HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Hemma hos Muse (nya bilder 07-09-04, sid 4)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/07/12 :  07:04:34  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Unbeliever, FBK och Hajfi: Tack!

Nej, dom 40 W går på anabola stereorider..
Mina Dali är ganska tröga(89 db), men det spelade ingen roll för LA mayro.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/07/12 :  07:38:34  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Muse, är det någon egenskap du saknar i dina nya högtalare?



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/07/12 :  08:39:00  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Vox, nej inte direkt.
Möjligtvis är saknaden efter Beethovens dipolbasar kännbar i vissa situatoner.
Men nej, MS5 är så homogen och tight att den saknaden glöms bort ska sägas.
Men nu ska det inte låta som om att MS5 inte kan spela bas, för så är inte fallet..

Men Beethovens 8 st 12" var bland det sjukaste jag hört, så hur ska man toppa det?

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/07/22 :  12:46:23  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
"Känns lagom system-kamrig"

Må så vara men det är inte någon systemkamera eftersom den inte har utbytbar optik.Det är den stora skillnaden mellan kompaktvarianter som denna och riktiga systemkameror.Som vi varit inne på tidigare så tillverkas den inte längre.

Tycker alla dessa hyllningar över en liten rörförstärkare inte stämmer in med min smak och de rörförstärkare som jag hört och det är ett stort antal klart dyrare än denna,men om tillfälle gives så skulle det ju vara intressant att höra den ändå. MvhKristofer
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/07/22 :  13:32:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
whiskyman

Det är alltid synd att alla inte är med då stunder som tex den Muse och jag hade här med denna "lilla" röris . För efter en sådan kväll så tvekar man inte över det trevliga man varit med om. Du exakt som varenda en har stått som tveksamma och totalt negativa i stort sett före man varit med om egen upplevd lyssning.... Så du är nog snarare bara en till i raden tveksamt nyfikna

och SJÄLVKLART kommer det komma folk som inte alls trivs med denna stärkare.. Vi är inte direkt lika i vår smak..Som tur är.. För den är inte egentligen "bättre" än annat. Den är "anorlunda" än annt..

men jag tycker ändå du bör se till VAD som den jämförts med och inse att detta är inte det "vanliga" som utspelas.. Så mycket bör var och en nog UTAN hört själv idag kunna inse..Alla bilderna från besök stärkaren gjort med hård motstånd torde tala ett språk alla inser inte är direkt hype utan grund...

Denna "lilla" röris är helt enkelt lite "olikt" det andra man hört tidigare.. Om jag skulle säga något om en annan stärkare där drag finns till la mayros spelsätt så blir det JJ elektronics 20 wattare.. Där finns drag av det trevliga livesättet att presentera musik..Samt ett "vridmoment" i botten/basen som få andra stärkare uppvisar anser jag..i alla fall så långt dom 20 w räcker.. och för dom flesta räcker dom gott o väl.. Det ser "vridmomentet" till...
JJ stärkaren jämfördes med rätt hård konkurans den helgen den samt en del annat lånades kan man påstå. Så det upplevda med den är nog inte inbillning heller...


En enligt mig mycket trevlig kunnig man sa efter en lååååång lyssning på La mayro då han gick fram till denna lilla stärkare och tittade lite förundrat..så här sa han rent spontant. Och jag tror nästan jag citerar ordagrant...Jag utlämnar INTE namn osv av respekt för denna persons intigritet att få utala sig utan sedan hängas ut på nätet....

" Det är inte underligt detta låter bra, Den är byggd med tex transfomatorer av en kvalitet man inte ofta ens återfinner i mycket mycket dyra förstärkare "

Det kom helt spontant ... Därför var det så roligt att höra han säga dom orden. Spontana reaktioner är alltid bäst..

Eller som en annan sa som iofs redan skrivit det själv på nätet att han var på väg att applodera då låten var slut...

men minns att "Ulf" redan vid lyssningen med den lilla philipsen och mina Silverline Gradeur II gick i taket och sadlade helt om hela sitt snudd miljonsystem han hade byggt upp.. Så just dom Egenskaper känslor i musikförmedlandet jag talat mig så varmt om är redan där långt innan La Mayro fanns ens i tanke fanns till skapande hybris...

Så whiskyman. Att du samt andra idag ännu har svårt att koppla riktigt är föga underligt..



edit
Vi köpare nu gissar jag är oerhört glada att denna stärkare INTE prisätts som dom "andra" dyra gör där ute. För då skulle dom bli rent billiga mot vad denna skulle kosta gissar jag..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/07/22 14:19:41
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/07/23 :  06:33:54  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Ny CD-spelare har flyttat in i anläggningen!
Magkänslan säger att den kommer gifta sig bra med LA mayro och Dali Euphonia MS5..



Ozzy!




Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2007/08/05 16:50:56
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/05 :  16:39:19  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Lite fler kryptiska bilder!
Man kan ju inte bara slänga ut nyheten direkt, eller hur?

En av två kromade detaljer:



Den klarsynte ser ägaren stå och torka svetten ur pannan!



Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/05 :  16:45:48  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Bilderna ovan är säkert bevis för många, vissa känner igen varje skruv på denna unika CD-spelare..
Men för andra så kan här avslöjas att den nedre delen av mackapären är utav trä:



Om vi tittar en bit upp på denna best(30kg)så ser vi sköna linjer:



Big Mama!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

magnus1967
Lämnat på egen begäran

739 Posts

Posted - 2007/08/05 :  16:48:57  Show Profile Send magnus1967 a Private Message  Reply
Hmm,ser ut som en del av nummerskivan på en exklusiv "kobra" telefon,
men eftersom det inte är en telefon så ska det bli intressant att se fortsättningen.

http://www.stereophile.com/interviews/1204fosgate/
http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about34.html
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MKtco
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/08/05 :  16:50:34  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Att man känner igen droppen även på den första bilden är nästan lite skrämmande...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/05 :  17:35:49  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Om vi flyttar linsen lite åt vänster så avslöjar bilden att det inte är en Kobra-telefon
utan en CD-spelare från Consonance:

Droplet 5.0 CDP



Och så en liten översikt på "Droppen":





Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/08/05 :  17:51:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Äntligen har du din droppe muse. Efter sju sorger och fyra svåra förlossningar så satt skottet till slut även för dig

Grattis din gamla södertäljehuligan..

Asså jag kan inte säga annat än att dom är rent vackra dessa droppar..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/05 :  18:03:40  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
quote:
Äntligen har du din droppe muse. Efter sju sorger och fyra svåra förlossningar så satt skottet till slut även för dig
Tack mayro! Men Forsell Air och Accuphase-kombon var det väl inget större fel på..
Men jag håller med dig, äntligen har jag min Droppe!
Och hon är vacker..

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/08/05 :  18:17:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


ser att "skärbrädeställningen" packats upp också. Så nu börjar det bäddas för fiiiiinare grejor

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/05 :  18:24:10  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
quote:
ser att "skärbrädeställningen" packats upp också
Droppen är stor..Fick inte plats på glas-härket.
Men detta rack är 100 ggr bättre, 100% ek, som desstom en möbelsnickare gjort. Snyggare också!

quote:
Så nu börjar det bäddas för fiiiiinare grejor.
Joru serrö satt så ere!
Man vankar runt som en äggsjuk höna i väntan på...

LA MAYRO!!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2007/08/05 18:25:40
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/08/05 :  18:55:02  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Någon mer än jag som inte ser bilderna i de senaste inläggen?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/08/05 :  19:06:41  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


har muse censur mot dig vox i så fall är det mobbing..för jag ser bilder..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PB
Member

127 Posts

Posted - 2007/08/05 :  19:21:22  Show Profile Send PB a Private Message  Reply
Jag ser inte några bilder

Primare 30.1 --> Scan-Speak
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2007/08/05 :  19:23:42  Show Profile Send Nykmark a Private Message  Reply
Det verkar som om det inte går att få kontakt med Photobucket för tillfället, så dom som ser bilderna ser nog dom "cachade" bilderna på hårddisken.


Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/08/05 :  19:33:23  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Skönt att det inte bara är jag som inte ser bilderna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2007/08/05 :  21:41:18  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Nu syns bilderna
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/08/05 :  22:32:30  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Nu kan även jag se Droppen. En sådan trevlig spelare har bott hos mig tidigare.

Ska bli kul Muse att få ta del av hur den spelar tillsammans med dina övriga prylar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/07 :  11:26:59  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Tack för era glada tillrop!

Så till lite intryck:

Jag skriver just intryck istället för lyssningsintryck av Droplet pga den anledningen
att denna CD-spelare sticker ut även utseendemässigt..

Det första som når vänner och bekantas ögon i vårt vardagsrum är min stereoanläggning.
Det slår aldrig fel, den kommenteras alltid.
Ofta så kommer inte orden -"snygg, cool, läcker, wow" så ofta.
Men under helgen så har vi umgåtts en hel del med vänner, och alla har utryckt något av ovan nämda ord!

Jag själv tycker att Droplet är vansinnigt snygg!
Och utseendemässigt så finns väl ingen CD-spelare som är lik denna?

Jag tycker att CD-spelare ska vara stora och tunga, därav tycket.
Designen är komplex, Droplet är större än standardmåttet(43 cm i bredd) och passar därmed inte på alla stereobänkar.
Den är tung och har vassa spikes, c:a 30 kg väger "Droppen"!

Men jag har turen att ha två st stereobänkar att välja mellan, så det är inget större problem att placera Droplet.
Men eftersom Droplet är topp-matad så kan det ju innebära problem om en vinylsvarv skulle införskaffas(och suget börjar komma..).

Till ljudet då:

Droplet 5.0 är lite mer laid back än min tidigare Metronome CD1v.
Men inte på ett negativt sätt, det låter som en mer "mogen" spelare.
"Mindre stress och mer känsla" är det som slår mig.

Droppen har också bättre pin point tycker jag, mer kontur runt musikerna.
Cantate Domino(Proprius SACD)låter mycket mer nyanserad och realistisk än tidigare.
Det känns också som Droplet är mer taktfast, men det kan ju ha och göra med pin point är bättre.
Mest tillfredsställande var min svärfars njutning utav Antiphone Blues med Arne Domnerus(FIM).
Han blundade och fick gåshud. "Inte ofta man hör en altsax så homogent i en stereoanläggning" sa han.
Ingen dålig kommentar av en blåsare från Radiosymfonikerna, eller hur?

Intressant CD-spelare är Droplet i alla fall, jag hittar inga direkta fel eller brister.(än..)
Det ska också bli rasande skoj att få se kompabiliteten med LA mayro fram över!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2007/08/07 11:30:24
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/08/11 :  20:09:12  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Tänkte slänga in lite bilder från tidigare system jag haft.
Kan inte visa allt pga att jag inte tog kort på alla prylar, tyvärr..
Men bland dom mer nämnvärda kommer här ett potpurri!

Forsell Air Reference D/A:



Accuphase DP-90



Opera Audio Consonance 2.2



Avantgarde Acoustic DUO



Avantgarde Acoustic Model 5



Accuphase E-210



Opera Audio Consonace 5.5



Infinity RSIIA





Och till detta skall tilläggas grejer som:

Revox CDP
Denvers
Jungson JA-99C
Denon POA 6600
Denon POA 3000
Muse Electronics Model Three
Pangea Tube Amp
Kenwood L1000M
Classé Model 30
Carver C-11
Infinity RS 2.5
Museatex Planar (Meitner)
JBL L7
Vincent CD-S3
Vincent SV-238

Skönt att den rutiga flaggan snart är synbar..
Detta har alltså passerat dom sista två åren..




Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2007/09/03 :  23:35:23  Show Profile Send ulf a Private Message  Reply
mycket snygga bilder! Grattis till Droppen den är verkligen läcker. Jag kommer ihåg när en droppe a/b testades hemma hos mig mot min dåvarande CDspelare Reimyo 777. Reimyon var lite bättre men till 5 gånger priset!
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000