Author |
Topic |
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 20:44:56
|
Ja, denna tråd och Mayros om LA Mayro är de bästa och intressantaste "Bildreportage - HiFi"-trådarna på länge.... Plötsligt blommade forumet liksom upp.. Fin stämning osv, efter att här varit ganska "dött". Synd att inte båda trådarna fick samsas tillsammans och den goda stämningen fick fortsätta...
Tycker / Ulf (från hjärtat) |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben
1486 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 20:56:21
|
quote: Vid flera tillfällen så kände jag att jag var banne mig på G att börja lipa
Tror kyrkan tjenar på att ljuda upp lite.Jag tänker definitivt utnyttja tillfället.Lite OT! Jag skulle gärna vilja veta hur många 15" som spela på.Några låg i repläge osv? Nåt jag hade tyckt var intressant var en genomskärningsbild uppifrån kyrkan där man kunde se hur högtalarriktningarna tog första reflexen likt en laser stråle. Även intressant om dom använt låt säga 10st horn som spelar ner i skeppet och bara 6 som svara åt andra hållet.Eller styr dom högtalarna inviduellt med volym genom data? Jag såg åtminstone en centerMin favoritbild Återigen Kanon!
|
I was talking to myself! |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 21:18:37
|
ARC
Det beror helt på vilka stämmor som det spelas på o vilka högtalare som är igång. Men vid vanligt spelande då är nog allt uppe på läktaren igång. Där är det 10 st högtalare med 15" Alla högtalare står där dom gör sitt jobb bäst men jag vet inte hur kritisk placeringen är.
Väljer sen organisten att nyttja dom andra högtalarna som är bredvid altaret då blir det 8st 15" till som spelar Plus den analoga orgeln
Till er andra, TACK det känns verkligen att få ett sånt gensvar som det nu har blivit. När jag började plåta o solen mer eller mindre förstörde allt jag plåtade så trodde jag inte att det skulle bli nått alls. Men det löste sig ju till slut. Att sen hålla reda på fakta, att presentera det på ett enkelt sätt är heller inte det lättaste.
*edit* Tillägg i texten |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
Edited by - johan.björklund on 2007/01/31 23:33:02 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/01/31 : 23:44:41
|
Roligt att hänga på här.. Kändes rejält. stort............. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 00:08:50
|
En liten fråga bara, kanske redan nämnts, men det måste jag missat i sådana fall.
Varför denna lösning? Är det för att det är för dyrt med en riktigt orgel som klarar samma saker? Eller är det just för att man vill kunna köra typ midi? |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 00:45:34
|
Priset alltså?! Eller missförstår jag? |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 13:18:06
|
Härligt! |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 15:24:21
|
Det är bara ett "fel" på detta repotage....
Och det är att jag inte fick vara med i kyrkan
Fanken det hade ju varit hur trevligt som att få sitta nästan ensam i en kyrka och lyssna på orgel...
Jag har varit med och spelat "Poppcorn" på kyrkorgeln i Ukna men det var kanske inte samma sak |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 18:56:16
|
Frågan är nu vad nästa reportage ska handla om |
|
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 19:07:53
|
Tror det kommer att handla om hur du fixar in hela HF till en liknande upplevelse...
*hoppas*
Men det kan bli svårt att överträffa detta. IAF om man ser på helhets intrycket. |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
JMlab
Member
595 Posts |
Posted - 2007/02/01 : 21:06:03
|
Wow Johan!!!!! Vilket läckert och annorlunda reportage.Snacka om komplicerat system hade inte en aning om att det låg så mycket teknik och akustik bakom.(Jag inser att man nog får ta sig en funderare kring sin egen mutikanalare,i jämförelse är det ju rena leksakerna!!!) Vilka bilder!!!! Nu blir man ju helt knäckt,du behöver verkligen INTE byta kamera!!! Mvh Stefan |
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2007/02/02 : 09:06:22
|
"BRYNIGT" som vi säger i Skåne om stora, muskliga saker! Du fick ju till riktig "Moria-känsla" i de där fantastiska valven! Du är bra Johan! :-) |
|
|
johan.björklund
20859 Posts |
Posted - 2007/02/02 : 11:12:11
|
quote: Vilket läckert och annorlunda reportage.Snacka om komplicerat system hade inte en aning om att det låg så mycket teknik och akustik bakom.(Jag inser att man nog får ta sig en funderare kring sin egen mutikanalare,i jämförelse är det ju rena leksakerna!!!) Vilka bilder!!!! Nu blir man ju helt knäckt,du behöver verkligen INTE byta kamera!!! Mvh Stefan
Det riktigt tråkiga är att du får bygga in valv i kåken först Bildkvaliten är ju som den är, Nikon du vet
quote: BRYNIGT" som vi säger i Skåne om stora, muskliga saker! Du fick ju till riktig "Moria-känsla" i de där fantastiska valven! Du är bra Johan! :-)
Jag är riktigt nöjd själv
Tack grabbar |
|
|
|
Topic |
|