HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Squeezebox plugins
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/01/10 :  10:19:25  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Vilka plugins använder du tillsammans med din SB? berätta gärna lite om funktionalitet och egenskaper positiva som negativa.

Det finns ju en mängd olika plugins men beskrivningarna är ibland inte de mest klara, tycker jag.

Ser fram mot intressant läsning här

/Mattias

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/01/10 :  11:14:48  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Plugins till SB hittas här:
http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?SlimServerPlugins
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/01/10 :  11:17:03  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Lazy search, är som någon nämt i annan tråd en helt lysande plugin. Det rör sig om intelligent sökning via fjärren. Skall du spela Madonna tex, väl Lazy search Artist och skriv "6236662" som sökning. Man slipper upprepa tryckningar på samma knapp på fjärren (för att nå tex den 3'e bokstaven). Med denna installerad kan det vara läge att flytta om Lazy search i menyerna så den kommer längre upp, så man slipper bläddra långt ner i menyerna för att hitta den.

Just denna plugin finns som väldokumenterad här att läsa mer om:
http://hickinbottom.demon.co.uk/lazysearch

Nu får ni fylla på grabbar

/Mattias

Edited by - Mattias on 2007/01/10 11:20:51
Go to Top of Page

wiped
Member

64 Posts

Posted - 2007/01/10 :  19:28:47  Show Profile Send wiped a Private Message  Reply
Jag använder en hel del olika plugin.
De plugin som jag tycker är mest användbara är:
Trackstat
SQLPlaylist
DynamycPlaylist

Trackstat för att kunna sätta betyg på låtar.
Suveränt när man satt betyg på tillräckligt många så man kan spela tex alla 4-5 or från 2006 eller liknande.
Men inte bara för betyg, trackstat sparar statistik på allt...Man kan spela de 50 mest spelade låtarna, eller de 50 mest spelade låtarna av de senast tillagda skivorna etc etc.

Med Sql playlist kan man göra playlists baserade på SQL queries wilka kan vara väldigt avancerade. Tex alla av en specifik genre med betyg 3-5 men inte en eller flera specifika artister.
DynamicPlaylist används för att dynamiskt spela låtar från trackstat.
Man kan sätta betyg med fjärren genom att hålla inne kanpparna 1-5 när låten spelas..

http://erland.homeip.net/download/

såg att Erland släppt en ny plugin "Customskip" som också verkar schysst.


Edited by - wiped on 2007/01/11 21:52:36
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/01/11 :  08:57:44  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Wiped, intressant. De hade jag missat helt och hållet. Tackar!
Ni får gärna fylla på grabbar

/Mattias
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/01/15 :  09:50:43  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Då var Erlands plugins provkörda. Måste testa lite mer bara...

Det borde finnas fler fina plugins som används, eller?
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/01/15 :  10:10:00  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
SQLPlaylist är klart något jag skall ha tittat på.....


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2007/02/01 :  09:01:35  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
Alla Erlands plugins verkar bra, också hans lyhördhet när det gäller ändringar/förbättringar.

Här har ni motsvarande tråd på Slim-forumet: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=32004

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

templar
Member

89 Posts

Posted - 2007/02/01 :  15:58:34  Show Profile Send templar a Private Message  Reply
Jag använder mig av IR Blaster som startar min förstärkare samtidigt som jag startar Squeezeboxen, detta med hjälp av en IR-sändare som man kopplar in i hörlursuttaget.

Ja, jag är lat.

La chispa adecuada

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/03/18 :  09:51:13  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jag tokdiggar WeatherDateTime. Speciellt efter att ha upptäckt att den visar väderprognos inte bara för de närmaste timmarna utan även de kommande dagarna om man trycker neråt/uppåt

Någonting jag saknar är en mailcheck-plugin som stöder IMAP (och ännu hellre IMAPS). Jag har planer på att skriva en sån själv, men har inte kommit till skott riktigt ännu.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/03/19 :  10:46:09  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Det var en annorlunda funktion. Kul!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2007/03/19 :  11:07:22  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply

Jag sökte på slimserver forumet efter en pluggin för att spela .ape utan att packa upp/om för ett tag sedan. Det fanns ingen då. Är det någon som känner till om det finns en sådan idag?


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/03/19 :  12:56:53  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Lazy search var ju riktigt bra, söker dock inte i "musikmappen" vilket är synd.
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/03/28 :  18:41:37  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Finns det nån plug-in eller nåt sätt få SB att ignorera filer som ligger under en viss bitrate? Jag vet att man kan kryssa i vilka filtyper den ska/inte ska spela. Har massa filer jag inte vill spela ibland men som gärna ska vara med vid mer passiv lyssning.

Jag startar en egen tråd om detta istället: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=59691


Edited by - ljud on 2007/03/28 19:34:38
Go to Top of Page

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2008/02/20 :  20:38:34  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message  Reply
hej

jag undrar hur jag få wiki att "STANNA" på SB utan att ha datorn igång?!?!

Någon som kan hjälpa mig?!

Mvh
Calle
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/02/20 :  20:56:32  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Va? Förklara mer. Vad vill du göra med en wiki?

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

carlcamper
Member

66 Posts

Posted - 2008/02/20 :  21:23:03  Show Profile  Visit carlcamper's Homepage Send carlcamper a Private Message  Reply
jag vill ha igång datorn men ändå kunna använda wiki, vilket det idag inte går att göra. jag har lagt den under pluggins men den verkar inte vilja hitta det....

eller är jag fel på det?!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2008/02/21 :  00:09:16  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
http://www.inguzaudio.com/RoomCorrection/
Nån som provat?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000