara hostnamnet som bytts.

Beklagar förlusten av knaak domänen. Det var min labb-domän på gamla jobb och glömde se till så den förnyas. Så det är mitt fel. Dock är det bättre nu med bildarkiv.hififorum.nu för nu är det inte beroende av en extern domän.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

21988 Posts

Posted - 2007/03/23 :  14:34:53  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply


Öh, nu kan jag ingenting om domäner så förlåt de dumma frågorna...

- Ingår bildarkiv.hififorum.nu i www.HiFiForum.nu på något sätt?
- Är det en ny domän som jag skall betala för eller ingår den i det vi redan betalar för www.hififorum.nu?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2007/03/23 :  15:37:52  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message  Reply
Pac: hififorum äger ju domänen hififorum.nu Till den kan man peka oändligt antal såkallade subdomäner. subdomämen, dvs själva dns-namnet bildarkiv.hififorum.nu är pekat till samma server som förut. Kostnader är därför oförändrade mot förut.

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/03/26 :  22:58:03  Show Profile Send brewitz a Private Message  Reply
Till slut, efter ett otal sorger och bedrövelser är alla inlägg rensade från hififorum.knaak.dk, eller snarare uppgraderade till bildarkiv.hififorum.nu

Den som hittar något jag missat kan väl skicka ett pm och tala om var.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000