HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Vinylforum
 Pulp - Different Class
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/01/25 :  00:44:00  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Ja, valde vinyldelen att snacka om denna skivan eftersom det är vinylutgåvan jag snackar om, inte skivan i säg.

Fick Pulp's mästerverk idag på återsläppt vinyl. Har inte hört original vinylen, men det sägs den inte är något vidare och det vore inte så konstigt med tanke på att skivan är väldigt lång, för lång för en enkel vinyl. Men när jag börja lyssna på den och sen jämförde mot en Flac version av remastrade CDn, så måste jag säga att den är klart bättre än CDn. CDn är ljus, hög och dynamiken är pressad. Vinylen är också inte lika platt som CDn.

Sen kollar jag i dead waxet och visst, det var "320" = Hanover mastrad och det är med största sannorlikhet Willem Makkee som mastrat den. Så jag rekommenderar verkligen detta återsläpp.

rovis
Member

274 Posts

Posted - 2007/01/25 :  10:22:25  Show Profile Send rovis a Private Message  Reply
Ja, den både låter fint och är fin att ha framme. Väldigt skoj med de utbytbara framsidorna. Köpte den till min käresta i julklapp. Nu väntar jag bara på att This is hardcore ska släppas i en lika fin utgåva.
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2007/01/25 :  10:38:45  Show Profile Send joakim99 a Private Message  Reply
nin: Var brukar du handla dina vinyl?

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2007/01/25 :  17:04:45  Show Profile Send nin a Private Message  Reply
Rovis, Jag har redan originalsläppet av This is Hardcore på vinyl. Dock skulle det inte skada med ett nysläpp med 320 i dead waxen :)

Joakim99, olika beroende vilket ställe som är billigast för just den skivan. Denna köpte jag på ebay. Lite dyrare, tror jag gav en 175 kr för den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000