HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Sennheiser PX100 - hörlurar - ngn som testat?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/03/04 :  20:35:03  Show Profile Send n0p a Private Message  Reply
Är det någon som har ett par Sennheiser PX100 och kan bjuda på en recension?

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/headphones/150356/prices

Exit Planet Dust

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/03/14 :  06:16:05  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Jag ägde ett par i fyra timmmar. Köpte de på en flygplats, glömde den på flyget. :( Det lilla jag minns är att jag blev imponerad av ljudet, men passformen var så där, de omsluter inte örat så att säga, så inte helt bekväma för mig.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Blackhawk
Member

112 Posts

Posted - 2007/04/19 :  15:05:13  Show Profile Send Blackhawk a Private Message  Reply
Jag har under 1 1/2 års tid temporärt använt mina PX100 till både telefonen och till diverse olika MP3-spelare.

För pengarna är lurarna riktigt skapliga men att vänta sig stordåd är nog att ta i. Personligen tycker jag dom är marginellt bättre än PortaPro. PortaPro funkar bra om man gillar mycket bas eller har en vettig eq i sin spelare. PX100 känns rakare och luftigare i sin karakteristik men är dessvärre bastung den också men inte lika tung som PortaPro. Basen låter annars riktigt skapligt med bra driv, attack och djup trots att lurarna är öppna. Mellanregistret upplevs ofta lite återhållet och kan i vissa lägen upplevas som lite resonant eller färgat. Diskanten är hyfsat luftig men inte särskilt utsträckt.

Totala intrycket är ändå att lurarna för det mesta gör rätt för sig och är trevliga att lyssna på, särskilt med rippningar i bättre kvalité på en bra spelare. Med sämre spelare och med rippningar i lägre kvalité kan dom i värsta fall faktiskt låta ganska resonant och bitvis jobbigt vilket inte andra lurar gör på samma vis.

Lurarna sitter skapligt på huvudet för det mesta utan att för den skull sitta riktigt bra. Det är smidigt att kunna vika ihop dom och kvalitén på utförandet känns riktigt bra.

The truth is out there. You just have to find it!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000