HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Bytesmarknad på DIY
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/13 :  23:03:48  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Hej, jag fick en idé när jag kollade Maydays tråd: "Lite av varje säljes/bytes*Billigt!*" på säljes.

Länk:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58968

Skulle man inte kunna ha en liten bytes/säljes-marknad-tråd här på diy där man helt enkelt lägger upp saker man skulle kunna tänka sig att byta mot annat? I samma tråd alltså, så man slipper kolla runt en massa och så att bytena blir lite mer spontana(alla vet ju att det är kul med nya prylar).
Jag har en hel del grejjer jag skulle kunna tänka mig att byta bort.

Jag har en massa filmkondensatorer av olika slag, och en massa trafos som lämnar +-7v ut, jag återkommer imorgon med bilder och närmare beskrivning, har säkert mer som jag inte tänker på nu.

Vad tror ni?

Mvh

Euroline - T-Amp - DIY

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/13 :  23:32:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bra idé, vi kan testa detta och se vad som händer.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/03/13 :  23:46:11  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Lysande!

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/03/14 :  07:32:21  Show Profile Send Kmj a Private Message
Låter fint, jag har en massa liggande jag med.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Guru
Member

2776 Posts

Posted - 2007/03/14 :  10:07:09  Show Profile Send Guru a Private Message
Strålande !
Jag har en massa grejor som kan skänkas eller bytas bort

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/14 :  10:17:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Kanske bra att länka till annonsen under bytes/säljes/köpes och bara länka här om det är intressant med byte.
Jag är rädd att det kan bli förvirrande annars för vi har ju en ordinarie avdelning för detta. Idén är bra!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/03/14 :  10:41:32  Show Profile Send Kmj a Private Message
Kanske en tråd i säljforumet i stil med "bytes på diyträffen eller säljes" som det bara är att posta i?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/14 :  12:44:29  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Tänkte väl inte främst på diyträffen utan mer på i allmänhet.

Jag förstår vad du menar, bernt, med att det kan bli förvirrande, men jag tänker mig ändå en tråd där man kan hitta i princip allt utan att behöva surfa runt till olika trådar, sen kan man självklart ha en bytes-tråd i vanlig ordning som man kan länka till också, eventuellt med lite mer info i.
Jag tänker mig liksom en tråd där man får se vad som finns och om något behöver nåt man har själv och inte använder, där man kan hitta prylar man inte visste att man behövde.

Jag kan starta en tråd när jag har lite mer tid så kan vi se var det bär av, eller om någon annan känner sig manad.

Gärna sticky

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

fenwick
Member

123 Posts

Posted - 2007/03/14 :  13:12:45  Show Profile Send fenwick a Private Message
Jag tycker det är en bra ide.
Menar ni att man listar a) vad man har. b) vad man söker.
Också kan man ta kontakt med varann...
Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2007/03/14 :  13:21:08  Show Profile Send Revisorn a Private Message
Bra idé, fisksmisk. Att casha gamla beggade saker är ofta svårt och att sedan hitta vad man söker är inte heller helt lätt. Kanske blir det lättare med en sån här approach.
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2007/03/14 :  16:21:46  Show Profile Send Leffler a Private Message
Perfekt! Jag har en hel del som ligger och "skräpar".

En sak är dock viktig: att man ser till att redigera/ ta bort inlägg och inte ströpratar i tråden, utan håller den "tight" och aktuell. Vem vill plöja 22 sidor med småsnack när man vill byta grejer?
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/14 :  16:48:30  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Fenwick: Precis så jag menar!

Leffler: WORD!

Mvh

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2007/03/16 :  21:42:16  Show Profile Send esl a Private Message
KÖR!

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000